Τρομοκρατικό χτύπημα φοβούνται οι εμπειρογνώμονες και η ρωσική υπηρεσία ασφαλείας
Χάθηκε από τα ραντάρ, ενώ πετούσε πάνω από την Μεσόγειο, αεροσκάφος με 69 επιβάτες και
πλήρωμα που είχε απογειωθεί από το Παρίσι με προορισμό το Κάιρο. Το μεσημέρι της Πέμπτης οι ελληνικές αρχές εντόπισαν δύο επιπλέοντα αντικείμενα 50 μίλια νοτιοανατολικά από το σημείο εξαφάνισης του αεροσκάφους της Egyptair, σύμφωνα με πληροφορίες που μεταδίδουν τα ΜΜΕ.
Τα δύο αντικείμενα είναι πλαστικά σε λευκό και κόκκινο ή πορτοκαλί χρώμα.
Το μεσημέρι της Πέμπτης ο γάλλος πρόεδρος Φρανσουά Ολάν δήλωσε πεπεισμένος πως το αεροσκάφος συνετρίβη, συνιστώντας ωστόσο προσοχή στη διατύπωση υποθέσεων για το «εάν επρόκειτο για ατύχημα ή τρομοκρατική πράξη».
O Αιγύπτιος υπουργός Αερομεταφορών από την πλευρά του δήλωσε ότι η πτώση του αεροσκάφους της ΕgyptAir είναι πιθανότερο να προήλθε από τρομοκρατική επίθεση παρά από τεχνικό λάθος.
Πρόσθεσε ότι δεν υπήρχαν θέματα ασφαλείας με τους επιβάτες του αεροσκάφους και ότι είναι νωρίς για να υπάρξουν συμπεράσματα για τα αίτια της εξαφάνισή του.
Συνέντευξη Τύπου για την συντριβή του αεροσκάφους παραχώρησε και ο ελληνας υπουργός Αμυνας Πάνος Καμμένος. Απότομη στροφή του αεροσκάφους έχουν καταγράψει τα ελληνικά ραντάρ, σύμφωνα με όσα είπε ο υπουργός.
Προσφορά βοήθειας και στήριξης από την Ουάσιγκτον
Ο Αμερικανός πρόεδρος Μπαράκ Ομπάμα ενημερώθηκε για το αεροσκάφος Airbus A320 της αιγυπτιακής εταιρείας EgyptAir που κατέπεσε σήμερα στη Μεσόγειο από την σύμβουλό του σε θέματα εσωτερικής ασφάλειας και αντιτρομοκρατίας, την Λάιζα Μόνακο, ανακοίνωσε ο Λευκός Οίκος.
Ο πρόεδρος Ομπάμα ζήτησε να ενημερώνεται καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας για την εξέλιξη της κατάστασης. Επίσης, έδωσε οδηγίες σε αξιωματούχους της κυβέρνησής του να επικοινωνήσουν με τους εταίρους των ΗΠΑ και να προσφέρουν τη βοήθεια και τη στήριξη της Ουάσινγκτον, αναφέρεται στην ανακοίνωση που εξέδωσε ο αναπληρωτής εκπρόσωπος του Λευκού Οίκου Έρικ Σουλτς.
Το Λονδίνο προσφέρθηκε να βοηθήσει τις αιγυπτιακές αρχές
Η Βρετανία προσφέρθηκε να βοηθήσει την Αίγυπτο μετά την εξαφάνιση του αεροσκάφους της EgyptAir που εκτελούσε την πτήση από το Παρίσι για το Κάιρο σήμερα τα ξημερώματα, δήλωσε ο υπουργός Εξωτερικών Φίλιπ Χάμοντ.
Μεταξύ των επιβατών του A320 ήταν και ένας Βρετανός πολίτης.
Ο Χάμοντ είπε ότι ακόμη είναι πολύ νωρίς για να διατυπωθούν υποθέσεις για τα αίτια της συντριβής του αεροπλάνου.
“Γνωρίζουμε ότι βρισκόταν στην πτήση ένα πρόσωπο με βρετανικό διαβατήριο, που επιβιβάστηκε στο αεροπλάνο από το Παρίσι. Προσφέραμε τη βοήθειά μας στις αιγυπτιακές αρχές, αλλά μέχρι τώρα δεν έχουμε λάβει κάποιο αίτημα για παροχή βοήθειας”, είπε ο Βρετανός υπουργός μιλώντας στους δημοσιογράφους στο περιθώριο της συνόδου των υπουργών Εξωτερικών των χωρών-μελών του ΝΑΤΟ στις Βρυξέλλες.
