Ο Στιβ Κάουφερ δημιούργησε την ιστοσελίδα Tripadvisor και έγινε εκατομμυριούχος από τα σχόλια των ταξιδιωτώνhttp://p-nstatic.doldigital.net/taneawebstatic/509ABF81C5484AEEFCB78A50B9B25979.jpg

Πριν από δεκατρία χρόνια, το 2000, ο Στιβ Κάουφερ μαζί με τον συνεταίρο του Μπάρι Ντίλερ αποφάσισαν να δημιουργήσουν μια ιστοσελίδα, την Tripadvisor, με στόχο να παρέχουν χρήσιμες πληροφορίες για ταξιδιωτικούς προορισμούς και ξενοδοχεία σε όλα τα μήκη και πλάτη της γης.

Ηθελαν να καινοτομήσουν και αποφάσισαν να δώσουν βήμα στους ταξιδιώτες ώστε να γράφουν ελεύθερα τη γνώμη τους για ξενοδοχεία και τοποθεσίες σε όλο τον κόσμο, επιλογή που ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων από επιχειρήσεις του χώρου που φοβήθηκαν τα αρνητικά σχόλια, τα οποία στην εποχή του Ιντερνετ αποτελούν τη μεγαλύτερη πλέον δυσφήμηση, αφού μένουν για πάντα εκεί, μπροστά στα μάτια εκατομμυρίων επισκεπτών.

Σήμερα, η Tripadvisor είναι η μεγαλύτερη ταξιδιωτική ιστοσελίδα στον κόσμο με πάνω από 75 εκατομμύρια καταχωρισμένα σχόλια για συνολικά 3,8 εκατομμύρια ξενοδοχεία, εστιατόρια και τουριστικούς προορισμούς σε 180 χώρες και με έναν μέσο όρο δημοσίευσης 60 απόψεων ανά λεπτό.

Αυτή η «μηχανή που κόβει χρήματα» απασχολεί 1.400 εργαζομένους κυρίως κάτω των 30 ετών και έφτασε το 2011 να έχει έναν τζίρο 637 εκατ. δολαρίων και προ φόρων κέρδη 272 εκατ. δολάρια. Την ίδια χρονιά εισήχθη στο Χρηματιστήριο του Nasdaq, ενώ δείγμα της εμπιστοσύνης της αγοράς είναι ότι τους τελευταίους μήνες η τιμή της μετοχής της κάνει άλματα και προ ημερών βρισκόταν πάνω από τα 40 δολάρια.

Από τους δυο συνιδρυτές της, σήμερα στο τιμόνι της Tripadvisor έχει απομείνει μόνο ο Κάουφερ. Ο Ντίλερ, μέχρι πρότινος πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας και μεταξύ άλλων μέλος στα ΔΣ της «Ουάσιγκτον Ποστ» και της Coca-Cola, μεταβίβασε προ ημερών το πακέτο μετοχών του στον Τζον Μαλόουν, επικεφαλής του αμερικανικού κολοσσού των μέσων ενημέρωσης Liberty Interactive.

ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΟΥ. Ποια είναι όμως τα σχέδια από εδώ και πέρα για τον Κάουφερ; Να μεγαλώσει κι άλλο το μερίδιο της Tripadvisor στην παγκόσμια αγορά. Διότι, όπως λέει στη συνέντευξη που έδωσε στο περιοδικό «Πανοράμα» της ιταλικής «Λα Ρεπούμπλικα», «παρά την κρίση ο κόσμος δεν έχει σταματήσει να ταξιδεύει, ειδικά στις αναπτυσσόμενες χώρες. Είμαστε η νούμερο ένα ταξιδιωτική ιστοσελίδα διεθνώς, και όμως το μερίδιό μας στην παγκόσμια αγορά δεν ξεπερνά το 10%. Στα σχέδιά μου είναι ο διπλασιασμός ή και τριπλασιασμός του», εξηγεί ο Κάουφερ.

