Ferrari που αγοράστηκε 450.000 ευρώ πριν από λίγα χρόνια στη Θεσσαλονίκη κατέληξε έπειτα από μόλις 3.000 χλμ. στο ταμπλό να πωληθεί σε αγοραστή από το εξωτερικό αντί 150.000 ευρώ. Cayenne, που καινούριο πωλούνταν αντί 150.000 ευρώ, τώρα από δεύτερο χέρι τιμάται 40.000 ευρώ, ενώ ανάλογα με την παλαιότητα και το μοντέλο μπορεί να το βρει κανείς και κάτω από 15.000 ευρώ.
Είναι μερικά μόνο παραδείγματα άλλοτε πανάκριβων αυτοκινήτων, που μαζί με τις πονεμένες ιστορίες τους φτάνουν σε αντιπροσωπίες και εμπόρους μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στη Θεσσαλονίκη και αποτελούν σημεία των καιρών της κρίσης. Οι νέοι αγοραστές στις περιπτώσεις των μεταχειρισμένων πολυτελών αυτοκινήτων είναι συνήθως ξένοι, από χώρες όπως η Γερμανία ή από κράτη της πρώην Σοβιετικής Ενωσης.
Το ακριβό αυτοκίνητο ήταν κάποτε το όνειρο κάθε Ελληνα. Σήμερα αποτελεί βαρίδι για τον ιδιοκτήτη του, που το ξεφορτώνεται για να γλιτώσει το κόστος κυκλοφορίας και συντήρησής του, αλλά και τη φορολογική επιβάρυνση. «Για τα ακριβά μεταχειρισμένα δεν υπάρχει πια αγορά στην Ελλάδα» λέει στη «δημοκρατία» ο ιδιοκτήτης της εταιρίας Ρομπόπουλος Α.Ε. Θωμάς Ρομπόπουλος, ο οποίος κάνει λόγο για ζήτηση που προέρχεται κυρίως από τη Γερμανία. Αλλωστε, έχοντας χάσει περί το 70% της αξίας τους, είναι ιδιαίτερα ελκυστικά. Το ενδιαφέρον των ξένων και δη από χώρες της πρώην Σοβιετικής Ενωσης έρχεται να υπογραμμίσει το στέλεχος της αντιπροσωπίας Peugeot – Μαρία Μπακανιάρη, Παύλος Ελπέκογλου.
«Ενδιαφερόμενοι από χώρες όπως η Γεωργία και το Αζερμπαϊτζάν έρχονται σε επαφή είτε με όσους πωλούν μεταχειρισμένα πολυτελή αυτοκίνητα είτε απευθείας με τους ιδιοκτήτες τους και τα αγοράζουν αντί πινακίου φακής» σημειώνει, εξηγώντας ότι πρόκειται τόσο για εμπόρους όσο και για ιδιώτες που στη συνέχεια τα μεταπωλούν στο εξωτερικό. Αυτοκίνητα που πριν από τρία τέσσερα χρόνια είχαν αγοραστεί αντί 80.000 ευρώ, σήμερα δεν πιάνουν ούτε 20.000 ευρώ. Τα μικρότερου κυβισμού αυτοκίνητα, της τάξεως των 1.400 κυβικών και ανάλογης ηλικίας, πωλούνται από 5.000 έως 7.000 ευρώ, όταν πριν από μία τριετία είχαν αγοραστεί 12.000 με 18.000 ευρώ. Αυτά είναι και τα αυτοκίνητα που βρίσκουν αγοραστές στην τοπική αγορά. «Πρόσφατα πουλήσαμε αντί 17.000 ευρώ ένα μεταχειρισμένο Audi A4 του 2009, το οποίο κόστιζε καινούργιο 43.000 ευρώ» σημειώνει ο κ. Ελπέκογλου.
Το προφίλ των ανθρώπων που πωλούν τα ακριβά αυτοκίνητά τους επιμερίζεται σε τρεις κατηγορίες, σύμφωνα με τον κ. Ρομπόπουλο: Υπάρχουν οι νοικοκυραίοι, συνήθως επιχειρηματίες που είχαν ένα μεσαίο μαγαζί και όνειρό τους ήταν πάντα ένα ακριβό αυτοκίνητο. Οι δουλειές τους δεν πάνε πια καλά και αναγκάζονται να το πουλήσουν, γιατί δεν μπορούν πια να το υποστηρίξουν. Υπάρχουν επίσης οι επαγγελματίες που είχαν αγοράσει το αυτοκίνητό τους με μακροχρόνια μίσθωση και δεν μπορούν να πληρώσουν, οι οποίοι το επιστρέφουν, χάνοντας μέρος των χρημάτων τους. Περισσότερο πάντως επιβαρύνονται οι εταιρίες μακροχρόνιων μισθώσεων, που έχουν συσσωρεύσει πολλά τέτοια αυτοκίνητα. Και, τέλος, υπάρχουν οι απλοί άνθρωποι που έχασαν τη δουλειά τους και θέλουν να ξεφορτωθούν το αυτοκίνητό τους, είτε ακριβό και κοστοβόρο είτε μεσαίου κυβισμού.