Οι φοιτητές των ελληνικών Πανεπιστημίων διακατέχονται από φτωχό επιχειρηματικό πνεύμα, ενώ όλο και περισσότεροι εγκαταλείπουν το όνειρο της επαγγελματικής αποκατάστασης στον δημόσιο τομέα.
Αυτά είναι τα στοιχεία που προκύπτουν από διεθνή έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε σε 50 χώρες και 1.000 Πανεπιστήμια, με τη συμμετοχή 122.000 φοιτητών.
Η έρευνα τοποθετεί την Ελλάδα κάτω από το μισό ποσοστό του διεθνούς μέσου όρου επιχειρηματικής πρόθεσης αμέσως μετά τις σπουδές, θα παρουσιαστεί το Σάββατο 19 Νοεμβρίου κατά της διάρκεια της ημερίδας “Η κουλτούρα της επιχειρηματικότητας στην εκπαίδευση”, που διοργανώνει το Εργαστήριο Επιχειρηματικότητας του Τμήματος Βαλκανικών, Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.
Σύμφωνα με το ΑΠΕ, για την Ελλάδα, η έρευνα έγινε σε δείγμα προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών από 11 Πανεπιστήμια.
Πιο συγκεκριμένα, με βάση τα ευρήματα της έρευνας και τη σύγκρισή τους με τα αποτελέσματα της διεθνούς έκθεσης, που συγκεντρώνει τα αποτελέσματα από 50 χώρες, η συντονίστρια της έρευνας για την Ελλάδα καθ. Κατερίνα Σαρρή και η μεταδιδακτορική Ερευνήτρια Δρ. Σταυρούλα Λασπίτα διαπιστώνουν ότι:
- Η Ελλάδα βρίσκεται κάτω από το μισό του διεθνούς μέσου όρου επιχειρηματικής πρόθεσης αμέσως μετά τις σπουδές (Ελλάδα: 4% – Δ.Μ.Ο: 8,8%). Ωστόσο, είναι περίπου στα ίδια επίπεδα με τις υπόλοιπες χώρες του Ευρωπαϊκού Νότου, (Πορτογαλία, Ισπανία, Ιταλία).
- Ως υπάλληλοι σε μικρές, μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις, κατά σειρά προτίμησης, επιθυμούν οι φοιτητές στην πλειοψηφία τους να εργαστούν αμέσως μετά το τέλος των σπουδών τους.
Αντίθετα, η πρόθεση τους να γίνουν επιχειρηματίες επικρατεί ως επιλογή πέντε χρόνια μετά την ολοκλήρωση των σπουδών τους. Η πρόθεση των φοιτητών να αποκατασταθούν στον δημόσιο τομέα έχει μειωθεί σημαντικά σε σχέση με το παρελθόν.
- Ως σημαντικά θετική αξιολογείται η συμβολή του Πανεπιστημίου. Το 41,1% των φοιτητών θεωρούν ότι το πανεπιστήμιο τους εμπνέει να αναπτύξουν νέες επιχειρηματικές ιδέες, το 36% των φοιτητών εκτιμούν ότι υπάρχει ευνοϊκό κλίμα στο πανεπιστήμιο τους για να γίνει κάποιος επιχειρηματίας το 55,1% των φοιτητών πιστεύουν ότι οι γνώσεις που πήραν από το πανεπιστήμιο σε θέματα επιχειρηματικότητας ενίσχυσε την ικανότητα τους να εντοπίσουν επιχειρηματικές ευκαιρίες.