«Πόσοι είναι οι διψήφιοι φυσικοί αριθμοί που ένα τουλάχιστον ψηφίο τους είναι το πέντε;», «το ψηφίο των χιλιοστών ενός αριθμού είναι ίσο με τα χιλιοστά που έχει ο αριθμός;» και «αν με χ παραστήσουμε έναν άρτιο φυσικό αριθμό, τότε πώς θα παραστήσουμε τον επόμενο και πώς τον προηγούμενό του;»…
Με τις απορίες αυτές βομβάρδισε σε μια συνάντησή τους τη Σίλια Βιτωράτου η μικρή Μαρίνα που πηγαίνει στην α΄ γυμνασίου. Μια πανέξυπνη μαθήτρια της οποίας οι γονείς, όμως, δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να τη βοηθήσουν με φροντιστήρια και ιδιαίτερα μαθήματα. Η Σίλια, που έχει σπουδάσει μαθηματικός, αλλά ασχολείται επαγγελματικά με την ανάλυση στατιστικών δεδομένων, απάντησε στις απορίες της μικρής της φίλης, η οποία αποδείχτηκε ότι θα μπορούσε όχι μόνο να εξελιχθεί σε μια άριστη μαθήτρια, αλλά και να περάσει στο πανεπιστήμιο με υψηλή βαθμολογία με την κατάλληλη υποστήριξη.
«Αυτά σκεφτόμουν όταν αργότερα επέστρεψα στο σπίτι και ενώ χάζευα στο Διαδίκτυο ανέβασα στο twitter ένα σχόλιο ζητώντας από όσους έχουν γνώσεις και χρόνο να βοηθήσουν πάρα πολλούς αξιόλογους μαθητές που υπάρχουν αλλά οι οικογένειές τους δεν έχουν την οικονομική άνεση να τους πάνε σε φροντιστήρια» λέει η Σίλια Βιτωράτου στη «δημοκρατία». Και συνεχίζει: «Το απίστευτο ήταν η ανταπόκριση που βρήκα, αφού μέσα σε λίγες ώρες πολλοί έδειξαν ενδιαφέρον και απάντησαν στο σχόλιό μου ότι θα ήθελαν να στηρίξουν τους μαθητές». Και κάπως έτσι, αυθόρμητα και από τον πουθενά, γεννήθηκε η ιδέα ενός δικτύου εθελοντών, είτε εκπαιδευτικών είτε ανθρώπων που έχουν σπουδάσει κάποιο γνωστικό αντικείμενο σχετικό με τα σχολικά μαθήματα, οι οποίοι θα κάνουν δωρεάν φροντιστήρια σε παιδιά που οι γονείς τους έχουν οικονομικό πρόβλημα.
«Μόλις μέσα σε μια εβδομάδα, η ιδέα μας πήρε σάρκα και οστά, αρχίσαμε να οργανωνόμαστε μέσω twitter καλώντας όσα παιδιά είχαν ανάγκη από βοήθεια να δηλώσουν την περιοχή και το μάθημα που τους ενδιαφέρει για να βρεθεί εθελοντής» σχολιάζει περήφανα η Σίλια. Ηδη, περίπου 10 εθελοντές έχουν ξεκινήσει τα δωρεάν ιδιαίτερα μαθήματα και το δίκτυο αναμένεται να μεγαλώσει ακόμα περισσότερο, καθώς πολλές πρωτοβουλίες βρίσκονται στα σκαριά. Τις επόμενες ημέρες θα αρχίσει να λειτουργεί και η ιστοσελίδα του δικτύου (www.tutorpool.gr), όπου γονείς και μαθητές θα μπορούν να την επισκέπτονται και να ενημερώνονται για το πρόγραμμα αυτό καθώς και οι εθελοντές για να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους να στηρίξουν τα παιδιά. Οπως εξηγεί η Σίλια, «η λογική μας είναι να κάνουμε ένα άνοιγμα στους γονείς όταν θα έχουμε την υποδομή να το υποστηρίξουμε, γι’ αυτό και μόλις ετοιμαστεί η ιστοσελίδα μας θα τη δημοσιεύσουμε και στο facebook, προκειμένου να διαδοθεί όσο πιο γρήγορα και όσο το δυνατόν περισσότερο».
Ηδη, πάντως, στη συγκεκριμένη ηλεκτρονική διεύθυνση (www.tutorpool.gr) λειτουργεί ένας χάρτης, που μετρά σε λίγες ημέρες περίπου 45.000 επισκέψεις, και οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δουν σε ποιες περιοχές υπάρχουν εθελοντές που μπορούν να προσφέρουν φροντιστηριακά μαθήματα και κατόπιν να επικοινωνήσουν μαζί τους με e-mail. Στον χάρτη μπορεί να δει κανείς ότι υπάρχουν εθελοντές και από χώρες του εξωτερικού, οι οποίοι θέλουν να βοηθήσουν τους μαθητές μέσω τηλεδιάσκεψης, ειδικά σε απομακρυσμένες περιοχές όπου δεν υπάρχουν φροντιστήρια.
«Στόχος μας είναι να φτιάξουμε ένα δίκτυο εθελοντισμού στην παιδεία γονέων – μαθητών – καθηγητών» αναφέρει η Σίλια. Προσθέτει, ωστόσο, ότι «σε καμία περίπτωση δεν αναλαμβάνουμε τις ευθύνες της Πολιτείας, στεκόμαστε δίπλα στα παιδιά, αλλά δεν παύουμε να απαιτούμε και να διεκδικούμε δημόσια και δωρεάν παιδεία και να οραματιζόμαστε μια παιδεία που δεν θα χρειάζεται το tutor pool».
Στην ιστοσελίδα, που θα βρίσκεται online σε λίγες ημέρες, θα δημιουργηθεί και ένα forum, όπου οι μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα να μιλάνε μεταξύ τους, να ανταλλάσσουν απόψεις αλλά, κυρίως, και να προτείνουν καινούργιες ιδέες. Η εμπνεύστρια της ιδέας φιλοδοξεί ότι γρήγορα το δίκτυο εθελοντών θα μεγαλώσει τόσο πολύ που θα μπορούν να γίνονται και φροντιστηριακά μαθήματα σε γκρουπ παιδιών σε χώρους που θα ζητήσουν να τους διαθέσουν δήμοι, φορείς και εκπαιδευτήρια της κάθε περιοχής.