Τρομοκρατική ενέργεια βλέπει και η ρωσική υπηρεσία ασφαλείας
Η εξαφάνιση του αεροσκάφους της EgyptAir από τις οθόνες των ραντάρ ενώ πετούσε πάνω από τη Μεσόγειο είναι πολύ πιθανό να οφείλεται σε τρομοκρατική ενέργεια, δήλωσε ο διευθυντής της ρωσικής Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Ασφαλείας (FSB) Αλεξάντερ Μπορτνίκοφ.
«Είναι εξαιρετικά ατυχές που σήμερα ένα ακόμη επεισόδιο συνέβη με αεροπλάνο της Egyptian Airlines. Φαίνεται πως αυτή είναι τρομοκρατική ενέργεια, που είχε αποτέλεσμα τον θάνατο 66 πολιτών από 12 χώρες» είπε ο Μπορτνίκοφ.
Π.Καμμένος: Απότομες στροφές έκανε το αεροσκάφος της EgyptAir
Το αεροσκάφος της EgyptAir έκανε «απότομες στροφές» στον αέρα, πριν χάσει ύψος και εξαφανιστεί το πρωί της Πέμπτης από τα ραντάρ στη νοτιοανατολική Μεσόγειο, δήλωσε ο υπουργός Άμυνας Πάνος Καμμένος.
«Στις 03:39 τα ξημερώματα η πορεία του αεροσκάφους ήταν νότια και νοτιο-ανατολικά της Κάσου και της Καρπάθου, αμέσως μετά εισήλθε στον FIR Καΐρου, έκανε στροφές και πραγματοποίησε την κάθοδο που περιγράφω. 90 μοίρες αριστερά και μετά 360 μοίρες προς τα δεξιά» είπε ο κ. Καμμένος σε συνέντευξη Τύπου.
Πρόσθεσε ότι οι ελληνικές Αρχές πραγματοποιούν έρευνες νότια της Καρπάθου, χωρίς αποτέλεσμα μέχρι στιγμής.
Η ελληνική πλευρά συμμετέχει στις έρευνες αναπτύσσοντας στρατιωτικά αεροσκάφη, ελικόπτερα και την φρεγάτα Νικηφόρος Φωκάς.
Η πτήση με 66 επιβαίνοντες, που είχε απογειωθεί από το Παρίσι με προορισμό το Κάιρο, χάθηκε από τα ραντάρ λίγο μετά την είσοδο στον αιγυπτιακό ενάεριο χώρο.
Το αεροσκάφος δεν εξέπεμψε Mayday, αναφέρει η ελληνική πλευρά, που είναι και η τελευταία που επικοινώνησε με τον πιλότο.
Το χρονικό
Το στίγμα χάθηκε στις 02:30 ώρα Καΐρου (03:30 ώρα Αθήνας) αφού η πτήση είχε ήδη μπει περίπου 16 χιλιόμετρα στον αιγυπτιακό εναέριο χώρο. Σύμφωνα με την ελληνική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, εξαφανίστηκε δύο λεπτά μετά την έξοδο από τον ελληνικό εναέριο χώρο και οι έλληνες ελεγκτες ήταν οι τελευταίοι που επικοινώνησαν το πλήρωμα του αεροσκάφους.
Ανεπιβεβαίωτες αναφορές στο Γαλλικό Πρακτορείο μιλούν για συντριβή 130 ναυτικά μίλια ανοικτά της Καρπάθου, στην περιοχή εντός του αιγυπτιακού εναέριου χώρου. Το Γαλλικό Πρακτορείο επικαλείται ανώνυμο αξιωματούχο των ελληνικών υπηρεσιών αεροπορίας και για ώρες αυτή είχε μείνει η μοναδική τέτοια αναφορά. Η τελευταία επίσημη ενημέρωση από τις ελληνικές αρχές, περίπου στις 13:00, ήταν πως «δεν έχει ακόμη εντοπιστεί τίποτε».
