Παρά το γεγονός ότι το θεματικό πάρκο έχει διπλάσιο αριθμό επισκεπτών από τον Πύργο του Αϊφελ και το μουσείο του Λούβρου, τα χρέη που συσσωρεύει απειλούν με μαρασμό το «μαγικό βασίλειο» της Disney
Έζησαν αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα; Σίγουρα έχει αντίθετη άποψη ο Μίκι, ο ήρωας – σύμβολο του θεματικού πάρκου Disneyland του Παρισιού, ο οποίος βλέπει το παραμύθι που ξεκίνησε πριν από 20 χρόνια να εξελίσσεται… σε οικονομικό εφιάλτη.
Τι κι αν περνά τις πύλες της διπλάσιος αριθμός επισκεπτών (15,7 εκατ. τον χρόνο) από εκείνους που επισκέπτονται το Λούβρο ή ανεβαίνουν στον Πύργο του Αϊφελ, τι κι αν πρέπει κανείς να πληρώσει τουλάχιστον 60€ για να ξανανιώσει παιδί στο πάρκο των 5.000 στρεμμάτων, η Disneyland του Παρισιού γιόρτασε χθες τα εικοστά της γενέθλια με 1,9 δισ. € χρέος.
Αιτία τα τεράστια έξοδα για τη συντήρηση και τη διαρκή ανανέωση της Eurodisney.Η κρίση και η λιτότητα έχουν φτάσει και στο «μαγικό βασίλειο» , όπου οι εορτασμοί για τα 20 χρόνια, με παρουσιαστές τον ποδοσφαιριστή Ζινεντίν Ζιντάν και την ηθοποιό Σάλμα Χάγιεκ, ήταν ιδιαίτερα φτωχοί και δεν συνοδεύτηκαν από τα εγκαίνια καινούργιας ατραξιόν, όπως συνέβαινε σε κάθε προηγούμενη επέτειο.
Τον περασμένο χρόνο το θεματικό πάρκο σημείωσε απώλειες 55,6 εκατ. € και τα χρέη σκαρφάλωσαν στα 1,9 δισ. ευρώ, ενώ ακόμα και ο διευθύνων σύμβουλος παραδέχθηκε ότι θα χρειαστούν 12 χρόνια για να τα αποπληρώσει.
Το δημοφιλές πάρκο φαίνεται να έχει πέσει θύμα της επιτυχίας του, αφού η τεράστια αύξηση του αριθμού των επισκεπτών του με αποτέλεσμα να αποτελεί πλέον τον νούμερο ένα τουριστικό προορισμό στην Ευρώπη, είχε το κόστος της. Τα τελευταία χρόνια οι απώλειες έφτασαν τα 212 εκατ. € και η μετοχή της εταιρείας σημείωσε πτώση 50% μέσα σε έναν χρόνο, ενώ αναλυτές εκτιμούν ότι τα οικονομικά της είναι τόσο άσχημα που μπορεί να μην έχει ποτέ κέρδος.
Σε μια προσπάθεια να ενισχύσει την επισκεψιμότητα εν μέσω κρίσης η Disneyland προσφέρει εκπτώσεις έως και 50%, ωστόσο τα έσοδα αυξήθηκαν κατά μόλις 23 εκατομμύρια € τον περασμένο χρόνο. «Ο μεγαλύτερος φόβος μου είναι ότι θα είναι υπερβολικά επιτυχημένη», είχε πει πριν από 20 χρόνια ο τότε πρόεδρος, Ρόμπερτ Φιτζπάτρικ.