http://img.protothema.gr/34702F1D4196F6579C687BEB21D59B18.jpg

Έναν απρόβλεπτο αγώνα με συγκλονιστική πλοκή και συνεχείς ανατροπές είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν πάνω από 1 δις τηλεθεατές σ’ όλο τον κόσμο από την πίστα Ζυλ Βιλνέβ στο Μόντρεαλ του Καναδά.

Ο Λιούις Χάμιλτον που εκκινούσε από την δεύτερη θέση κατάφερε να κρατηθεί εκεί μετά την εκκίνηση. Εμπρός του έστριψε ο poleman Σεμπάστιαν Φέτελ ενώ πίσω του σε απόσταση βολής βρίσκονταν ο Φερνάντο Αλόνσο με τη Ferrari. Ο Βρετανός δεν μπόρεσε στο πρώτο μέρος του αγώνα να κρατηθεί μέσα στη ζώνη DRS του Φέτελ ο οποίος όμως είδε τη διαφορά των 2 sec που είχε φτιάξει να εξανεμίζεται λόγω και ενός αργού πιτ στοπ από τους μηχανικούς της Red Bull.

Ο Φέτελ ήταν ο πρώτος από τους τρεις πρωτοπόρους που μπήκε στα πιτ λυγίζοντας στην πίεση του Χάμιλτον. Όταν ο Βρετανός με τη σειρά του ολοκλήρωσε τη διαδικασία βρέθηκε μπροστά από το Φέτελ έστω και οριακά. Ο Αλόνσο κατάφερε να τους περάσει και τους δυο όταν τέσσερις γύρους αργότερα άλλαξε και αυτός ελαστικά. Ο Ισπανός όσο κι αν ήθελε δε μπόρεσε να κρατήσει πίσω του το Χάμιλτον που πέρασε και άρχισε να ξεμακραίνει.
Γύρο με το γύρο άρχισε να φαίνεται πως ο Χάμιλτον είχε στο σχέδιο και 2ο πιτ στοπ σε αντίθεση με τους Αλόνσο και Φέτελ που προσπαθούσαν να φτάσουν στο τέρμα με ένα και μοναδικό.

Όταν ο Χάμιλτον άλλαξε για 2η φορά ελαστικά βρέθηκε πίσω τους και εξαπέλυσε επίθεση η οποία γρήγορα τελεσφόρησε φετικά για το Βρετανό πιλότο που πανηγύρισε την 3η του νίκη στην πίστα Ζυλ Βιλνέβ και πρώτη του στο φετινό πρωτάθλημα.

Ο Χάμιλτον έγινε ο 7ος νικητής σε ισάριθμους αγώνες φέτος και μ’ αυτή του την επιτυχία πήρε κεφάλι στη βαθμολογία του πρωταθλήματος.

Θα μπορούσε κανείς να πει πως οι Αλόνσο και Φέτελ έκαναν λάθος στη στρατηγική καθότι βρέθηκαν εκτός βάθρου. Ποια στρατηγική όμως ήταν η σωστή; Αυτή των δυο πιτ στοπ που έδωσε τη νίκη στο Χάμιλτον ή αυτή του ενός που έφερε τον Πέρεζ από τη 15η θέση στο βάθρο;

Μιλώντας σχετικά μετά τη λήξη του αγώνα ο νικητής Λιούις Χάμιλτον ξεκαθάρισε πως δεν ήταν γι’ αυτόν δυνατή η στρατηγική ενός πιτ στοπ: «Νομίζω ότι η ομάδα έκανε σπουδαία δουλειά στα πιτ στοπ και στη στρατηγική. Με εξέπληξε το γεγονός ότι είχα την άνεση να προστατεύω τα ελαστικά μου αλλά και να πιέζω στα σημεία που χρειαζόταν. Δεν μπορούσα να κάνω μόνο ένα πιτ στοπ θα έχανα πολύ έδαφος, νομίζω ότι η στρατηγική των δυο πιτ στοπ ήταν η σωστή. Αυτό το ήξερα από την αρχή αλλά αισθανόμουν ότι αυτοί που με ακολουθούσαν ειδικά ο Αλόνσο θα επιχειρούσαν να τερματίσουν με ένα πιτ στοπ. Νιώθω υπέροχα, εδώ κέρδισα τον πρώτο μου αγώνα και τερματίζοντας ένιωσα τα συναισθήματά μου να εκρήγνυνται. Αυτό λατρεύω στο μηχανοκίνητο αθλητισμό».

