Την Πάρνηθα και συγκεκριμένα το γνωστό καταφύγιο Μπάφι, επέλεξε η Ford της Ελλάδας, για να παρουσιάσει στους εκπροσώπους του Τύπου, το εκτεταμένα ανανεωμένο EcoSport, ένα μοντέλο που ανήκει στην ραγδαία ανερχόμενη εμπορικά κατηγορία των B-SUV.
Το νέο EcoSport κατασκευάζεται στο πλήρως ανανεωμένο εργοστάσιο στην Κραϊόβα της Ρουμανίας, όπου η μάρκα επένδυσε πρόσφατα 200 εκ. δολάρια για την γραμμή παραγωγής του, στην οποία θα απασχολούνται 1900 εργαζόμενοι.
Η εκτεταμένη ανανέωση, αφορά μικρές αισθητικές «πινελιές» που το φέρνουν πολύ κοντά στην εμφάνιση του «μεγαλύτερου αδελφού» Kuga, από όπου και το όνομα του τίτλου.
Εμπρός ξεχωρίζουμε το υπερυψωμένο καπό, τους μεγαλύτερους προβολείς και τη νέα μάσκα, ενώ πίσω οι αλλαγές εντοπίζονται μόνο στις πιο καθαρές γραμμές, μεταξύ γυάλινων επιφανειών και λαμαρίνας.
Εσωτερικά, έχει δοθεί έμφαση στις λιτές οριζόντιες γραμμές και και στην «κλεμμένη» από το Fiesta οθόνη αφής των 8 ιντσών του συστήματος Sync 3 το οποίο υποστηρίζεται από την έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών, που λειτουργεί με κινήσεις pinch & swipe.
Στο εσωτερικό επίσης, συναντάμε πληθώρα έξυπνων λύσεων αποθήκευσης, όπως νέο πάτωμα χώρου αποσκευών με ρυθμιζόμενο ύψος που μπορεί να ανασηκωθεί αποκαλύπτοντας ένα κρυφό αποθηκευτικό χώρο ή να κατέβει για αύξηση της χωρητικότητας στα 334 λτ (μέγιστο 1238 λίτρα με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα). Το πάτωμα του χώρου αποσκευών χρησιμοποιεί μία ειδική κυψελοειδή δομή που το κάνει πιο ανθεκτικό από ατσάλι ανά κιλό βάρους και μπορεί να υποστηρίξει πάνω από 300 κιλά.
Το EcoSport για πρώτη φορά προσφέρει Cruise Control με Adjustable Speed Limiter, και μία Rear View Camera για πιο εύκολο και ασφαλές παρκάρισμα.
Προαιρετικοί, αυτόματοι προβολείς και καθαριστήρες με αισθητήρα βροχής, θερμαινόμενο τιμόνι και το Electronic Automatic Temperature Control βελτιώνουν περαιτέρω την άνεση. Ο νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων 4,2 ιντσών που διευκολύνει την πρόσβαση στις βασικές πληροφορίες οδήγησης και ηλεκτρικοί, αναδιπλούμενοι καθρέπτες που είναι θερμαινόμενοι, αυξάνουν τα επίπεδα άνεσης.
Μεταξύ των τεχνολογιών υποστήριξης οδηγού είναι το Blind Spot Information System της Ford, που μπορεί να προειδοποιήσει τον οδηγό για οχήματα που πλησιάζουν, και το στάνταρ Roll Stability Control που προσαρμόζει τη ροπή του κινητήρα και το φρενάρισμα για διατήρηση του ελέγχου.
Η βελτιωμένη προστασία επιβατών περιλαμβάνει τώρα εμπρός αερόσακους για τον οδηγό και το συνοδηγό, αερόσακο γονάτου οδηγού, νέους πλευρικούς αερόσακους με λειτουργία που παρέχει έξτρα προστασία θώρακα και νέους αερόσακους προστασίας κεφαλής που παρέχουν μέγιστη κάλυψη σε πλαϊνές συγκρούσεις. Το νέο EcoSport είναι επίσης προστατευμένο, με στάνταρ περιμετρικό συναγερμό.
Οι κινητήρες που έχουν αναλάβει το έργο της μετακίνησης (σε συνδυασμό με 6άρι μηχανικό κιβώτιο) ανήκουν στην θρυλική πλέον σειρά EcoBoost με κυβισμό 1000 κ.εκ. και ιπποδυνάμεις 125-1409 ίππων, ενώ από τα μέσα της χρονιάς θα διατίθεται και ο 1000άρης των 100 ίππων.
Η είδηση όμως εδώ, έρχεται από την νέα γενιά πετρελαιοκινητήρων, που ονομάζεται EcoBlue (το αντίστοιχο του EcoBoost), ένας εκπρόσωπος της οποίας με κυβισμό 1,5λίτρα και απόδοση 125 ίππους (ροπή 30,6 χγρμ), θα κινεί από τα μέσα της χρονιάς το Ecosport σε συνδυασμό με 6άρι μηχανικό κιβώτιο.
Η μετάδοση κίνησης γίνεται στους εμπρός τροχούς, ενώ από τα μέσα του 2018, θα προκύψει και τετρακίνητη έκδοση με το σύστημα Ford Intelligent All Wheel Drive. Η τεχνολογία αυτή διατίθεται σε συνδυασμό με τον νέο 1.5 EcoBlue diesel.
Το Intelligent All Wheel Drive αξιολογεί το επίπεδο πρόσφυσης των τροχών στο δρόμο και μπορεί να προσαρμόσει την κατανομή ροπής έως 50:50 εμπρός / πίσω σε λιγότερο από 20 χιλιοστά του δευτερολέπτου (είκοσι φορές ταχύτερα από το ανοιγόκλειμα του ματιού).