Ενα θέμα ωστόσο για το οποίο ο Κάουφερ δέχεται όλο και πιο συχνά κριτική αφορά το γεγονός ότι πολλοί ξενοδόχοι χρησιμοποιούν τη βάση επισκεπτών της Tripadvisor είτε για να προβάλουν το ίδιο το ξενοδοχείο τους γράφοντας κολακευτικά σχόλια είτε για να πλήξουν τον ανταγωνισμό με αρνητικές κριτικές.

Το παραδέχεται και ο Κάουφερ. Ανεξάρτητα από την προειδοποίηση που υπάρχει στη σελίδα ότι η Tripadvisor δεν δέχεται ψεύτικες κριτικές (zero tolerance for fake reviews), πολλοί ξενοδόχοι έχουν παραδεχτεί ανεπίσημα ότι το έχουν κάνει χωρίς δυσάρεστες συνέπειες. «Το ρίσκο ένας ξενοδόχος να δημοσιεύσει αρνητικά σχόλια για κάποιον ανταγωνιστή του ή να επιχειρήσει να γράψει θετικά σχόλια για τη δική του μονάδα υπάρχει. Αλλά οι επιπτώσεις στην αξιοπιστία της ιστοσελίδας είναι περιορισμένες», απαντά ο Κάουφερ στο «Πανοράμα».

Εκατομμύρια με ένα… κλικ! Στο ερώτημα πώς προκύπτουν τόσα έσοδα, η απάντηση είναι με ένα… κλικ. Ή αξιοποιώντας δωρεάν τα σχόλια των επισκεπτών. Κατά 80%, τα έσοδα της Tripadvisor προκύπτουν με το που επισκέπτεται ένας χρήστης τη σελίδα. Συγκεκριμένα, κάθε φορά που ένας επισκέπτης εισέρχεται από την Tripadvisor σε συνδέσμους ταξιδιωτικών γραφείων, ξενοδοχείων, εστιατορίων και γενικότερα εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον χώρο, η επιχείρηση εισπράττει μια προμήθεια που αρχίζει από τα 15 σεντ και φτάνει ώς και τα 2 δολάρια, ανάλογα με τη σύμβαση που έχει μαζί τους. Κι αυτό ανεξαρτήτως τυχόν αγοράς από τον χρήστη κάποιου ταξιδιωτικού πακέτου ή υπηρεσίας. Με λίγα λόγια, η Tripadvisor κερδίζει πάντοτε, ακόμη και όταν οι επικεφαλής της κοιμούνται ή βρίσκονται σε διακοπές!

Πέρυσι, με την είσοδό της στο Χρηματιστήριο, η γνωστή ταξιδιωτική σελίδα διαχωρίστηκε από τη μητρική της Expedia, τον μεγαλύτερο αγοραστή διαφήμισης για την Tripadvisor που αντιπροσώπευε το 35% των εσόδων του, σύμφωνα με την εφημερίδα «Φαϊνάνσιαλ Τάιμς». Η ιστοσελίδα είχε πουληθεί από τους Κάουφερ και Ντίλερ στην Expedia έναντι 200 εκατ. δολαρίων το 2004.

«Γιατί να χαρίζουμε χρήματα σε τρίτους;», απαντά στο «Πανοράμα» ο Κάουφερ. Αλλωστε τώρα η εταιρεία προσελκύει περισσότερες διαφημίσεις από τους αντιπάλους της Expedia. Σήμερα η ιστοσελίδα ελέγχει άλλους 19 ιστότοπους διεθνώς.

http://p-nstatic.doldigital.net/taneawebstatic/FC4D0DC84C7B16200EF2A7D7DC183163.jpg
Ποια είναι η Tripadvisor
Η Tripadvisor είναι η μεγαλύτερη ταξιδιωτική ιστοσελίδα στον κόσμο με περισσότερα από 75 εκατομμύρια καταχωρισμένα σχόλια για συνολικά 3,8 εκατομμύρια ξενοδοχεία, εστιατόρια και τουριστικούς προορισμούς σε 180 χώρες και μέσο όρο δημοσίευσης 60 απόψεων ανά λεπτό.

Γιώργος Φιντικάκης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.