Tελευταίες ανακοινώσεις από την EgyptAir υποστηρίζουν, σε αντίθεση με προηγούμενες αναφορές, ότι το αεροσκάφος εξέπεμψε σήμα κινδύνου στις 4:26 τα ξημερώματα τοπική ώρα -δύο ώρες αφότου χάθηκε το στίγμα του-, ωστόσο οι δυνάμεις ασφαλείας της Αιγύπτου δεν επιβεβαιώνουν αυτή την πληροφορία. Αξιωματούχοι της αιγυπτιακής αεροπορίας ανέφεραν ανώνυμα στο Reuters ότι θεωρούν πως το αεροσκάφος συνετρίβη.
Σε δήλωσή του ο Πρωθυπουργός της Αιγύπτου Σερίφ Ισμαήλ ανέφερε ότι είναι πολύ νωρίς να ειπωθεί οτιδήποτε για το χαμένο αεροσκάφος. Ερωτηθείς αν θεωρεί ότι πρόκειται για τρομοκρατική ενέργεια απάντησε ότι δεν μπορεί να αποκλείσει κανένα ενδεχόμενο.
Συμβούλιο εθνικής ασφαλείας συγκαλεί ο πρόεδρος της Αιγύπτου Αμπντέλ Φατάχ αλ Σίσι.
Το Κάιρο έχει ήδη αναπτύξει συνεργεία αναζήτησης και ανατρέχει στα διαθέσιμα στοιχεία για την τεχνική κατάσταση του αεροσκάφους. Πρόκειται για αεροσκάφος Airbus Α320 κατασκευής του 2003, σύμφωνα με την εταιρεία.
Στο αεροσκάφος, που εκτελούσε την πτήση MS804, επέβαιναν 56 επιβάτες -ανάμεσά τους ένα παιδί και δύο βρέφη- και 7μελές πλήρωμα. Επιπλέον, σύμφωνα με την Egyptair, στο αεροσκάφος βρίσκονταν και τρία μέλη του προσωπικού ασφαλείας της εταιρείας, συνολικά δηλαδή επέβαιναν 66 άτομα.
Μεταξύ των επιβατών βρίσκονταν 30 Αιγύπτιοι, 15 Γάλλοι, 2 Ιρακινοί, 1 υπήκοος Κουβέιτ, 1, Βρετανίας, 1 Βελγίου, 1 Σαουδικής Αραβίας, 1 Σουδάν, 1 Τσαντ, 1 Πορτογαλίας, 1 Αλγερίας και 1 Καναδά.
Είχε απογειωθεί από το Σαρλ ντε Γκωλ του Παρισιού στις 22:45 το βράδυ της Τετάρτης και το στίγμα χάθηκε στις 02:30 (ώρα Καΐρου). Αιγυπτιακά ΜΜΕ ανέφεραν πως η τελευταία επαφή έγινε δέκα λεπτά πριν την εξαφάνιση και στην αρχή υποστήριζαν πως το αεροσκάφος δεν είχε εκπέμψει σήμα κινδύνου -κάτι που στη συνέχεια διέψευσε η εταιρεία.
H τελευταία επαφή με τις ελληνικές υπηρεσίες φαίνεται ότι ήταν εκείνη που έγινε όταν το αεροσκάφος πετούσε πάνω από την Κέα και σύμφωνα με τον διοικητή της ΥΠΑ Κώστα Λιντζεράκο ο κυβερνήτης «δεν ανέφερε προβλήματα».
Σύμφωνα με την εταιρεία, ο κυβερνήτης είχε 6.275 ώρες πτήσης (από τις οποίες οι 2.101 σε τέτοιου τύπου αεροσκάφος) και ο συγκυβερνήτης 2.766 ώρες πτήσης.
Σε ανάρτησή της στο Twitter, η εταιρία ανέφερε πως το αεροσκάφος πετούσε στα 37.000 πόδια και είχε ήδη μπει 16 χιλόμετρα στον αιγυπτιακό ενάεριο χώρο όταν χάθηκε «κάθε επαφή» μαζί του.
Από τον θάλαμο επιχειρήσεων του ΓΕΕΘΑ υπήρξε μια αναφορά από εμπορικό πλοίο που έπλεε 130 μίλια ανατολικά της Καρπάθου ότι το πλήρωμα νωρία το πρωί είδε μία λάμψη στον ουρανό.
