Μέσω Διαδικτύου οι καταναλωτές επιλέγουν τα λαχανικά που επιθυμούν
Mια πλατφόρμα όπου ο καταναλωτής διαλέγει τα λαχανικά που θέλει να καλλιεργηθούν με βιολογικό τρόπο για λογαριασμό του και μετά από λίγες μέρες τα βρίσκει στην πόρτα του, λειτουργεί εδώ και ένα περίπου μήνα. Λέγεται gineagrotis.gr και φιλοδοξεί να εξαφανίσει την απόσταση ανάμεσα στον καταναλωτή και τον παραγωγό.
Η λειτουργία της απλή. Ο επισκέπτης της εφαρμογής μπορεί να διαλέξει τον χώρο που επιθυμεί να καλλιεργήσει, να επιλέξει την έκταση που καλύπτει τις ανάγκες του (σύμφωνα με το gineagrotis μια τετραμελής ή πενταμελής οικογένεια καλύπτει τις ανάγκες της με 100 τ.μ. το χρόνο) και να προτείνει τα λαχανικά που θα καλλιεργηθούν. Μοιάζει σαν να παίζεις Farmville. Μόνο που εδώ φρούτα και λαχανικά δεν περιορίζονται μόνο… επί της οθόνης.
Εμπνευστής της όλης ιδέας είναι ο οικονομολόγος κ. Δημήτρης Κουτσολιούτσος. Αυτό που του έδωσε ώθηση δεν ήταν η επαφή με το οικογενειακό αγροτικό περιβάλλον ή κάποια προσωπική εμπειρία, όπως έχει συμβεί σε άλλες παρόμοιες πρωτοβουλίες. «Διάβασα πέρσι την έκθεση του ΣΕΒ όπου αναφέρονταν οι διάφορες στρεβλώσεις της ελληνικής οικονομίας και σκέφτηκα να καλύψω με αυτό τον τρόπο το κενό στο συγκεκριμένο θέμα», λέει.
Σύμφωνα με τον κύριο Κουτσολιούτσο «η συγκεκριμένη λύση προσφέρει καλύτερα βιολογικά προϊόντα, τα οποία έχουν πιστοποιηθεί ως προς την ποιότητα και τον τρόπο παραγωγής τους από ανεξάρτητη εταιρεία σε καλύτερες τιμές. Η υπενοικίαση και η καλλιέργεια των 100 τ.μ. για ένα έτος κοστίζει 1090 ευρώ και σε αυτό περιλαμβάνεται και η μεταφορά των προϊόντων στο σπίτι του καταναλωτή. Αν αγόραζες τα ίδια προϊόντα από το σουπερμάρκετ η τιμή θα ήταν υπερδιπλάσια».
Ως τώρα αν και η εφαρμογή δεν ξεπερνά τον ένα μήνα ζωής περίπου 900 καταναλωτές έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον να προμηθεύονται τα λαχανικά τους με αυτό τον τρόπο. Αντιστοίχως περίπου 300 παραγωγοί έχουν απευθυνθεί στους υπευθύνους του σαϊτ. Τέσσερις παραγωγοί, από την περιοχή της Εύβοιας έχουν ήδη ξεκινήσει να παράγουν προϊόντα με αυτές τις προϋποθέσεις.
«Εμείς ως τώρα έχουμε διαθέσει 6 στρέμματα για αυτό το σκοπό. Είμαστε διατεθειμένοι να διαθέσουμε ακόμα περισσότερα αν χρειαστεί», λέει η κ. Βιολέτα Αγουρίδα , μια από τους παραγωγούς που μετέχουν στο εγχείρημα. «Κυρίως, οι καταναλωτές ζητάνε ως τώρα ντομάτες και πιπεριές. Η πρώτη παραγωγή θα είναι έτοιμη σε περίπου ένα μήνα. Ως τώρα ήμασταν εξαρτημένοι σε μεγάλο βαθμό από τους χονδρεμπόρους. Με αυτή τη λύση και εμείς είμαστε κερδισμένοι και ο καταναλωτής».
Προκειμένου να εξασφαλιστεί ότι τόσο ο καταναλωτής /χρήστης της πλατφόρμας όσο και ο παραγωγός θα μείνουν πιστοί στο εγχείρημα έχουν προβλεφθεί κάποιες δικλίδες ασφαλείας. Έτσι, ο καταναλωτής καλείται να προπληρώσει ολόκληρη την ετήσια συνδρομή του ή να την καταβάλλει σε μηνιαίες δώσεις μέσω πιστωτικής κάρτας. Την ίδια στιγμή ο παραγωγός δεσμεύεται εγγράφως ότι θα παράγει τις προβλεπόμενες ποσότητες ενώ την ευθύνη της παράδοσης αναλαμβάνουν οι άνθρωποι που διαχειρίζονται την πλατφόρμα.
Όσον αφορά τους οικονομικούς στόχους του εγχειρήματος κύριος Κουτσολιούτσος λέει πως «αυτή η ιστορία δεν ξεκίνησε με σκοπό να βγάλουμε κέρδος, εμάς στόχος μας είναι απλά να βγούνε τα λειτουργικά έξοδα και να βοηθήσουμε παραγωγούς και καταναλωτές».
Πως λειτουργεί το Gineagrotis.gr
1. Διαλέγεις το χωράφι της αρεσκείας σου.(Υπάρχει λίστα με τα κτήματα και φωτογραφίες τους)
2. «Σπείρε» ότι φρούτα, λαχανικά και μυρωδικά επιθυμείς.
3. Επιλέγεις τον χώρο όπου κάθε βδομάδα θα παραδίδονται τα προϊόντα.
Ο καταναλωτής έχει δικαίωμα για:
– Ενημέρωση μέσω mail, φωτογραφιών για την εξέλιξη της καλλιέργειας σου.
– Επίσκεψη στο μποστάνι σου και γνωριμία με τον «γεωργό του».
– Υπάρχουν διαθέσιμα πακέτα αγοράς περιβολιών ανάλογα με τις ανάγκες κάθε οικογένειας.
– Όλα τα προϊόντα που θα πάρει είναι βιολογικά, χωρίς θερμοκήπια . Ως το τέλος Απριλίου η καλοκαιρινή σπορά & ως τέλος Σεπτεμβρίου η χειμερινή.
– Όποιο προϊόν και να επιλέξει (πατάτα, ντομάτα, πιπεριά κλπ) να καλλιεργηθεί, η τιμή παραμένει η ίδια.
Eπισκεφτείτε την σελίδα: http://www.gineagrotis.gr/