Όσες περισσότερες «έξυπνες» ηλεκτρονικές συσκευές έχει κανείς στο σπίτι του, όπως π.χ. τα ηχεία Amazon Echo με τεχνητή νοημοσύνη, τόσο λιγότερο ικανοποιημένος τείνει να νιώσει με τη νέα τεχνολογία. Αυτό είναι το συμπέρασμα μίας νέας έρευνας Ελλήνων ερευνητών της διασποράς, που εστιάζει στα νέα «γκάτζετ» των «έξυπνων» σπιτιών (smart homes), διαπιστώνοντας ότι τελικά οι περισσότεροι άνθρωποι αισθάνονται μάλλον καλύτερα, όταν έχουν λίγες μόνο τέτοιες συσκευές γύρω τους.
Η μελέτη βρήκε, επίσης, ότι η ηλικία δεν παίζει ρόλο, καθώς οι μεγαλύτεροι σε ηλικία νιώθουν εξίσου ικανοποιημένοι (ή ανικανοποίητοι) με αυτές τις συσκευές όσο και οι νεότεροι, ενώ από την άλλη το φύλο και το επίπεδο εισοδήματος δεν επηρεάζουν το πόσο ικανοποιημένοι νιώθουν οι άνθρωποι με τα καινούρια τεχνολογικά αποκτήματα στο σπίτι τους.
Οι ερευνητές του βρετανικού Πανεπιστημίου του Νιούκαστλ, με επικεφαλής τον καθηγητή καινοτομίας και επιχειρηματικότητας Σάββα Παπαγιαννίδη και τον συνεργάτη του λέκτορα μάρκετινγκ δρα Ελευθέριο Αλαμάνο, που παρουσίασαν την έρευνά τους στο ετήσιο συνέδριο της Βρετανικής Ακαδημίας Μάνατζμεντ στο Μπέρμιγχαμ, έκαναν online δειγματοληπτική μελέτη 457 ανθρώπων στις ΗΠΑ, οι οποίοι χρησιμοποιούσαν τεχνολογία «έξυπνου» σπιτιού, όπως «έξυπνα» φώτα, αισθητήρες κίνησης, «έξυπνα» ηχεία Google Home ή Amazon Echo κ.ά.
Οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να απαντήσουν πόσες διαφορετικές συσκευές χρησιμοποιούν στο σπίτι τους από έναν κατάλογο 29 τέτοιων συσκευών, πόσο ικανοποιημένοι ένιωθαν από αυτές και κατά πόσο σκόπευαν να συνεχίσουν να τις χρησιμοποιούν στο μέλλον. Διαπιστώθηκε ότι όσο περισσότερες συσκευές είχε ένα χρήστης γύρω του τόσο μικρότερη ικανοποίηση ένιωθε και τόσο πιθανότερο ήταν να μη θέλει να συνεχίσει να τις χρησιμοποιεί και μελλοντικά.
Οι ερευνητές εκτιμούν ότι οι πρώτες συσκευές προσθέτουν αξία στη ζωή των καταναλωτών, οι οποίοι όμως στη συνέχεια εμφανίζονται απρόθυμοι να μετατρέψουν όλες τις παραδοσιακές ηλεκτρικές ή ηλεκτρονικές συσκευές τους σε «έξυπνες» (με ενσωματωμένη τεχνητή νοημοσύνη). Όσο πιο μεγάλη οικογένεια έχει κανείς τόσο πιο απρόθυμος είναι να γεμίσει το σπίτι του με «έξυπνες» συσκευές, ενώ από την άλλη, όσο πιο μεγάλο σπίτι έχει, τόσο μεγαλώνει η επιθυμία του να τις χρησιμοποιεί.
Περίπου 14 δισεκατομμύρια συσκευές για «έξυπνα» σπίτια έχουν πουληθεί διεθνώς μέχρι σήμερα και η παγκόσμια αγορά συνεχίζει να διευρύνεται με ταχύ ρυθμό.
economistas