Ολοκληρώθηκε με επιτυχία μία σύνθετη διαδικασία διαπραγματεύσεων μεταξύ του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και της Επιτροπής Ανταγωνισμού της Ε.Ε., με αποτέλεσμα η Κομισιόν να εγκρίνει χρηματοδότηση ύψους 306 εκατ. ευρώ από το ελληνικό δημόσιο για την κατασκευή του νότιου τμήματος του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας (E65).
Μετά από αυτή τη θετική εξέλιξη οι κατασκευαστικές εργασίες αναμένεται να ξεκινήσουν άμεσα, πριν από το τέλος του έτους.
Το τμήμα Λαμία – Ξυνιάδα είναι μήκους 32,27 χιλιομέτρων και περιλαμβάνει πέντε κόμβους, ένα Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ), μία σήραγγα 2.983 μέτρων και οκτώ γέφυρες.
Παράλληλα το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών βρίσκεται εδώ και μήνες σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) για τη χρηματοδότηση του βορείου τμήματος του Ε65 από τα Τρίκαλα μέχρι την Εγνατία Οδό.
Τα δύο αυτά τμήματα θα ενωθούν με το κεντρικό τμήμα Ξυνιάδα – Τρίκαλα μήκους 79 χιλιομέτρων, το οποίο έχει δοθεί στην κυκλοφορία από το 2017.
Στην πλήρη ανάπτυξη του ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος (Ε65) θα εκτείνεται σε μήκος 175 χιλιομέτρων.
Πρόκειται για έναν υπερσύγχρονο οδικό άξονα με ιδιαίτερη στρατηγική σημασία για την ανάπτυξη της Περιφέρειας και γενικότερα της χώρας.
Η ολοκλήρωση του συνόλου του Ε65 θα συμβάλλει στην άρση της συγκοινωνιακής απομόνωσης της Κεντρικής Ελλάδος και θα αναβαθμίσει τη σύνδεση της Δυτικής Μακεδονίας και της Ηπείρου, εξυπηρετώντας ταυτόχρονα την προσπελασιμότητα προς την Αλβανία και την Π.Γ.Δ.Μ., δίδοντας έτσι τη δυνατότητα ενίσχυσης του τουρισμού και της εμπορευματικής διακίνησης σε μια περιοχή με δυνατότητες περαιτέρω οικονομικής μεγέθυνσης. Παράλληλα θα συμβάλει στη μείωση του ποσοστού ανεργίας και στην αύξηση του κατά κεφαλήν εισοδήματος.
Η ολοκλήρωσή του Ε65 θα επιφέρει ισχυρή αναπτυξιακή δυναμική, καθώς θα συνδέεται το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, που λειτουργεί ως πύλη της Ελλάδας προς την Κεντρική Ευρώπη, με το λιμάνι του Βόλου. Το δε ταξίδι από τη Λαμία έως την Εγνατία Οδό θα διαρκεί 1 ώρα και 30 λεπτά.
Χρήστος Μπγιάλας