Αναφορικά με το θέμα της μεταβίβασης περιουσίας του Δημοσίου στην ΕΤΑΔ/ΕΕΣΥΠ (Υπερταμείο), γεγονός το οποίο γίνεται αντικείμενο παραπληροφόρησης και κινδυνολογίας και στο νομό μας, ενημερώνουμε τους πολίτες των Γρεβενών ότι:
1.Εκδόθηκε η υπουργική απόφαση (ΦΕΚ 2320/Β’/19.6.2018 ), σε εφαρμογή του Ν. 4389/2016 , με την οποία μεταβιβάζονται ακίνητα του Δημοσίου στην ΕΤΑΔ/ΕΕΣΥΠ . Επισημαίνεται ότι η υπουργική απόφαση δεν σημαίνει αυτομάτως την μεταφορά των ακινήτων αυτών από το δημόσιο στην ΕΤΑΔ/ΕΕΣΥΠ. Θα πρέπει να γίνουν πρώτα οι απαραίτητοι έλεγχοι για να διασφαλιστεί ποιά από αυτά τα ακίνητα δεν είναι δυνατόν να μεταβιβαστούν στην ΕΤΑΔ. Οι έλεγχοι αυτοί καθίστανται απαραίτητοι λόγω και του ότι η πληροφορία που υπάρχει στις διαθέσιμες βάσεις δεδομένων είναι πολύ συχνά ελλιπής, καθώς οι φορείς δεν έχουν προβεί στις απαραίτητες επικαιροποιήσεις και ενημερώσεις με τα πλήρη στοιχεία των ακινήτων που έχουν στην κυριότητά τους.
Για αυτό το λόγο ζητήθηκε απ’ όλα τα Υπουργεία με έγγραφο προς τους εποπτευόμενους φορείς τους, να καταγράψουν τα περιουσιακά στοιχεία που τους ανήκουν, βάση λίστας που δόθηκε με αριθμούς ΚΑΕΚ.
- Από τη μεταβίβαση εξαιρούνται όσα τυχόν από τα ακίνητα εμπίπτουν στις εξαιρέσεις της παρ. 4 του άρθρου 196 του ν. 4389/2016 ή γενικά, η μεταβίβαση τους είναι αντίθετη στις κείμενες διατάξεις.
Αυτές οι εξαιρέσεις είναι:
α. Αιγιαλοί, παραλίες και παρόχθιες εκτάσεις, υδρότοποι,
β. περιοχές Ramsar,
γ. περιοχές Natura,
δ. αρχαιολογικοί χώροι,
ε. αμιγώς δασικές εκτάσεις, και λοιπά πράγματα εκτός συναλλαγής. (Όπως πλατείες, πεζοδρόμια , δρόμοι, γιαλοί, λιμάνια, όρμοι, λίμνες , κλπ, καθώς και όλα τα κοινόχρηστα, δηλαδή όλα όσα είναι προορισμένα για την εξυπηρέτηση δημόσιων, δημοτικών, κοινοτικών ή θρησκευτικών σκοπών).
Επίσης είναι σαφές πως δεν συμπεριλαμβάνονται ακίνητα τα οποία τελούν νομίμως στην κυριότητα των ΟΤΑ, των ΝΠΔΔ, των ΝΠΙΔ, των ασφαλιστικών ταμείων, των ΔΕΚΟ κλπ.
Οι όψιμοι υποστηριχτές της Δημόσιας Περιουσίας που τόσα χρόνια την αξιοποίησαν με θαυμαστό τρόπο και τώρα ξαφνικά θυμήθηκαν ότι είναι ζωτικής σημασίας, ξεχνούν ότι η δημιουργία του Υπερταμείου με την σημερινή του μορφή, ήταν προιόν σκληρής διαπραγμάτευσης με τους δανειστές, ο οποίοι ζητούσαν η έδρα και η διοίκηση να βρίσκεται εκτός Ελλάδας. Η τελική του μορφή ψηφίστηκε το 2015 και από ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΠΟΤΑΜΙ και για όσους κάνουν πως δεν γνωρίζουν έχει δύο πολύ σημαντικές διαφορές σε σχέση με το ΤΑΙΠΕΔ:
- Ενώ με το ΤΑΙΠΕΔ γινόταν μόνο πώληση
( ιδιωτικοποίηση) κρατικής περιουσίας και μάλιστα με συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα, με το υπερταμείο όπως ακριβώς αναφέρεται, γίνεται μετατροπή σε χρήμα των περιουσιακών στοιχείων μέσω ιδιωτικοποιήσεων και άλλων μέσων.
- Ενώ με το ΤΑΙΠΕΔ όλα τα χρήματα των αποκρατικοποιήσεων πήγαιναν για την αποπληρωμή του χρέους, με το υπερταμείο τα 25 δις από το σύνολο των 50 δις που είναι η αρχική πρόβλεψη , θα πάνε για την αποπληρωμή της ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών( ήδη για την ανακεφαλαιοποίηση απαιτήθηκαν 7 δις από 25 που προβλεπόταν) και από τα υπόλοιπα 25 δις. το 50% για την αποπληρωμή του χρέους και το υπόλοιπο 50% θα χρησιμοποιηθεί για επενδύσεις.
Με αφορμή τα παραπάνω καλούμε όλους του πολίτες, φορείς και κόμματα του Νομού μας, σε ένα συνεχή και ανοιχτό διάλογο για την αξιοποίηση με το βέλτιστο δυνατό τρόπο της Δημόσιας Περιουσίας, να αφήσουμε πίσω τις κακές πρακτικές του παρελθόντος , την σκόπιμη η μη απαξίωση της και να εργαστούμε όλοι μαζί για την ανάδειξη της ως μέσο για την ευημερία μας.
Ν.Ε. ΣΥΡΙΖΑ Γρεβενών