Διαβάστε αναλυτικά:Την Τρίτη 19 Ιανουαρίου πραγματοποιήθηκε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Γρεβενών με θέμα: «“Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση τουΑκαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις”, που προβλέπει τη θέσπιση Ελάχιστης ΒάσηςΕισαγωγής (Ε.Β.Ε.) ανά Σχολή, Τμήμα ή Εισαγωγική Κατεύθυνση και τις αρνητικές συνέπειες για τοΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας και ειδικότερα για τα Τμήματα των Γρεβενών»Η Λαϊκή Συσπείρωση στο Δήμο Γρεβενών τοποθετήθηκε ως εξής:Αποτελεί τεράστια πρόκληση να εξαγγέλλει η κυβέρνηση τόσο σοβαρές αλλαγές για τα ΑΕΙ, με τα Ιδρύματα κλειστά, με τους φοιτητές στα σπίτια τους, με τις οικογένειές τους να βιώνουν σοβαρά προβλήματα με τα ενοίκια και τη φοιτητική μέριμνα, αλλά και με τους μαθητές σε διαρκή ανασφάλεια και άγχος με το “άνοιξε – κλείσε” των σχολείων.Οι μαθητές, ειδικά της Γ’ Λυκείου, υφίστανται πλέον το διαρκές άγχος που προκαλεί ο εξεταστικός μαραθώνιος, η Τράπεζα Θεμάτων που θα λειτουργήσει από φέτος, η απαξίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, τα προβλήματα της τηλεκπαίδευσης κ.ά.Απέναντι σε αυτά η κυβέρνηση απαντά με σχέδια έντασης των ταξικών φραγμών και καταστολής.
- Πρώτον: Με τις αλλαγές στον τρόπο πρόσβασης για τα ΑΕΙ βάζει νέα εμπόδια στους μαθητές προκειμένου να σπουδάσουν στα Πανεπιστήμια. Περιορίζει τις επιλογές τους και επισημοποιεί πια τα πτυχία των πολλών κατηγοριών και ταχυτήτων.Δρόμο που άνοιξε ο νόμος Γαβρόγλου της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και συνεχίζει η ΝΔ.
- Το αίτημα να μειωθούν οι εισακτέοι στα κεντρικά πανεπιστήμια και έτσι οι φοιτητές θα προτιμήσουν τα περιφερειακά, όπως των Γρεβενών, παραβλέπει το γεγονός ότι πολλοί φοιτητές προτιμούν τις σχολές στον τόπο κατοικίας για καθαρά οικονομικούς λόγους, ότι μια μεγάλη μερίδα εγκαταλείπει τις σπουδές της επειδή οι γονείς τους δεν μπορούν να τους στηρίξουν οικονομικά και η κυβέρνηση με το νόμο που εξισώνει τα επαγγελματικά δικαιώματα των κολεγίων με τα πανεπιστήμια σπρώχνει μεγάλη μερίδα παιδιών να στραφούν στα κολέγια ή στην κατάρτιση. Παραβλέπει την ουσία της εφαρμοζόμενης πολιτικής όλων των κυβερνήσεων και τις συνέπειες της οικονομικής καπιταλιστικής κρίσης.
- Δεύτερον: Με τις αλλαγές στον καθορισμό της διάρκειας φοίτησης βάζουν σφραγίδα στον αποκλεισμό από τη συνέχεια της φοίτησης νέων που, για μια σειρά κοινωνικούς λόγους, αργούν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους. Θυμίζουμε άλλωστε ότι οι φοιτητές που έχουν υπερβεί τα ν+2 χρόνια στις σπουδές τους, στερούνται -κακώς- τα δικαιώματά τους σε δωρεάν συγγράμματα, πάσο, φοιτητική μέριμνα. Κατάσταση που συνεχίστηκε απρόσκοπτα από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Η πρόβλεψη του υπουργείου Παιδείας για διαφορετική αντιμετώπιση των φοιτητών που εργάζονται “αποδεδειγμένα” προκαλεί! Πρώτον, γιατί, είναι “γνωστόν τοις πάση” ότι οι νέοι αναγκάζονται να δουλεύουν σε καθεστώς ανασφάλιστης εργασίας για να τα βγάλουν πέρα και δεύτερον, γιατί η δυνατότητα για μερική φοίτηση, ισοδυναμεί με διπλασιασμό του χρόνου σπουδών. Αντί, δηλαδή, να στηριχτούν ουσιαστικά οι εργαζόμενοι φοιτητές με πρόβλεψη καθορισμού μαθημάτων σε ώρες που θα μπορούν να παρακολουθούν, τους θέτουν εμπόδια.