Σύμφωνα με το ελληνικό υπουργείο Άμυνας, η Αθήνα έχει αναπτύξει το πρωί της Πέμπτης ένα αεροσκάφος C130 και το αεροσκάφος εγκαίρου προειδοποιήσεως EMB-145 H.
Επιπλέον, δεύτερο C-130 βόρεια της Κρήτης κινείται προς την περιοχή, όπως και η φρεγάτα Νικηφόρος Φωκάς. Στην Κάρπαθο βρίσκεται ένα ελικόπτερο Super Puma και κινείται για μεταστάθμευση δεύτερο ελικόπτερο S-70.
Το αεροσκάφος της EgyptAir με 66 επιβαίνοντες έπρεπε να είχε προσγειωθεί στο Κάιρο στις 03:00 τοπική ώρα. Αιγύπτιοι αξιωματούχοι εξέφραζαν, σε ανώνυμες αναφορές τους στις εφημερίδες της χώρας, την εκτίμησή τους το πρωί πως το αεροσκάφος συνετρίβη στη θάλασσα.
Εμπειρογνώμονες: Κανένα σενάριο δεν μπορεί να αποκλεισθεί – Φόβοι για τρομοκρατικό χτύπημα
Κανένα σενάριο δεν μπορεί να αποκλεισθεί μέχρι στιγμής σχετικά με την εξαφάνιση του αεροπλάνου της EgyptAir στη διάρκεια της νύκτας, αλλά τα πρώτα στοιχεία και το γεωπολιτικό πλαίσιο δημιουργούν φόβους ότι επρόκειτο για επίθεση, υποστηρίζουν εμπειρογνώμονες.
Σύμφωνα με τον αεροναυτικό εμπειρογνώμονα Ζεράρ Φελτζέ, “μια μείζων τεχνική βλάβη, η έκρηξη ενός κινητήρα, μια έκρηξη μέσα στο αεροσκάφος (…) δεν μοιάζουν πιθανές”. Σε συνομιλία του με το Γαλλικό Πρακτορείο AFP, υπογραμμίζει πως το A320, που μετέφερε 66 επιβαίνοντες, “ήταν σχετικά πρόσφατο”, αφού βγήκε από τη γραμμή παραγωγής το 2003. Εξάλλου το A320 θεωρείται αξιόπιστο αεροσκάφος. “Είναι το αεροπλάνο μέσων αποστάσεων με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στον κόσμο, κάθε 30 δευτερόλεπτα ένα A320 προσγειώνεται ή απογειώνεται”.
Πρόκειται για “ένα σύγχρονο αεροπλάνο, το συμβάν σημειώθηκε εν πτήσει σε εξαιρετικά σταθερές συνθήκες”, υπογράμμισε ο Ζαν-Πολ Τροαντέκ, πρώην διευθυντής του γαλλικού Γραφείου Ερευνών και Αναλύσεων (BEA), στον ραδιοσταθμό Europe 1. Και η EgyptAir “είναι μια εταιρεία εγκεκριμένη για να εξυπηρετεί την Ευρώπη, συνεπώς δεν βρίσκεται στις μαύρες λίστες”.
Μπορεί το αεροπλάνο να κατερρίφθη εν πτήσει, εσκεμμένα ή κατά λάθος; Το σενάριο αυτό, είτε πρόκειται για πύραυλο εδάφους-αέρος, όπως συνέβη με την πτήση 17 της Malaysia Airlines τον Ιούλιο 2014 πάνω από την Ουκρανία, είτε για πύραυλο θαλάσσης-αέρος, όπως συνέβη με την πτήση 655 της Iran Air που κατερρίφθη κατά λάθος τον Ιούλιο 1988 από ένα αμερικανικό καταδρομικό, δεν είναι πιθανό, σύμφωνα με τον κ. Φελτζέ.
Στο ύψος που πετούσε (37.000 πόδια, δηλαδή πάνω από 11.000 μέτρα) και τόσο μακριά από τις ακτές, το αεροπλάνο ήταν έξω από την εμβέλεια των πυραύλων εδάφους-αέρος φορητού τύπου που έχουν στην κατοχή τους διάφορες μαχητικές οργανώσεις στη Μέση Ανατολή. “Ένας πύραυλος εδάφους όχι, τώρα το να έχει καταρριφθεί από ένα άλλο αεροπλάνο και κατά λάθος, αυτό δεν μπορεί να αποκλειστεί, όμως μου φαίνεται ότι θα το ξέραμε ήδη”, επισημαίνει ο κ. Φελτζέ. Η βόρεια Αίγυπτος, κοντά στις ακτές του Ισραήλ και στη Λωρίδα της Γάζας, είναι “η ζώνη που παρακολουθείται περισσότερο στον κόσμο, μεταξύ άλλων και από δορυφόρους, είναι πολύ πιο δύσκολο να κρύψεις αυτού του είδους την πληροφορία”, διαβεβαιώνει.
