Το Instagram, που ανήκει στο Facebook, ανακοίνωσε ότι θα
επιτρέπει πλέον την ανάρτηση βίντεο διάρκειας έως μιας ώρας, κάτι που θα το καταστήσει ανταγωνιστή του YouTube της Google, ιδίως μεταξύ των νέων σε ηλικία χρηστών.
Έτσι, θα απομακρυνθεί ακόμη περισσότερο από την αρχική λειτουργία του, που ήταν οι χρήστες να μοιράζονται τις φωτογραφίες τους.
Επίσης, το Instagram έκανε γνωστό ότι ξεπέρασε πλέον το ένα δισεκατομμύριο ενεργούς μηνιαίους χρήστες παγκοσμίως, ενώ πέρυσι το Σεπτέμβριο είχε περίπου 800 εκατομμύρια χρήστες.
Είναι η τέταρτη πλατφόρμα δικτύωσης του Facebook που ξεπερνά το φράγμα του ενός δισεκατομμυρίου χρηστών, καθώς κάτι τέτοιο έχουν ήδη κάνει -εκτός από το ίδιο το Facebook- το WhatsApp και το Messenger. Το Instagram αναπτύσσεται με ταχύτερο ρυθμό από ό,τι το Twitter και το Snapchat, κερδίζοντας ολοένα περισσότερους έφηβους και γενικότερα χρήστες νεότερης ηλικίας, τους οποίους χάνει το Facebook.
Η νέα κινητή εφαρμογή IGTV του Instagram θα δώσει τη δυνατότητα στους χρήστες να «ανεβάζουν» βίντεο μεγάλης διάρκειας, κάτι που θα επιτρέψει, μεταξύ άλλων, σε καλλιτέχνες και άλλες διασημότητες με εκατομμύρια «ακολούθους» να τροφοδοτήσουν το κοινό τους με άφθονο υλικό, ενώ σήμερα τα βιντεοκλίπ τους στο Instagram δεν ξεπερνούν το ένα λεπτό.
Οι περισσότεροι χρήστες θα μπορούν να «ανεβάζουν» έως δεκάλεπτα βίντεο, ενώ αυτοί με το μεγαλύτερο ‘ακροατήριο’ θα δικαιούνται βίντεο έως μιας ώρας. Το IGTV θα λειτουργεί τόσο ως μέρος του Instagram όσο και ως ανεξάρτητη εφαρμογή. Σε πρώτη φάση δεν θα περιλαμβάνει διαφημίσεις, αλλά αυτό αναμένεται να συμβεί τελικά.
Κάθε χρήστης θα έχει πλέον ένα δικό του «κανάλι» στο IGTV, όπως στο YouTube, όπου θα «ανεβάζει» τα βίντεό του. Όποιος έχει λογαριασμό Instagram, αυτομάτως θα αποκτά και «κανάλι» στο IGTV μετά την ανανέωση της εφαρμογής του.
«Οι έφηβοι βλέπουν σήμερα 40% λιγότερη τηλεόραση από ό,τι πριν από πέντε χρόνια. Είναι η ώρα το βίντεο να προχωρήσει και να εξελιχθεί», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του Instagram Κέβιν Σίστρομ, σύμφωνα με το πρακτορείο Ρόιτερς και το BBC.
Δεν απέκλεισε μάλιστα ότι στο μέλλον οι δημιουργοί των πιο δημοφιλών βίντεο θα έχουν και οικονομικό όφελος, παίρνοντας ένα μέρος των διαφημιστικών εσόδων, όπως συμβαίνει ήδη στο YouTube.
Το Instagram θα απαγορεύει την ανάρτηση βίντεο με περιεχόμενο βίαιο, σεξουαλικό ή ρατσιστικό, αν και, όπως παραδέχθηκε ο Σίστρομ, δεν θα υπάρχει κάποιος μηχανισμός που θα εγκρίνει κάθε βίντεο εκ των προτέρων, προτού αυτό «ανέβει» στο IGTV.
Το Instagram ιδρύθηκε το 2010 και εξαγοράσθηκε το 2012 από το Facebook έναντι ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων.
Το YouTube εξαγοράσθηκε από τη Google πριν σχεδόν 12 χρόνια αντί 1,76 δισεκατομμυρίων δολαρίων και σήμερα, με τους 1,8 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες του, είναι η πιο δημοφιλής πλατφόρμα παγκοσμίως για την προβολή και παρακολούθηση βίντεο.
ΑΠΕ-ΜΠΕ