Εαν είσαι άνδρας υπάρχουν μία στο εκατομμύριο πιθανότητες να
γνωρίζεις την Zoeva, αν είσαι γυναίκα το ποσοστό αυτό πέφτει σημαντικά, πολύ περισσότερο αν χρησιμοποιείς make up. Αυτό που ξέρουν ελάχιστοι είναι ότι πίσω από την Ζoeva και την επιτυχία της, καθώς πουλάει εκατομμύρια τεμάχια σε όλο τον κόσμο, κρύβεται μία Ελληνίδα, η Ζωή Μπόικου.
Γεννημένη στην Θεσσαλονίκη μετακόμισε με την οικογένεια της στην Γερμανία στην δεκαετία του ’90 και η αδυναμία της να βρει τα σωστά προϊόντα αποτέλεσε την αφορμή να δημιουργήσει την δική της επιχείρηση. “Όλα ξεκίνησαν το 2007.
Για αρκετό καιρό έψαχνα για καλής ποιότητας πινέλα μακιγιάζ σε προσιτή τιμή, αλλά δεν μπορούσα να βρω. Αυτά που ποιοτικά με κάλυπταν ήταν σε τιμή πολύ πιο ακριβά από αυτό που μπορούσα να διαθέσω. Συνειδητοποίησα ότι υπάρχει ένα κενό στην αγορά και έτσι αγόρασα 10 πινέλα χωρίς λογότυπο επάνω τους από τον Καναδά για να τα δοκιμάσω. Ήταν πολύ καλά, οπότε άνοιξα ένα ηλεκτρονικό κατάστημα στο eBay για να δω πως θα πάνε. Σε χρόνο ρεκόρ έφυγαν και μάλιστα με κέρδος, οπότε κάπως έτσι γεννήθηκε η εταιρεία μου.
Για τρία χρόνια δούλευα από το σαλόνι του σπιτιού μου κάνοντας όλες τις δουλειές, από τις παραγγελίες μέχρι τις πωλήσεις και την εξυπηρέτηση πελατών. Στην συνέχεια νοίκιασα ένα γραφείο και προσέλαβα τον πρώτο μου υπάλληλο ο οποίος διαχειρίζονταν τις παραγγελίες και έτσι εγώ είχα περισσότερο χρόνο για να αναπτύξω νέα προϊόντα και να γνωρίσω καλύτερα την αγορά των καλλυντικών την οποία έως τότε την γνώριζα μόνο ως καταναλώτρια.
Οι παραγγελίες μας άρχισαν να αυξάνονται από χώρες σε όλη την Ευρώπη και έπρεπε να βρούμε έναν μεγαλύτερο χώρο και πάλι. Έτσι από το 2011 βρισκόμαστε σε μία μεγάλη αποθήκη κοντά στην Φρανκφούρτη“.
Κάπως έτσι τα 10 ανώνυμα πινέλα που πούλησε το 2007 έχουν γίνει μία συλλογή από 67 επώνυμους κωδικούς και το 2016 πούλησε πάνω από 5 εκατομμύρια τεμάχια σε όλο τον κόσμο τόσο μέσα από φυσικά καταστήματα – συνεργάζεται με αλυσίδες όπως τα Shephora – όσο και από το ηλεκτρονικό της κατάστημα. Στην επιχείρηση της πλέον ασχολούνται 60 άτομα σε όλο τον κόσμο.Τι ήταν αυτό που έχει κάνει ένα κλασικό εργαλείο της γυναικείας ομορφιάς όπως το πινέλο του μακιγιάζ τόσο διάσημο και τόσο απαραίτητο ξανά; Σύμφωνα με την Zωή Μπόικου “ Η κάμερα του iPhone. Έκανε όλες τις γυναίκες να θέλουν να φαίνονται άψογες. Αυτός είναι και ο λόγος που τα κορίτσια χρησιμοποιούν όλα αυτά τα φίλτρα που σε παρουσιάζουν αψεγάδιαστο στο snapchat. To iPhone άλλαξε πολύ την ζωή μας και σε αυτό τον τομέα“.
Η Zoeva αν και δεν είναι εταιρεία τεχνολογίας “εκμεταλλεύτηκε” με τον καλύτερο τρόπο την νέα ψηφιακή εποχή. Πέρα από το eBay και την ανάγκη των γυναικών να βγαίνουν όσο πιο όμορφες γίνεται όταν ποζάρουν στον φακό του smartphone τους η έκρηξη στις πωλήσεις της εταιρείας προήλθε κυρίως όταν blogger και μοντέλα άρχισαν να “ποστάρουν” ότι χρησιμοποιούσαν τα προϊόντα της στα κοινωνικά δίκτυα.
“Ξαφνικά, το 2010 νομίζω, είδα τις πωλήσεις ενός συγκεκριμένου σετ πινέλων να εκτοξεύονται στην Ιταλία και δεν μπορούσα να καταλάβω γιατί. Τότε ακόμη ήμουν μόνη μου και δεν είχα τον χρόνο για να το ψάξω.
Λίγο αργότερα είδα ότι είχε ανέβει σε ένα ιταλικό κανάλι στο YouTube η χρήση του συγκεκριμένου προϊόντος σε ένα βίντεο. Το βίντεο αυτό όταν εγώ το εντόπισα είχε ήδη πάνω από 200.000 views. To προϊόν ήταν sold out για αρκετές εβδομάδες και δεν μπορούσα να διαχειριστώ την ζήτηση. Αυτή ήταν και η πρώτη απογείωση της εταιρείας.
Το δεύτερο μεγάλο μπαμ ήρθε το 2014 όταν ένας make up artist ανέβασε ένα video όπου χρησιμοποιούσε προϊόντα μας, ξαφνικά άνοιξαν μεγάλες αγορές όπως οι ΗΠΑ, ο Καναδάς και η Αυστραλία. Κάπως έτσι ξεκινήσαμε να χτίζουμε σχέσεις με beauty bloggers. Δεν πληρώνουμε ποτέ για να γράψουν κάτι για εμάς. Εμείς απλώς τους στέλνουμε τα προϊόντα και αυτοί αποφασίζουν αν θα τα αναφέρουν ή όχι. Οι περισσότεροι τα έχουν ήδη αγαπήσει και ‘ποστάρουν’ για αυτά με αποτέλεσμα να τα μαθαίνουν και άλλες γυναίκες“.
Η Zoeva όπως εξηγεί πήρε το όνομα της από την ελληνική λέξη Ζωή και την Εύα θέλοντας να βάλει σε πέντε μόνο γράμματα την “ζωή της πρώτης γυναίκας” το δικό της όνομα και κάτι από Ελλάδα. Όσο για την συνέχεια. “Απολαμβάνουμε αυτό που έχουμε δημιουργήσει και προχωράμε. Είμαστε μία δεμένη ομάδα χωρίς στόχους πωλήσεων και πίεση για κέρδη που μπορεί να μας οδηγούσε να ρίξουμε την ποιότητα μας“.
news & 10mazazine & getthegloss