Λειτουργεί περίπου σαν τα υβριδικά αυτοκίνητα, τα οποία
χρησιμοποιούν πρώτα την ενέργεια της μπαταρίας και καίνε καύσιμα μόνο όταν χρειαστεί: η πρώτη στον κόσμο μονάδα ηλεκτροπαραγωγής που συνδυάζει γεννήτριες φυσικού αερίου και βιομηχανικές μπαταρίες λειτουργεί πλέον στην Καλιφόρνια.
Εδώ και χρόνια οι εταιρείες ενέργειας φλερτάρουν με την ιδέα των μπαταριών, οι οποίες θεωρητικά θα έλυναν ένα μεγάλο πρόβλημα της ηλεκτροπαραγωγής: όταν έχει ήλιο ή φυσάει, οι εγκαταστάσεις ηλιακής και αιολικής ενέργειας συχνά παράγουν περισσότερη ενέργεια από ό,τι χρειάζεται το δίκτυο, η οποία όμως δύσκολα αποθηκεύεται για να χρησιμοποιηθεί αργότερα.
Το σύστημα στην Καλιφόρνια, το οποίο κατασκευάστηκε από την General Electric και εγκαταστάθηκε σε δύο μονάδες της εταιρείας ηλεκτρικής ενέργειας Southern California Edison, προχωρά ένα βήμα προς αυτήν τη λύση.
Θα μειώσει τις εκπομπές ρύπων και αερίων του θερμοκηπίου κατά 60%, και ταυτόχρονα θα εξοικονομήσει εκατομμύρια λίτρα νερού στις εγκαταστάσεις ψύξης, λένε οι δύο εταιρείες.
Οι δύο μονάδες στις οποίες εγκαταστάθηκε το σύστημα ενεργοποιούνται μόνο όταν υπάρχει μεγάλη ζήτηση, αναφέρει το Reuters. Μέχρι σήμερα, χρειαζόταν χρονικό διάστημα 10 λεπτών για να πάρει μπρος το εργοστάσιο σε περίπτωση ανάγκης.
Τώρα, αυτό γίνεται σχεδόν ακαριαία χάρη στις μπαταρίες λιθίου των 10 megawatt που βασίστηκαν σε κυψέλες της Samsung. Φυσικό αέριο χρησιμοποιείται μόνο αν η αυξημένη ζήτηση παραταθεί, ενώ η μονάδα δεν χρειάζεται να καίει πλέον καύσιμα όταν παραμένει σε κατάσταση αναμονής.
Η πολιτεία της Καλιφόρνια έχει θέσει ως στόχο για το 2030 να καλύπτει το 50% της ζήτησης σε ηλεκτρικό από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Επιπλέον, έχει ζητήσει προτάσεις για συστήματα ενέργειας για να εξασφαλίσει ισορροπία και οικονομία στο δίκτυο ηλεκτροδότησης.
H Southern California Εdison εξετάζει τώρα τη δυνατότητα εγκατάστασης του νέου συστήματος σε ακόμα τρεις μονάδες της.
Newsroom ΔΟΛ