Όλοι θέλουν τα κινητά τηλέφωνα, αλλά κανείς τις κεραίες. Mπορεί στη χώρα μας οι συνδέσεις κινητής τηλεφωνίας να έχουν ξεπεράσει τα 16.000.000, αλλά τουλάχιστον 250 δίκες πραγματοποιούνται ετησίως για την απομάκρυνση κεραιών.
Οι κεραίες κινητής τηλεφωνίας ξεπερνούν τις 7.500, αλλά 6.000 από αυτές, όπως αποκάλυψε ο νέος υπουργός Υποδομών Μάκης Βορίδης, λειτουργούν υπό καθεστώς «παρανομίας»! Γιατί; Δεν διαθέτουν την απαραίτητη έγκριση περιβαλλοντικών όρων. Προκειμένου να αρθεί το αλαλούμ, ο κ. Βορίδης προώθησε σχέδιο νόμου για τη ρύθμιση των ηλεκτρονικών και ταχυδρομικών υπηρεσιών.
Με τη συνεργασία της αρμόδιας ανεξάρτητης αρχής, της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), δημιουργείται «task force» για την αδειοδότηση των κεραιών. Σύμφωνα με το νέο πλαίσιο, οι άδειες για νέες κεραίες θα πρέπει να εγκρίνονται εντός τεσσάρων μηνών.
Σήμερα, μια κεραία κινητής χρειάζεται περί τα 2-3 χρόνια, προκειμένου να λάβει 9-11 απαιτούμενες άδειες (Αρχαιολογία, Πολεοδομία, Δασαρχείο, Νομαρχία, Περιφέρεια, ΕΕΤΤ, Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας). Οι μεγάλες καθυστερήσεις οφείλονται στις Περιφέρειες, εξαιτίας (και) της έλλειψης κατάλληλου προσωπικού.
Με τις υφιστάμενες κεραίες, το υπουργείο Υποδομών θα δώσει περίοδο προσαρμογής δύο ετών. Οποιες κεραίες δεν λάβουν τις απαραίτητες άδειες, θα ξηλωθούν.
Στην παρουσίαση του σχεδίου νόμου, ο υπουργός Υποδομών υποστήριξε ότι θα υπάρξει νομοθετική πρωτοβουλία εξαίρεσης ορισμένων εργαζομένων της Πολιτικής Αεροπορίας και των μέσων μεταφοράς από την εφεδρεία. Για την αναγκαιότητα της διαρθρωτικής παρέμβασης ο κ. Βορίδης έχει ενημερώσει λεπτομερώς τον υπουργό Οικονομικών Ευάγγελο Βενιζέλο.
Για το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων ο υπουργός δεν άνοιξε τα χαρτιά του. Για τα ταξί και τα φορτηγά είπε ότι θα υπάρξει νομοθέτημα-εξπρές εντός 15 ημερών.
Δεν μειώνονται τα διόδια
Εκεί που υπήρξε απόλυτα ξεκάθαρος ήταν στο ζήτημα της επανεκκίνησης των διαπραγματεύσεων για τους αυτοκινητοδρόμους της Ελλάδας. Ωστόσο, η πολυπόθητη μείωση διοδίων μάλλον θα αποτελέσει παρελθόν. «Δεν υπάρχει θέμα μείωσης των διοδίων, παρά μόνο για τις τοπικές μετακινήσεις» ανέφερε ο υπουργός.
Στο ίδιο νομοσχέδιο για τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες συμπεριλήφθηκε η απελευθέρωση των ταχυδρομικών υπηρεσιών. Η πλήρης απελευθέρωση της ταχυδρομικής αγοράς θα επέλθει την 1/1/2013, οπότε θα σπάσει το μονοπώλιο των ΕΛ.ΤΑ. στους φακέλους κάτω των 50 γραμμαρίων. Τα ΕΛ.ΤΑ. εξουσιοδοτήθηκαν ως «Φορέας Καθολικής Υπηρεσίας», ώστε κάθε πόλη και χωριό της Ελλάδας να έχει απρόσκοπτη αλληλογραφία.
Στο πλαίσιο της παρουσίασης του νομοσχεδίου ο υπουργός Υποδομών αναφέρθηκε και στην πρωινή συνάντηση που είχε με τον Καναδό πρέσβη. Ο κ. Βορίδης τάχθηκε υπέρ της επένδυσης καναδικής εταιρίας εξόρυξης χρυσού στη Θράκη, τονίζοντας ότι «πρέπει να στηριχτούν ενέργειες για την ανάπτυξη της Ελλάδας».