Ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς μεταβαίνει στο Βερολίνο με αεροπλάνο της γραμμής εγκαταλείποντας τις πτήσεις της χλιδής με τα VIP τζετ με τα οποία κάθε απογείωση κοστίζει στον Έλληνα φορολογούμενο 43.000 ευρώ.
Τρία κυβερνητικά αεροσκάφη διαθέτει η Ελλάδα και επί ΠΑΣΟΚ ο Γεώργιος Παπανδρέου και οι υπουργοί του τα είχαν λες και ήταν το τρόλεϊ Κολιάτσου – Παγκράτι.
Μάλιστα η κυβέρνηση Σαμαρά σχεδιάζει να πουλήσει ή να ενοικιάσει το Gulfstream και τα 2 Embraer προκειμένου να περικοπούν δαπάνες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι μόνο σε ένα χρόνο είχαν ξοδευτεί 5,8 εκατομμύρια ευρώ για την κινητοποίηση των VIP αεροσκαφών κι ελικοπτέρων των Ενόπλων Δυνάμεων για την μεταφορά μελών της κυβέρνησης και επισήμων.
Τα VIP αεροσκάφη κι ελικόπτερα έκαναν 136 πτήσεις, μεταφέροντας επισήμους, με συνολικό κόστος τα 5,8 εκατ. ευρώ. Έτσι, κατά μέσον όρο κάθε χρήση κόστισε περίπου 43.000 στο δημόσιο.
Οι VIP πτήσεις σε αριθμούς (1/4/2010-1/4/2011)
– Το EMBRAER 209 πραγματοποίησε 41 πτήσεις με διάρκεια 230 ώρες και κόστος 1,6 εκατ. ευρώ
– Το GULFSTREAΜ έκανε 36 πτήσεις σε 310 ώρες και στοίχισε 2 εκατ. ευρώ
– Το LEGACY εκτέλεσε 43 πτήσεις σε 272 ώρες με κόστος 1,9 εκατ. ευρώ
– Το ελικόπτερο Augusta Β- 212 πραγματοποίησε 2 πτήσεις, διάρκειας 4 ωρών, με κόστος 20.522 ευρώ
– Το VIP SUPER PUMA πέταξε 12 φορές για 47 ώρες, με κόστος 251.884 ευρώ
Το CHINOOK (CH -47D) έκανε 2 πτήσεις σε 7 ώρες, που κόστισαν 40.164 ευρώ στο διάστημα από 30/5/2010 έως 30/5/2011