Όσον αφορά την ανάρτηση εμπρός υπάρχουν γόνατα Μακ Φέρσον και πίσω ημιάκαμπτος άξονας (2κίνητες εκδόσεις), ή σύστημα πολλαπλών συνδέσμων (4κίνητα).
Οι υποψήφιοι πελάτες μπορούν να επιλέξουν από 12 εξωτερικές αποχρώσεις, αλλά και να εξατομικεύσουν περαιτέρω το SUV τους επιλέγοντας διαφορετικό χρώμα για την οροφή.
Νέα σχέδια ζαντών αλουμινίου 17 και 18 ιντσών συμπληρώνουν τον σπορ χαρακτήρα του μοντέλου, ενώ υπάρχει και δυνατότητα επιλογής κανονικής ρεζέρβας στην πίσω πόρτα, που –δυστυχώς- δεν διατίθεται στην βασική έκδοση.
Τέσσερις είναι οι προς πώληση εκδόσεις, με την Trend στην βάση (του ιδιαίτερα πλούσιου) εξοπλισμού και την ST-Line στην κορυφή (μεσολαβούν Business & Titanium).
Ανάλογες με το επίπεδο εξοπλισμού είναι και οι τιμές, που ξεκινούν από τα 15.168 ευρώ (1000 βενζίνη 100 ίππων Trend) ή τα 16.529 ευρώ (Trend 1,5 diesel 100 ίππων), για να φθάσουν στα 19.887 (1000 βενζίνη 100 ίππων ST-Line), ή τα 21.087 ευρώ (1,5 diesel 100 ίππων).
Όσο για την τετρακίνητη έκδοση, η βασική τιμή είναι στα 21.178 ευρώ (1,5 diesel 125 ίππων Titanium).
Στα πλαίσια της παρουσίασης, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στους δρόμους του κατά τα 2/3 κατεστραμμένου δρυμού ελάτης (από την φωτιά του 2007) της Πάρνηθας, που όπως λένε οι ειδικοί, θα χρειαστεί τουλάχιστον 100 χρόνια ακόμα (αν στο μεταξύ δεν συμβεί κάτι) προκειμένου να καλύψει τις πληγές της.
Στα χιλιόμετρα που διανύσαμε (με ψυχολογία στο ναδίρ φυσικά λόγω της εικόνας του βουνού), εύκολα διαπιστώσαμε πως το νέο EcoSport είναι κάτι εντελώς διαφορετικό οδηγικά.
Παρά το ότι, παραμένει στο ίδιο πλαίσιο, οι επεμβάσεις που έχουν γίνει στους τομείς ανάρτησης, συστήματος διεύθυνσης, φρένων και ηλεκτρονικών, έχουν σαν αποτέλεσμα ένα γεροδεμένο σύνολο που έχει άμεσα αμφίδρομη σχέση με τον οδηγό του. Η μεγάλη διαφορά εντοπίζεται στην ακρίβεια και αίσθηση του τιμονιού, αλλά και στην λειτουργία της ανάρτησης, που χωρίς να είναι σκληρή λειτουργεί αποτελεσματικά, ακόμα και σε γρήγορους ρυθμούς.
Επιπλέον, η ψηλή θέση οδήγησης δίνει οπτικό πεδίο στον οδηγό και το ψηλό σε σχέση με το έδαφος αμάξωμα (16 εκ. το diesel, 19 εκ. το βενζινοκίνητο) μαζί με τους μικρούς προβόλους, επιτρέπουν και εκτός ασφαλτόδρομου εξορμήσεις, αρκεί ο οδηγός να θυμάται ότι, δεν έχει ρεζέρβα.
Βέβαια, η για μια ακόμα φορά αποκάλυψη, ήταν ο 1000άρης EcoBoost κινητήρας με απόδοση 140 ίππων και χαρακτηριστικά λειτουργίας ηλεκτροκινητήρα! Υπολογίζοντας …με το μάτι (αφού δεν το ακούσαμε, ούτε το βρήκαμε γραμμένο) το βάρος στα πάνω από 1200 κιλά, δεν είχαμε πουθενά θέμα με την δύναμη ή την ροπή (ανεβάζει από τις 1000 στροφές σαν πολυκύλινδρος πετρελαιοκινητήρας) του 3κύλινδρου συνόλου, ακόμα και με τις μακριές σχέσεις του 6τάχυτου μηχανικού κιβωτίου.
Το μεγάλο πλεονέκτημα του κινητήρα αυτού όμως είναι ότι, μπορείς να κινηθείς σβέλτα καταναλώνοντας περί τα 7,5 λίτρα καυσίμου, ή γρήγορα (πολύ γρήγορα) με πάνω από 10 λίτρα/100 χλμ.
Στην δική μας περίπτωση πάντως, με πολλά και σβέλτα πάνω κάτω στον ορεινό όγκο της Πάρνηθας, είδαμε στο trip computer μέση κατανάλωση 9 λίτρων, αριθμός που σε σχέση με τα 52 λίτρα χωρητικότητας του ρεζερβουάρ, δίνει πάνω από 500 χλμ. αυτονομίας.
Κλείνοντας, θα προσπαθήσουμε να προλάβουμε την ερώτησή σας: «Μειονεκτήματα δεν έχει;».
Ίσως ναι, ίσως όχι. Η απάντηση στην δοκιμή διαρκείας αν και εφόσον προκύψει.
newsbeast