Από την πλευρά του ο Ρομέν Γκροζάν που βρέθηκε ανέλπιστα στη 2η θέση τόνισε: « Δεν είχαμε αποφασίσει αν θα κάνουμε ένα ή δυο πιτ στοπ πριν τον αγώνα. Στην εξέλιξή του έδινα μάχη με τους Ρόσμπεργκ και Γουέμπερ και βρέθηκα  μπροστά τους όταν μπήκαν να αλλάξουν λάστιχα δεύτερη φορά. Μετά είδα τον Αλόνσο να κόβει και ξαφνικά βρέθηκα 2ος ενώ θεωρούσα πως ήταν 4ος ή 5ος. Η ομάδα έκανε φανταστική δουλειά» κατέληξε ο Γάλλος που πέτυχε σήμερα το καλύτερο αποτέλεσμα της καριέρας του.

Ο Σέρτζιο Πέρεζ εκκινούσε 15ος και σίγουρα δεν θεωρούσε πιθανό να βρεθεί στο βάθρο στο συγκεκριμένο αγώνα: «Για να είμαι ειλικρινής όταν ξεκινάς τόσο πίσω το τελευταίο που σκέφτεσαι είναι μια θέση στο βάθρο. Τα πήγα καλά τόσο στο πρώτο όσο και στο δεύτερο μέρος του αγώνα. Έκανα κάποια προσπεράσματα ενώ και η φθορά των ελαστικών ήταν μικρή για μένα. Είχαμε προβλήματα με τα φρένα χτες και το να βρεθούμε στο βάθρο σήμερα αποτελεί μεγάλη υπόθεση για όλη την ομάδα».

Συνολικά η τελική κατάταξη και η βαθμολογία διαμορφώθηκαν ως εξής:

Θέση Οδηγός Ομάδα Χρόνος
1.  Hamilton      McLaren-Mercedes           1’32:29.586
2.  Grosjean      Lotus-Renault              +     2.513
3.  Perez         Sauber-Ferrari             +     5.260
4.  Vettel        Red Bull-Renault           +     7.295
5.  Alonso        Ferrari                    +    13.411
6.  Rosberg       Mercedes                   +    13.842
7.  Webber        Red Bull-Renault           +    15.085
8.  Raikkonen     Lotus-Renault              +    15.567
9.  Kobayashi     Sauber-Ferrari             +    24.432
10.  Massa         Ferrari                    +    25.272
11.  Di Resta      Force India-Mercedes       +    37.693
12.  Hulkenberg    Force India-Mercedes       +    46.236
13.  Maldonado     Williams-Renault           +    47.052
14.  Ricciardo     Toro Rosso-Ferrari         +  1:04.475
15.  Vergne        Toro Rosso-Ferrari         +     1 γύρο
16.  Button        McLaren-Mercedes           +     1 γύρο
17.  Senna         Williams-Renault           +     1 γύρο
18.  Kovalainen    Caterham-Renault           +     1 γύρο
19.  Petrov        Caterham-Renault           +     1 γύρο
20.  Pic           Marussia-Cosworth          +     2 γύροι
Ταχύτερος γύρος: Vettel, 1:15.752
Εγκατέλειψαν:
Οδηγός Ομάδα Γύρος
Glock         Marussia-Cosworth            57
Schumacher    Mercedes                     34
De la Rosa    HRT-Cosworth                 25
Karthikeyan   HRT-Cosworth                 23
Βαθμολογία
Πιλότοι: Κατασκευαστές:
1.  Hamilton      88        1.  Red Bull-Renault          164
2.  Alonso        86        2.  McLaren-Mercedes          133
3.  Vettel        85        3.  Lotus-Renault             108
4.  Webber        79        4.  Ferrari                    97
5.  Rosberg       67        5.  Mercedes                   69
6.  Raikkonen     55        6.  Sauber-Ferrari             58
7.  Grosjean      53        7.  Williams-Renault           44
8.  Button        45        8.  Force India-Mercedes       28
9.  Perez         37        9.  Toro Rosso-Ferrari          6
10.  Maldonado     29
11.  Kobayashi     21
12.  Di Resta      21
13.  Senna         15
14.  Massa         11
15.  Hulkenberg     7
16.  Vergne         4
17.  Schumacher     2
18.  Ricciardo      2

Τάκης Πουρναράκης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.