http://img.protothema.gr/B4F0DBBFE37DB5C26E06F8255376B50C.jpg

Ο παγκόσμιος πρωταθλητής Σεμπάστιαν Φέτελ πήρε μια εύκολη νίκη στη Σουζούκα της Ιαπωνίας και εκμεταλλευόμενος τη σύγκρουση Ράικονεν – Αλόνσο στην εκκίνηση που οδήγησε σε εγκατάλειψη τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας έφτασε σε απόσταση βολής τον Ισπανό (4 βαθμοί).

Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε το Φέτελ να πετάγεται μπροστά και το Γουέμπερ που εκκινούσε δίπλα του να κάνει ως συνήθως κακή εκκίνηση. Ο Αυστραλός έχασε αμέσως τη δεύτερη θέση από τον Κομπαγιάσι και βρέθηκε στη δεξιά πλευρά της πίστας να βραδυπορεί έως ώτου τον πήρε παραμάζωμα ο Γκροζάν. Ο Γάλλος πιλότος της Lotus που δεν έτρεξε στη Μόντσα όντας τιμωρημένος για τις συγκρούσεις που προκαλεί στην εκκίνηση (8η η σημερινή σε 15 αγώνες) πήρε από τους αγωνοδίκες ποινή “stop & go”. O Γουέμπερ μετά το τέλος του αγώνα ήταν επιθετικός στις δηλώσεις του προς τον Γκροζάν: ” Κλασσικά ο τρελός του πρώτου γύρου ξαναχτύπησε”.

O Αλόνσο βρέθηκε στην άκρη της πίστας έχοντας πίσω του το Ράικονεν. Ο Φινλανδός δε σήκωσε το πόδι του από το γκάζι, βρέθηκε να πατά στο χορτάρι και τελικά δεν απέφυγε την επαφή της εμπρός αεροτομής του με το πίσω ελαστικό του Αλόνσο το οποίο σκίστηκε. Αυτό οδήγησε στη δεύτερη φετινή του εγκατάλειψη μετά το Βέλγιο τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας. Μιλώντας σχετικά μετά το τέλος του αγώνα ο 30χρονος Ισπανός αναρωτήθηκε: “Δεν ξέρω τι σκεφτόταν ο Κίμι σ’ αυτή τη φάση και δε σήκωσε το πόδι του από το γκάζι. Δεν υπήρχε χώρος εκεί και εγώ ήμουν στριμωγμένος από την άλλη πλευρά”.

Ποινή διέλευσης πήρε και ο Μπρούνο Σένα γιατί χτύπησε το Ρόσμπεργκ. Το αυτοκίνητο ασφαλείας οδήγησε την κούρσα μέχρι να καθαρίσει η πίστα και όταν ο αγώνας βρήκε ξανά τον κανονικό του ρυθμό φάνηκε ξεκάθαρα πως ο Φέτελ δεν έχει αντίπαλο. Ο Γερμανός νικητής το 2009 και το 2010 στη Σουζούκα πέρυσι πήρε τον τίτλο τερματίζοντας 3ος. Φέτος επέστρεψε φορώντας ένας ειδικό κράνος που πίσω έγραφε “130R” αναφερόμενος στην πιο γρήγορη στροφή του πρωταθλήματος που βρίσκεται στην Σουζούκα και περνάει με 7η στο κιβώτιο στα 300km/h.

Πίσω από το Φέτελ δίνονταν μάχη για τη 2η θέση ανάμεσα στους Κομπαγιάσι και Μπάτον. Μάχη που εκμεταλλεύτηκε με τον καλύτερο τρόπο ο Μάσα ώστε κινούμενος αθόρυβα και εξανλτώντας τη δυναμική του πρώτου σετ μαλακών ελαστικών της Pirelli να βρεθεί 2ος.

Ένα αποτέλεσμα σημαντικό για τη Ferrari στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Οι Ιάπωνες ευτύχησαν να δουν έναν συμπατριώτη τους στο βάθρο στη Σουζούκα, αυτό είχε να συμβεί από το 1990 με τον Αγγούρι Σουζούκι. Στις κερκίδες στήθηκε τρελό πανηγύρι όταν ο Κομπαγιάσι πήρε το τρόπαιο του 3ου νικητή. Ήταν η πρώτη φορά που ο Κομπαγιάσι ανέβηκε στο βάθρο.

Μετά τη λήξη του αγώνα ο νικητής Σεμπάστιαν Φέτελ που σημείωσε την 3η του φετινή  νίκη και 2η συνεχόμενη, τόνισε μιλώντας για τη συνέχεια του πρωταθλήματος: « Προφανώς σήμερα κάναμε ένα σπουδαίο βήμα αλλά ακόμη υπάρχουν πολύ αγώνες. Αν δείτε την εξέλιξη των τελευταίων αγώνων μετά το Σπα υπήρξαν πολλές διακυμάνσεις. Δεν ξέρω τι έγινε σήμερα αλλά στο Σπα ο Φερνάντο ήταν άτυχος. Πιστεύεις ότι δε θα σου συμβεί κάτι τέτοιο στους επόμενους αγώνες αλλά μπορεί και να συμβεί. Απομένουν πέντε αγώνες σε μια τρελή κούρσα πρωταθλήματος. Είμαι πολύ προσεκτικός, δε θέλω να μιλήσω για το πρωτάθλημα».

