Σημαντικό μερίδιο από τα 40 δισ. ευρώ που πρόκεται να επενδύσει η Κίνα στην επόμενη τριετία για την οικονομική επέκταση προς τη Δύση θα διεκδικήσει η Ελλάδα, σύμφωνα με τον υφυπουργό Οικονομίας, Στέργιο Πιτσιόρλα.

Οι τρεις τομείς, στους οποίους θα υπάρξει άμεση οικονομική συνεργασία και προσέλκυση κινεζικών επενδύσεων είναι οι μεταφορές, οι τηλεπικοινωνίες και η ενέργεια, επεσήμανε ο κ. Πιτσιόρλας σε συνάντηση με δημοσιογράφους, υπογραμμίζοντας παράλληλα τη σημασία που έδωσαν οι Κινέζοι στην επίσκεψη του Ελληνα πρωθυπουργού στο Πεκίνο.

Όπως είπε χαρακτηριστικά «η Κίνα έδειξε ότι η Ελλάδα παίζει σημαντικό ρόλο στη στρατηγική της για οικονομική επέκταση προς τη Δύση, η οποία αναμένεται να δημιουργήσει εμπορικές συναλλαγές ύψους 3 τρις δολαρίων και επενδύσεις ύψους 40 δις δολαρίων».

Ο υφυπουργός ανέφερε πως στο πλαίσιο των επαφών που έγιναν στην Κίνα υπήρξε έντονο ενδιαφέρον από  κινεζικές εταιρείες να επενδύσουν συντονισμένα στην Ελλάδα. Πρόκειται για εταιρείες που δραστηριοποιούνται στους τομείς της ενέργειας, υποδομών, δικτύων και κατασκευών αλλά και τουρισμού και του χρηματοπιστωτικού τομέα.

Σύμφωνα με τον ίδιο η ευκαιρία που ανοίγεται είναι διπλή γιατί πέρα από επενδύσεις στην Ελλάδα δίνεται η δυνατότητα ελληνικών εταιρειών να συμμετάσχουν στο μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα που υλοποιεί η Κίνα. Ταυτόχρονα τόνισε ότι ανοίγεται ο δρόμος συνεργασιών στο ευρύτερο Ευρωπαϊκό περιβάλλον.

Ερωτηθείς σχετικά με την πιθανότητα προσκομμάτων από το πολιτικό ή το νομοθετικό περιβάλλον της ΕΕ, ανέφερε ότι και άλλες ευρωπαϊκές χώρες έχουν συμφέροντα και δυνητικές συνεργασίες με την Κίνα. Έτσι εκτίμησε ότι μπορούν να υπάρξουν συνέργειες με καλή θέληση για την υπερπήδησή των νομοθετικών κωλυμάτων. Πρόσθεσε ότι η Ελλάδα μπορεί να παίξει τον ρόλο του διάμεσου στην προσέγγιση ΕΕ – Κίνας.

Δήλωσε χαρακτηριστικά ότι η Ελλάδα αναγνωρίζει την ευκαιρία και διεκδικεί να την κάνει πράξη. Εξάλλου η χώρα εκμεταλλεύτηκε τη στρατηγική της θέση προσεγγίζοντας τη μεγάλη επένδυση της Cosco στον Πειραιά. Ο κ. Πιτσιόρλας επανέλαβε ότι υπάρχει ενδιαφέρον και για τη σιδηροδρομική σύνδεση του Πειραιά με την Ευρώπη εκ μέρους των κινέζων.

Επίσης ο κ. Πιτσιόρλας ανέφερε ότι ετοιμάζονται αλλαγές στη νομοθεσία για το καθεστώς βίζας σε υπηκόους τρίτων χωρών για αγορά κατοικίας στη χώρα μας ώστε να συμπληρωθεί το σχετικό πλαίσιο χωρίς να υπάρξει αλλαγή στο ύψος των επενδεδυμένων κεφαλαίων και στο νόμο για τις μεγάλες επενδύσεις.