Μπορεί να επρόκειτο για επίθεση με εκρηκτικά; Το σενάριο αυτό μοιάζει εκ τον προτέρων το πιθανότερο. Το γεγονός ότι δεν εστάλη κανένα μήνυμα συναγερμού σημαίνει πως υπήρξε ένα “βίαιο γεγονός” που μας κάνει “να σκεφτούμε μια επίθεση”, σύμφωνα με τον κ. Τροαντέκ.
“Προκρίνουμε προφανώς το σενάριο της επίθεσης, αυτό το προκαλεί και η πολιτική ατμόσφαιρα, τείνουμε προς αυτό το σενάριο”, λέει ο κ. Φελτζέ. Η Γαλλία, η οποία έχει πληγεί σκληρά τους τελευταίους μήνες από την οργάνωση Ισλαμικό Κράτος, και η Αίγυπτος, όπου το αυταρχικό καθεστώς του Σίσι ανέτρεψε τον δημοκρατικά εκλεγμένο ισλαμιστή πρόεδρο Μοχάμεντ Μόρσι, είναι αμφότερες στόχοι του τζιχαντιστικού κινήματος. Όμως “εν γένει, όταν γίνονται τέτοιου είδους επιθέσεις, κάποιος αναλαμβάνει την ευθύνη. Θα το ξέρουμε αρκετά γρήγορα”.
Πώς εξηγείται η ενδεχόμενη παρουσία εκρηκτικών μέσα στο αεροπλάνο; Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, το αεροσκάφος είχε πραγματοποιήσει χθες, Τετάρτη, πολλά δρομολόγια ανάμεσα στο Κάιρο και την Γαλλία. “Μια βόμβα μέσα στο αεροπλάνο, κάποιος να έβαλε αυτή τη βόμβα στο Ρουασί ή στο Κάιρο, είναι κάτι που είναι πάντα πιθανό”, καθώς είναι εξαιρετικά δύσκολο “να στεγανοποιηθεί 100% ένα αεροδρόμιο, ακόμη και το Ρουασί όπου η επιτήρηση είναι μεγάλη. Δεν είναι ένα σενάριο που μπορούμε να αποκλείσουμε”, υποστηρίζει ο Φελτζέ.
“Το πρώτο πράγμα που πρέπει να γίνει είναι να ανακτηθούν συντρίμμια που θα δώσουν ενδείξεις για το δυστύχημα (…) αν υπήρξε έκρηξη, θα υπάρχουν ίσως ίχνη εκρηκτικών”, υπογραμμίζει ο κ. Τροαντέκ.
Επιβεβαίωσε την συντριβή ο Φρ. Ολάντ
Ο πρόεδρος της Γαλλίας Φρανσουά Ολάντ δήλωσε σήμερα ότι “καμιά υπόθεση δεν μπορεί να αποκλειστεί” σχετικά με τα αίτια της εξαφάνισης πριν από μερικές ώρες πάνω από τη Μεσόγειο αεροσκάφους της EgyptAir.
“Οι πληροφορίες που μπορέσαμε να συλλέξουμε δυστυχώς μας επιβεβαιώνουν ότι το αεροσκάφος συνετρίβη και χάθηκε”, δήλωσε ο Ολάντ επιβεβαιώνοντας ότι 66 άνθρωποι επέβαιναν σε αυτό, ανάμεσά τους 15 Γάλλοι.
“Έχουμε καθήκον να μάθουμε τα πάντα, να μάθουμε τα αίτια αυτού που προκλήθηκε και καμιά υπόθεση δεν μπορεί να αποκλειστεί ούτε και να εξεταστεί περισσότερο από κάποια άλλη. Όταν θα έχουμε την αλήθεια, τότε θα πρέπει να αντλήσουμε όλα τα συμπεράσματα, είτε αυτό είναι δυστύχημα, είτε ισχύει μια άλλη υπόθεση που ο καθένας έχει στο μυαλό του, ίσως η εκδοχή μιας τρομοκρατικής ενέργειας”.