Παρά την εγκατάλειψή του ο Αλόνσο παρέμεινε επικεφαλής της βαθμολογίας και θεωρεί πως το πρωτάθλημα αρχίζει και πάλι από την αρχή: «Σήμερα εγκατέλειψα εγώ, αύριο μπορεί να είναι η σειρά του Φέτελ, ποτέ δεν ξέρεις τι θα συμβεί στους αγώνες. Απομένουν 5 GP είναι σαν ένα μικρό πρωτάθλημα ξεκινάμε από την ίδια αφετηρία και πρέπει να πάρω ένα βαθμό περισσότερο απ’ αυτούν σ’ αυτούς τους αγώνες. Θα το προσπαθήσω».

Ο Φελίπε Μάσα κατάφερε να φέρει την άλλη Ferrari στη 2η θέση πίσω από τη Red Bull του Φέτελ. Ο Βραζιλιάνος είχε να ανέβει στο βάθρο από την Κορέα του 2010: «Νιώθω ωραία σα μια μεγάλη ανακούφιση. Ήταν ένας σπουδαίος αγώνας. Μπορούσα  από την αρχή να κινηθώ γρήγορα και δείξαμε ότι δεν είμαστε εδώ για να μαζέψουμε απλά βαθμούς, είμαι ικανός για βάθρο ή και νίκη. Ελπίζω να ακολουθήσουν και άλλες παρουσίες μου στο βάθρο».

Ο τοπικός ήρωας Καμούι Κομπαγιάσι ξεκίνησε τις δηλώσεις μιλώντας στην μητρική του γλώσσα εμφανώς ενθουσιασμένος: « Φανταστικός αγώνας. Δουλεύαμε πολύ σκληρά για να βρεθούμε στο βάθρο και ο Σέρτζιο το έχει καταφέρει ήδη μερικές φορές. Είναι η πρώτη φορά στην καριέρα μου που ανέβηκα στο βάθρο και είναι φανταστικό. Κοιτώντας γύρω στις κερκίδες ήταν κάτι μοναδικό ευχαριστώ τους θεατές και αυτό μου δίνει κίνητρο για να προσπαθήσω πιο σκληρά στο μέλλον».

Επόμενος αγώνας το GP της Κορέας την Κυριακή 14/10.

Συνολικά τα αποτελέσματα και η βαθμολογία διαμορφώθηκαν ως εξής:

Τελική κατάταξη:
Θέση Οδηγός Ομάδα Χρόνος
1.  Vettel        Red Bull-Renault           1’28:56.242
2.  Massa         Ferrari                    +    20.639
3.  Kobayashi     Sauber-Ferrari             +    24.538
4.  Button        McLaren-Mercedes           +    25.098
5.  Hamilton      McLaren-Mercedes           +    46.490
6.  Raikkonen     Lotus-Renault              +    50.424
7.  Hulkenberg    Force India-Mercedes       +    51.159
8.  Maldonado     Williams-Renault           +    52.364
9.  Webber        Red Bull-Renault           +    54.675
10.  Ricciardo     Toro Rosso-Ferrari         +  1:06.919
11.  Schumacher    Mercedes                   +  1:07.769
12.  Di Resta      Force India-Mercedes       +  1:23.400
13.  Vergne        Toro Rosso-Ferrari         +  1:28.600
14.  Senna         Williams-Renault           +  1:28.700
15.  Grosjean      Lotus-Renault              +     1 γύρος
16.  Kovalainen    Caterham-Renault           +     1 γύρος
17.  Glock         Marussia-Cosworth          +     1 γύρος
18.  Petrov        Caterham-Renault           +     1 γύρος
19.  De la Rosa    HRT-Cosworth               +     1 γύρος
Ταχύτερος γύρος: Vettel, 1:35.774
Εγκατέλειψαν:
Οδηγός Ομάδα Γύρος
Pic           Marussia-Cosworth            39
Karthikeyan   HRT-Cosworth                 34
Perez         Sauber-Ferrari               19
Alonso        Ferrari                      1
Rosberg       Mercedes                     1
Βαθμολογία, 15ος αγώνας:
Οδηγοί: Κατασκευαστές:
1.  Alonso       194        1.  Red Bull-Renault          325
2.  Vettel       190        2.  McLaren-Mercedes          283
3.  Raikkonen    157        3.  Ferrari                   263
4.  Hamilton     152        4.  Lotus-Renault             239
5.  Webber       135        5.  Mercedes                  136
6.  Button       131        6.  Sauber-Ferrari            115
7.  Rosberg       93        7.  Force India-Mercedes       81
8.  Grosjean      82        8.  Williams-Renault           58
9.  Massa         69        9.  Toro Rosso-Ferrari         15
10.  Perez         65
11.  Kobayashi     50
12.  Di Resta      44
13.  Schumacher    43
14.  Hulkenberg    37
15.  Maldonado     33
16.  Senna         25
17.  Vergne         8
18.  Ricciardo      7

 

Τάκης Πουρναράκης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.