Πρόσφατα αποκαλύφτηκε ότι το Facebook πλήρωνε κρυφά μια κορυφαία εταιρία δημοσίων σχέσεων, προκειμένου να δημοσιεύονται στα αμερικανικά ΜΜΕ αρνητικά άρθρα και ρεπορτάζ για τη Google.
Η εταιρία Burson-Marsteller, μια από τις μεγαλύτερες εταιρίες δημοσίων σχέσεων, αποπειράθηκε να πείσει την USA Today, την Washington Post, καθώς και άλλα σημαντικά αμερικανικά μέσα να γράψουν τρομολαγνικά άρθρα για τη πολιτική προστασίας ιδιωτικών δεδομένων της Google.
Η εκρηκτική αυτή αποκάλυψη, που αναμένεται να διαταράξει περαιτέρω τις σχέσεις μεταξύ των δυο γιγάντων της τεχνολογίας, ήρθε στο φως μέσα από κάποια e mails που διέρρευσαν. Αργότερα, το Facebook παραδέχτηκε ότι όντως προσέλαβε την Burson-Marsteller.
Ο εκπρόσωπος της Burson-Marsteller ανέφερε ότι η αποστολή που ανέλαβε η εταιρία του ήταν πέραν του συνηθισμένου, και αντιβαίνει τη συνήθη πολιτική της. «Δεν θα έπρεπε να την αναλάβουμε…», είπε. Λίγο αργότερα, ανακοίνωσε πως η συνεργασία της εταιρίας του με το Facebook διακόπηκε.
Οι υποψίες για το τι συμβαίνει ξεκίνησαν όταν δυο σημαίνουσες προσωπικότητες των ΜΜΕ, ο Jim Goldman, και ο John Mercurio, άρχισαν να γράφουν άρθρα εναντίον της Google, για λογαριασμό του νέου τους εργοδότη, της Burson-Marsteller.
Στη συνέχεια προσέγγισαν τη USA Today και άλλα μέσα, προσφερόμενοι να γράψουν κομμάτια σε σχέση με τη προστασία των δεδομένων στο Google Social Circle, ένα κοινωνικό δίκτυο που βασίζεται στο Gmail. Όπως ισχυρίστηκαν, το Social Circle είναι σχεδιασμένο να «τραβάει τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών και να δημιουργεί προσωπικούς φακέλους τους», κάτι που παραβιάζει τη συμφωνία της Google με την ομοσπονδιακή αρχή FTC (Federal Trade Commission).
Η αποκάλυψη της ταυτότητας του πελάτη της Burson-Marsteller έγινε από τον Chris Soghoian που διατηρεί μπλογκ σε σχέση με την ασφάλεια του διαδικτύου, και ο οποίος είχε αμφιβολίες για τους ισχυρισμούς περί παραβίασης των όρων της ιδιωτικότητας από πλευράς της Google.
Η εταιρία Burson-Marsteller έχει ασχοληθεί και στο παρελθόν εναντίον της Google. Το 2007, η Microsoft παραδέχτηκε ότι είχε σχέση με την εταιρία, η οποία πίεζε τις κορυφαίες βρετανικές επιχειρήσεις να θέσουν θέμα όσον αφορά τη κυριαρχία της Google στη διαδικτυακή αναζήτηση.
S.A.-The Guardian