- Τρίτον: Επιδιώκει να επιβάλει “σιγήν ιχθύος” στις διεκδικήσεις των φοιτητών, των εργαζομένων, των πανεπιστημιακών. Δημιουργεί όρους παρακολούθησης σε μια μεγάλη γκάμα των δραστηριοτήτων στα ΑΕΙ. Ποινικοποιεί ακόμα και συλλογικά αποφασισμένες μορφές πάλης. Κυρίως δημιουργεί αλλεπάλληλα σώματα καταστολής και ελέγχου της πρόσβασης στα ΑΕΙ, με αποκορύφωμα ομάδες της αστυνομίας οι οποίες έχουν διευρυμένες δυνατότητες παρέμβασης και καταστολής.
Η κυβέρνηση δεν νοιάζεται για τις ανάγκες των φοιτητών, γι’ αυτό και δεν παίρνει όλα εκείνα τα μέτρα για να ανοίξουν τα Ιδρύματα επιτέλους, με ασφάλεια, για να σταματήσει αυτή η απαράδεκτη κατρακύλα απαξίωσης των σπουδών. Η υποκρισία της κυβέρνησης φαίνεται κι απ’ το γεγονός ότι ενώ τα ΑΕΙ είναι κλειστά για τους φοιτητές, λειτουργεί απρόσκοπτα και διά ζώσης ό,τι έχει να κάνει με την επιχειρηματική δράση, ακόμα και τα επί πληρωμή προγράμματα σπουδών!Η Λαϊκή Συσπείρωση διαφωνεί ριζικά με το νομοσχέδιο και ζητά από το Δημοτικό Συμβούλιο να ψηφίσει την απόσυρσή του συνολικά. Η διαφωνία μόνο με τη βάση εισαγωγής, που συμφωνούμε ότι δεν πρέπει να υπάρχει, πιάνει μόνο μια πλευρά που στην ουσία δε βοηθά και στο ζήτημα που βάζουν συνολικά οι υπόλοιπες παρατάξεις στην παραμονή και ενίσχυση των τμημάτων των Γρεβενών. Επίσης δεν παίρνουν θέση για τα υπόλοιπα ζητήματα που αφορούν άμεσα τους μαθητές και φοιτητές των Γρεβενών και τις οικογένειές τους. Αφήνουν στην άκρη το ζήτημα της ανάγκης ουσιαστικής αναβάθμισης της εκπαιδευτικής διαδικασίας και όχι περαιτέρω μετατροπής της σε αέναη «εξεταστική αρένα» ή σε «πρόωρο κόφτη» που οδηγεί σε ανήλικη εργασία.Το σχολείο που έχουμε ανάγκη σήμερα, τον 21ο αιώνα, απαιτεί εκπαιδευτική διαδικασία άξια να δώσει σε όλους τους μαθητές τα εφόδια και τη γνώση του κάθε γνωστικού αντικειμένου. Ενώ, μέριμνα του Υπουργείου δεν είναι να μορφώσει τα παιδιά του λαού, να τους δώσει την ευκαιρία να πραγματοποιήσουν τα όνειρα τους, αλλά να εξασφαλίσει για τις επιχειρήσεις υπάκουο, φτηνό και ευέλικτο εργατικό δυναμικό, περικόπτοντας όσο δεν πάει τις δαπάνες για την παιδεία που αρμόζει στην νέα γενιά.Καλούμε τη νεολαία και το λαό να αντιπαλέψει τους επικίνδυνους και αντιλαϊκούς σχεδιασμούς που επιδιώκει να μετατρέψει σε νόμους η κυβέρνηση.Οι φοιτητές, οι εργαζόμενοι στα ΑΕΙ, οι πανεπιστημιακοί έχουν τη δύναμη να τους αφήσουν στα χαρτιά. Να μην περάσει η τρομοκρατία..
Οι δημοτικοί Σύμβουλοι
Ντάγκα Παναγιώτα
Κλεισιάρης Γιάννης