Ο Ολάντ υπογράμμισε ότι θέλει “τα πάντα να τεθούν στη διάθεση των ελληνικών και των αιγυπτιακών αρχών ώστε σε συντονισμό με αυτές να μπορέσουμε να στείλουμε πλοία και αεροσκάφη”, για να βρεθεί ο τόπος της συντριβής και να περισυλλεγούν τα συντρίμμια.
Εκφράζοντας την “θλίψη” και την “αλληλεγγύη” του προς τις οικογένειες των θυμάτων, ο Ολάντ δήλωσε ότι ελήφθησαν “μέτρα” για τις οικογένειες αυτές και ένα “κέντρο αντιμετώπισης της κρίσης τέθηκε αμέσως σε λειτουργία”.
Συλληπητήρια μηνύματα για το χαμένο αεροσκάφος αντάλλαξαν τα υπουργεία Εξωτερικών της Γαλλίας και της Αιγύπτου σύμφωνα με δήλωση του υπουργείου Εξωτερικών της Αιγύπτου, το οποίο κάνει λόγο για «πτώση» του αεροσκάφους.
Συγκρότηση κέντρου αντιμετώπισης κρίσης στο γαλλικό ΥΠΕΣ
Κέντρο αντιμετώπισης της κρίσης συγκροτήθηκε το πρωί στο γαλλικό υπουργείο Εξωτερικών και στο αεροδρόμιο Σαρλ ντε Γκολ απ΄όπου αναχώρησε το αεροσκάφος Α320, το οποίο εξαφανίστηκε από τις οθόνες των ραντάρ για άγνωστο μέχρι στιγμής λόγο ενώ είχε εισέλθει στον αιγυπτιακό FIR.
Η γαλλική δικαιοσύνη αρχίζει τη διενέργεια έρευνας
Η γαλλική δικαιοσύνη ανακοίνωσε ότι αρχίζει τη διενέργεια έρευνας για την εξαφάνιση του αεροσκάφους της EgyptAir που πραγματοποιούσε την πτήση από το Παρίσι στο Κάιρο, ανακοίνωσε ο εισαγγελέας του Παρισιού Φρανσουά Μολένς.
“Καμιά υπόθεση δεν εξετάζεται περισσότερο από κάποια άλλη και καμιά υπόθεση δεν έχει αποκλειστεί σε αυτό το στάδιο” της έρευνας, δήλωσε ο εισαγγελέας σε ανακοίνωση στην οποία διευκρινίζεται ότι η έρευνα ανατέθηκε στη Χωροφυλακή.
Παράλληλα ο υπουργός Εξωτερικών της Γαλλίας Ζαν-Μαρκ Ερό απηύθυνε έκκληση προς όλους να είναι πολύ προσεκτικοί όταν αναφέρονται στα αίτια της εξαφάνισης του αεροπλάνου και υπογράμμισε ότι τίποτα δεν έχει επιβεβαιωθεί σε σχέση με το θέμα αυτό.
“Πληροφορίες κυκλοφορούν αλλά τίποτα δεν έχει επιβεβαιωθεί”, τόνισε ο Ερό στους δημοσιογράφους μετά τη συνάντηση που είχε με οικογένειες των επιβατών οι οποίες είχαν συγκεντρωθεί σε ένα ξενοδοχείο στο αεροδρόμιο Σαρλ ντε Γκολ.
Ο Ερό είπε επίσης ότι η EgyptAir διαθέτει “από σήμερα το απόγευμα” θέσεις για συγγενείς των επιβατών που επιθυμούν να μεταβούν στο Κάιρο.
“Πρέπει να είμαστε εξαιρετικά προσεκτικοί πριν προβούμε σε σχόλια ή εκφράσουμε υποθέσεις”, “πάρα πολλές πληροφορίες κυκλοφορούν που δεν έχουν ελεγχθεί”, τόνισε εκφράζοντας εκ νέου την “αλληλεγγύη” του προς τις οικογένειες αυτές.
