Οι ευρωπαϊκές αρχές έχουν κυνηγήσει την Google με διάφορους τρόπους, με νέους κανονισμούς, με δικαστικές μάχες, με πρόστιμα για αντιμονοπωλιακές πρακτικές, γεγονός που έχει υποχρεώσει τον τεχνολογικό κολοσσό να αλλάξει τον τρόπο λειτουργίας του στην αγορά.

Το τελευταίο χτύπημα ήρθε την προηγούμενη Τετάρτη όταν οι ευρωπαϊκές αρχές επέβαλαν στην Google πρόστιμο 1,5 δισ. ευρώ για κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης της στη διαφημιστική αγορά του διαδικτύου.

Αυτό δεν είναι το πρώτο πρόστιμο που τρώει η εταιρεία στην Ευρώπη. Τον Ιούλιο του 2018 της επιβλήθηκε πρόστιμο 4,34 δισ. ευρώ για τον τρόπο που προωθούσε τις εφαρμογές της στους χρήστες έξυπνων τηλεφώνων, ενώ τον Ιούνιο του 2017 της επιβλήθηκε άλλο πρόστιμο 2,4 δισ. ευρώ, επειδή χρησιμοποιούσε τη μηχανή αναζήτησής της για να κατευθύνει τους καταναλωτές στην δική της πλατφόρμα αγορών.

Η Google άλλαξε τις διαφημιστικές πρακτικές της το 2016 μετά τις αντιρρήσεις των ευρωπαϊκών αρχών. Επίσης, έχει αλλάξει τον τρόπο που παρουσιάζει τα αποτελέσματα αγορών, την ιδιωτική της πολιτική, ενώ έχει χαλαρώσει και την πρόσβασή της στην αγορά κινητών τηλεφώνων που χρησιμοποιούν το σύστημα, Android.

Την περασμένη Τρίτη, εκπρόσωπος του τεχνολογικού κολοσσού δήλωσε ότι έχουν γίνει αλλαγές, οι οποίες «απαντούν άμεσα στις επίσημες ανησυχίες που έχει εκφράσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή», ενώ δεν είναι λίγες οι αλλαγές που έχουν επιβληθεί από δικαστικές αποφάσεις, με αποτέλεσμα η Google να είναι πολύ διαφορετική σε σχέση με παλαιότερα.



Το πρόστιμο της προηγούμενης Τετάρτης είναι το τρίτο που επιβάλει η Κομισιόν στην Google μέσα σε λιγότερο από δύο χρόνια. Τα πρόστιμα – τα τρία μεγαλύτερα που έχουν επιβληθεί ποτέ σε μία εταιρεία – αγγίζουν συνολικά τα 8,2 εκατ. ευρώ, ωστόσο οι ποινές δε αφορούν μόνο τα χρήματα.

Η Κομισιόν επέβαλε στην Google να αλλάξει τον τρόπο που προωθεί τις εφαρμογές της στους χρήστες Android, αλλά και τον τρόπο που χρησιμοποιεί τη μηχανή αναζήτησης για να προωθήσει τις Online αγορές.

Μάλιστα, η αρμόδια Επίτροπος, Μαργκέτε Βεστάγκερ, δήλωσε ότι οι αλλαγές παράγουν αποτελέσματα. Τον Ιούλιο του 2018, μόνο το 6% των κλικ από την Google πήγαν σε ανταγωνιστές, ενώ το νούμερο αυτό έχει πλέον αυξηθεί στο 40%.

Αλλαγές έγιναν και στο θέμα της προσωπικών δεδομένων από τότε που επιβλήθηκε η αρμόδια κοινοτική νομοθεσία, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο έχει ψηφίσει πολλές φορές υπέρ του να «σπάσει» η εταιρεία ώστε να περιοριστεί η δεσπόζουσα θέση της στην αγορά. Τα ψηφίσματα αυτά δεν είναι δεσμευτικά, ωστόσο δείχνουν μία τάση προς τα πού οδεύει η κατάσταση για τις πανίσχυρες εταιρείες που δημιουργούν μονοπώλια.

economistas

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.