Χαμηλότεροι ωστόσο είναι πλέον οι ρυθμοί
Νέα υποχώρηση κατά 5% σημείωσαν οι πωλήσεις καυσίμων το Μάρτιο του 2011 σε σχέση με το Μάρτιο του 2010. Στο πρώτο τρίμηνο του 2011, η μείωση φτάνει το 8% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2010.
Η μείωση στην κατανάλωση καυσίμων συνεχίζεται, αλλά με ρυθμούς χαμηλότερους από το 2010, όταν σε ετήσια βάση έφτασαν το -10%.
Οι εκτιμήσεις συγκλίνουν σε μείωση κατανάλωσης καυσίμων στο σύνολο του 2011 στα επίπεδα του 5%. Η εκτίμηση βασίζεται στο γεγονός ότι τα πρώτα μέτρα που έφεραν τη ραγδαία μείωση της κατανάλωσης επιβλήθηκαν το Μάρτιο του 2010, οπότε το υπόλοιπο της εφετινής χρονιάς έχει να συγκριθεί με ένα πολύ «άσχημο» 9μηνο του 2010.
Στην περίπτωση της Αττικής, ωστόσο, τα στοιχεία δείχνουν αύξηση της κατανάλωσης κατά 11% για το μήνα Μάρτιο, κάτι το οποίο οφείλεται στην ιδιαίτερα αυξημένη κατανάλωση πετρελαίου η οποία παρουσίασε θεαματική αύξηση 43%. Παράγοντες της αγοράς αποδίδουν τη μεγάλη αυτή αύξηση στην αποθεματοποίηση στην οποία προχώρησαν οι καταναλωτές, καθώς φαίνεται ότι δεν πείσθηκαν από τις διαβεβαιώσεις ότι δεν πρόκειται να εξομοιωθεί ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης.
Οι βενζίνες
Τα στοιχεία αφορούν το σύνολο των καυσίμων. Οσον αφορά ειδικά τη βενζίνη, η κατανάλωση για τον μήνα Μάρτιο εμφανίζεται μειωμένη κατά 10% συγκριτικά με την αντίστοιχη του Μαρτίου του 2010, ενώ όσον αφορά την κατανάλωση του πρώτου τριμήνου, το αντίστοιχο ποσοστό μείωσης ανέρχεται στο 13% (τα ποσοστά για την Αττική είναι 8% και 9% αντίστοιχα).
Στο πετρέλαιο κίνησης, οι επιδόσεις δείχνουν μείωση της κατανάλωσης κατά 19% για τον Μάρτιο και κατά 15% για το πρώτο τρίμηνο, ενώ τα ποσοστά για την Αττική είναι 7% και 11% αντίστοιχα.
Στην περίπτωση του μαζούτ, τα στοιχεία του Μαρτίου δείχνουν σημαντική μείωση της τάξης του 38% για την Αττική και 8% για το σύνολο της κατανάλωσης ενώ τα στοιχεία τριμήνου δείχνουν μείωση 8% για την Αττική και 2,1 % για το σύνολο της κατανάλωσης.
Α. Γ. Χριστοδουλάκης