Ενέργεια

Σύμφωνα με τον κ. Πιτσιόρλα στον τομέα της ενέργειας υπάρχει κινεζικό ενδιαφέρον τόσο για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας όσο και  για τις λιγνιτικές μονάδες της ΔΕΗ οι οποίες όπως είπε θα πρέπει να πωληθούν ή και να εκσυγχρονιστούν.Στο πλαίσιο αυτό σημείωσε ο κ. Πιτσιόρλας δεν μπορεί να γίνουν απευθείας συνεργασίες αλλά στο πλαίσιο των διαγωνισμών που προβλέπει και η συμφωνία με τους θεσμούς θα μπορούσε να εκδηλωθεί κινεζικό ενδιαφέρον.

Απαντώντας ειδικότερα σε ερώτηση για το κατά πόσο τελικώς θα προχωρήσει η συνεργασία της ΔΕΗ με την κινεζική CMEC για το project Μελίτη, σημείωσε ότι κατά τη γνώμη του, οι όποιες συνεργασίες πρέπει να γίνουν στο πλαίσιο διεθνών διαγωνισμών και όχι μέσω απευθείας συνεργασιών.

Ειδική αναφορά έκανε ο κ, Πιτισόρλας στην εξαγορά από την κινεζική State Grid του 24% του ΑΔΜΗΕ σημειώνοντας ότι αποτελεί απτή απόδειξη του κινεζικού ενδιαφέροντος για τα ελληνικά δίκτυα και πρόσθεσε ότι θα μπορούσε να υπάρξει κινεζική συμμετοχή στην ηλεκτρική διασύνδεση Ισραήλ- Κύπρου – Κρήτης – Αττικής.

Να σημειωθεί εδώ ότι ο ΑΔΜΗΕ ήδη προωθεί το έργο της διασύνδεσης Κρήτης Αττικής το οποίο συνδέεται με το προαναφερόμενο έργο ενώ  μπορεί να συμβάλλει καθοριστικά στη μεταφορά ηλεκτρικής ενέργειας που παράγεται από ΑΠΕ στη νησιά προς την ηπειρωτική χώρα.

Σε ερώτηση για τα ενδεχόμενα εμπόδια που μπορεί να ανακύψουν στην πραγματοποίηση κινεζικών επενδύσεων λόγω του ευρωπαϊκού δικαίου ανταγωνισμού ο κ. Πιτσιόρλας σημείωσε ότι ως Ελλάδα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε τη στρατηγική μας στην οποία οφείλουμε να δώσουμε ευρωπαϊκή διάσταση.

Ναυπηγεία

Ειδική αναφορά έκανε ο υφυπουργός στο κινεζικό ενδιαφέρον για πραγματοποίηση επενδύσεων στο ναυπηγοεπισκευαστικό τομέα. Στο πλαίσιο αυτό όπως είπε,  η κυβέρνηση επιδιώκει να διαμορφωθεί μία στρατηγική για το μέλλον  των ναυπηγείων Σκαραμαγκά Ελευσίνας, Νεωρίου όπως επίσης και για τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Περάματος.

Έτσι για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, καταρχήν, πρέπει να ξεκαθαρίσει το ζήτημα της ανάκτησης των κρατικών ενισχύσεων ύψους 600 εκατ ευρώ που εκκρεμεί από το 2008. Επίσης πρέπει να λυθεί το θέμα των προκαταβολών που έχουν δοθεί από το Ελληνικό δημόσιο στη σημερινή ιδιοκτησία του ναυπηγείου, για έργα που δεν υλοποιήθηκαν ποτέ. Σύμφωνα με τον κ. Πιτσιόρλα ο φάκελος των προκαταβολών αυτών θα ανοίξει σύντομα και το Ελληνικό Δημόσιο σκοπεύει να τις διεκδικήσει.

Επίσης, όπως είπε, θα πρέπει να υπάρξει διαχωρισμός των αμυντικών από τις εμπορικές δραστηριότητες του ναυπηγείου και να ακολουθήσει η υπαγωγή του σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης.

Ανάλογη αναμένεται να είναι και η πορεία των ναυπηγείων Ελευσίνας που επίσης θα ενταχθούν σε καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης.

iefimerida

loading…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.