Δυναμική είσοδο στο χώρο του Τύπου έκανε προ ημερών ο μεγαλοεπενδυτής Ουόρεν Μπάφετ αγοράζοντας 63 εφημερίδες και σκοπεύοντας να επεκτείνει ακόμα περισσότερο την παρουσία του σε ένα κλάδο που κατά κοινή ομολογία δεν περνά τις καλύτερες ημέρες του· κομίζει όμως και τις απόψεις για το μέλλον του Τύπου και του περιεχομένου που προσφέρεται στους αναγνώστες.
«Το μοντέλο [της δωρεάν ενημέρωσης]», γράφει στα στελέχη των εφημερίδων που αγόρασε, «δεν είναι βιώσιμο και κάποιες από τις εφημερίδες μας προχωρούν σε κάτι που έχει περισσότερο νόημα» και ζητά τις απόψεις τους για το καλύτερο –κυκλοφοριακά και εμπορικά- μείγμα ψηφιακού και έντυπου περιεχομένου .
Οι εκδότες των εφημερίδων, λέει ο Μπάφετ, πρέπει τώρα να επικεντρωθούν στο πώς θα γίνουν οι εφημερίδες τους απαραίτητες στις τοπικές κοινότητες και η βασική πηγή πληροφοριών «σε συγκεκριμένα ζητήματα μεγάλης σημασίας για τους αναγνώστες μας», σημειώνει το Bloomberg.
Ο διαχρονικά προσεκτικός και επιτυχημένος Μπάφετ για δεκαετίες προτιμούσε επενδύσεις εκτός Τύπου. Το 2009 είχε δηλώσει ότι οι εφημερίδες έχουν την προοπτική να γίνουν βαρέλι δίχως πάτο σε ζημιές.
Ωστόσο τώρα εκτιμά ότι, παρά την πτώση των κυκλοφοριών, οι εφημερίδες που κατέχουν ισχυρή θέση σε μία τοπική κοινωνία ή όσες έχουν ταυτότητα προοπτικές. Αφήνει δε ανοιχτό το ενδεχόμενο για περισσότερες εξαγορές εφημερίδων σε πόλεις με «ισχυρό αίσθημα της κοινότητας».
Η πτώση των κυκλοφοριών και των διαφημιστικών εσόδων έχει στρέψει μέρος του Τύπου σε πειραματισμούς ή ακόμα και κανονικά μοντέλα με επί πληρωμή παροχή περιεχομένου.
Οι New York Times έχουν περίπου 450.000 συνδρομητές στο επί πληρωμή κομμάτι του περιεχομένου τους. Προς το ίδιο μοντέλο προσανατολίζονται και η Gannett που (για την ώρα;) θα αποκλείσει την USA Today ενώ και ο Ρούπερτ Μέρντοκ στη News Corp έχει από καιρό κινηθεί σε αυτό το δρόμο για μεγάλα φύλλα όπως οι Times του Λονδίνου.