Με αφορμή τα όσα αναφέρει σε επιστολή του ο αντιδήμαρχος Γρεβενών , κ.Μιχαλογιάννης Κώστας , καθώς και την αναφορά του κ. Δημάρχου στο Δημοτικό Συμβούλιο, ότι δηλαδή δεν έχω πάρει θέση για το θέμα των συγχωνεύσεων των σχολικών μονάδων. Θέλω να υπενθυμίσω σε αυτούς που έχουν ασθενή μνήμη τα εξής :
Έχω τοποθετηθεί γι’αυτό το θέμα στη διαδικασία συγκρότησης της επιτροπής αγώνα στο Δημοτικό Συμβούλιο , καθώς και στα ΜΜΕ. Θα ήταν αδιανόητο για μένα να διαφωνώ με την κυβερνητική πολιτική στο σύνολό της και να παραμένω Γραμματέας της Ν.Ε ΠΑ.ΣΟ.Κ Γρεβενών. Στηρίζω λοιπόν αυτή τη δύσκολη πορεία, με λάθη βέβαια και παραλείψεις . Πρόκειται όμως για μια πορεία που στηρίζεται στην καθιέρωση ενός κράτους δικαίου , αξιοκρατίας , διαφάνειας και θεσμικών μεταβολών που αλλάζουν το πολιτικό ¨γίγνεσθαι¨της χώρας.
Η δύσκολη οικονομική κατάσταση που περνά η χώρα και οι πολίτες οφείλεται σε μακροχρόνιες πολιτικές, που στηρίζονταν στην σχέση συναλλαγής πολίτη και πολιτευτή , στη διαμόρφωση της πολιτικής, ανάλογα με τη δυνατότητα κάθε ομάδας να πιέσει προς μια κατεύθυνση ικανοποιώντας συντεχνιακά συμφέροντα- εις βάρος συνήθως των αδύναμων- και στην αδυναμία των κυβερνήσεων να προχωρήσουν προς τη σωστή κατεύθυνση λόγω του πολιτικού κόστους .
Η σημερινή κυβέρνηση όμως συγκρούεται με κατεστημένα πολλών ετών , ξεβολεύει ίσως αρκετούς , καταργεί προνόμια κάποιων , εγκαθιστώντας καθαρούς κανόνες για όλους ( καθιέρωση ΑΣΕΠ παντού , σύστημα επιλογής προϊσταμένων , καθαρή θέση στο θέμα των συμβασιούχων , μοριοδότηση στις αποσπάσεις εκπαιδευτικών, διαύγεια παντού κ.α ) . Μ’άλλα λόγια δεν υπολογίζει το πολιτικό κόστος, προτάσσοντας το εθνικό συμφέρον της χώρας .
Θέλω όμως να τοποθετηθώ και στα τρία θέματα που τίθενται για την παιδεία.
1 Συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων :
Ένας από τους βασικούς ρόλους του σχολείου είναι να αμβλύνει τις ανισότητες (οικονομικές, κοινωνικές ) μέσα από τη λειτουργία του.Δεν μπορώ να αντιληφθώ πώς ένα ολιγοθέσιο σχολείο υπηρετεί αυτό το σκοπό και πώς μπορεί να θεωρηθεί προοδευτική άποψη να λειτουργούν το 2011 ολιγοθέσια σχολεία . Οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να τοποθετηθούν με μοναδικό γνώμονα το καλό των παιδιών , επιχειρηματολογώντας ώστε να πείσουν τοπικές κοινωνίες ακόμη και τους γονείς.
2 Δεν έλαβε υπόψη το Υπουργείο Παιδείας την άποψη του Δημοτικού Συμβουλίου :
Σ’ όλη τη χώρα η συντριπτική πλειοψηφία των δημοτικών συμβουλίων αντιτάχθηκε στη συγχώνευση σχολικών μονάδων, ακόμη και με ελάχιστο αριθμό μαθητών. Δηλαδή , αν άκουγε το Υπουργείο Παιδείας τα Δημοτικά Συμβούλια, δε θα γινόταν καμία συγχώνευση σχολικών μονάδων . Κατά τη γνώμη μου αυτή η τακτική αναδεικνύει και για τα Δημοτικά Συμβούλια την ίδια αδυναμία με όλο το πολιτικό σύστημα, την αδυναμία τους να υπερβούν το πολιτικό κόστος.
Κι ακόμη τρανταχτό παράδειγμα είναι ότι τα περισσότερα δημοτικά συμβούλια στη χώρα δεν κατάφεραν να βρουν πρόσωπα κοινής αποδοχής για να στελεχώσουν το θεσμό
« Συμπαραστάτης του πολίτη και της επιχείρησης » .
Αυτό επιβεβαιώνει την παλαιοκομματική αντίληψη « θέλουμε ελεγκτικούς μηχανισμούς για τους άλλους και όχι για τον εαυτό μας » .
3 Μαθητικές μετακινήσεις :
Κάθε χρόνο οι μετακινήσεις μαθητών γίνονταν με ευθύνη της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης και το κόστος το πλήρωνε το κεντρικό κράτος. Τώρα με τον «Καλλικράτη » καταργήθηκε η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση και η αρμοδιότητα μεταφέρθηκε στους Δήμους με το κόστος να πληρώνει πάλι το κράτος.
Προς τι λοιπόν η φασαρία για μια αρμοδιότητα που είχε η τοπική αυτοδιοίκηση και μεταφέρθηκε σ’ άλλο επίπεδο;
Μήπως εννοούν και δεν το λένε καθαρά τη μεροληπτική χρησιμοποίηση των χρημάτων που προορίζονταν για μαθητικές μετακινήσεις , χρησιμοποιώντας ο κάθε αιρετός ρουσφετολογικά το δημόσιο χρήμα ; Αυτός ο τρόπος διαχείρισης, που όλοι γνωρίζουμε και είχε πάρει τεράστιες διαστάσεις με κατασπατάληση δημόσιου χρήματος , είναι πολιτική απόφαση αυτής της κυβέρνησης να τελειώσει οριστικά.
ΝΟΥΤΣΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ Ν.Ε ΠΑΣΟΚ ΓΡΕΒΕΝΩΝ