Δεν υπάρχουν πληροφορίες ακόμη για την ξαφνική εξαφάνιση του Airbus Α320. Το πλήρωμά του δεν έστειλε σήμα κινδύνου, σύμφωνα με τον αιγυπτιακό στρατό και την ελληνική πολιτική αεροπορία, κάτι που οδηγεί στην υπόθεση πως σημειώθηκε ένα βίαιο και ξαφνικό συμβάν.
“Επί του παρόντος, δεν γνωρίζουμε γιατί το αεροπλάνο εξαφανίστηκε”, δήλωσε νωρίτερα εκπρόσωπος της EgyptAir. “Καμιά υπόθεση δεν μπορεί να αποκλειστεί για τα αίτια της εξαφάνισης”, δήλωσε ο πρωθυπουργός της Γαλλίας Μανουέλ Βαλς στο γαλλικό ραδιοφωνικό σταθμό RTL.
ΥΠΕΞ: Η Ελλάδα στο πλευρό της Αιγύπτου
Την άμεση συνδρομή των δυνάμεων της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας και του Ναυτικού στην επιχείρηση έρευνας και διάσωσης για το αεροσκάφος της EgyptAir, υπογραμμίζει το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών με tweet: «Η Ελλάδα στο πλευρό της Αιγύπτου, η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία και το Πολεμικό Ναυτικό βοηθούν με κάθε δυνατό τρόπο την επιχείρηση έρευνας και διάσωσης».
Η ανακοίνωση της Egyptair
Το αεροσκάφος τύπου Airbus A320 της EgyptAir, το οποίο εξαφανίστηκε μεταξύ της Καρπάθου και των αιγυπτιακών ακτών με 66 επιβαίνοντες, είχε παραδοθεί στην εταιρία στα τέλη του 2003 και είχε στο ενεργητικό του 48.000 ώρες πτήσεις, ανακοίνωσε η ευρωπαϊκή αεροπορική βιομηχανία.
«Με λύπη της η Airbus επιβεβαιώνει πως ένα A320 της EgyptAir χάθηκε (…) πάνω από τη Μεσόγειο», αναφέρει σε ανακοίνωσή της η εταιρεία.
«Το εν λόγω αεροσκάφος, με στοιχεία εγγραφής Su-GCC, έφερε τον σειριακό αριθμό 2088 και παραδόθηκε στην EgyptAir με την έξοδό του από τη γραμμή παραγωγής τον Νοέμβριο του 2003. Το αεροσκάφος είχε στο ενεργητικό του περίπου 48.000 ώρες πτήσης», σύμφωνα με την ίδια πηγή, δηλ. περίπου το μισό ης συνολικής διάρκειας πτήσεων ενός Airbus A320.
«Η Airbus είναι έτοιμη να παράσχει κάθε τεχνική βοήθεια στο γαλλικό Γραφείο Έρευνας και Αναλύσεων (BEA), καθώς και στις αρχές που έχουν επιφορτισθεί με την έρευνα», προσθέτει η εταιρεία, συμμεριζόμενη “την ανησυχία όλων των επηρεαζομένων προσώπων” από την απώλεια του αεροπλάνου.
Βαλς: «Κανένα ενδεχόμενο δεν μπορεί να αποκλεισθεί»
Ο πρόεδρος της Γαλλίας Φρανσουά Ολάντ επικοινώνησε με τον Αιγύπτιο ομόλογό του Αμπντέλ Φατάχ αλ Σίσι και δεσμεύθηκαν ότι θα συνεργασθούν στενά για την εξακρίβωση των συνθηκών εξαφάνισης του αεροσκάφους της Egyptair.
Κανένα ενδεχόμενο δεν μπορεί να αποκλεισθεί, δήλωσε ο πρωθυπουργός της Γαλλίας Μανουέλ Βαλς.
Στο Παρίσι συγκλήθηκε εκτάκτως υπουργική συνεδρίαση για την εξαφάνιση του αεροσκάφους, μετά την οποία υπογραμμίστηκε πως «προτεραιότητα είναι η συνδρομή στις οικογένειες των επιβαινόντων».
Το Υπουργείο Αεροπορίας της Αιγύπτου ανακοίνωσε ότι 30 Αιγύπτιοι, 15 Γάλλοι, 1 Βρετανός περιλαμβάνονται μεταξύ των επιβατών του αεροσκάφους της Egyptair.
Η Γαλλία στέλνει πλοία και αεροσκάφη
Η Γαλλία πρόκειται να στείλει πλοία και αεροσκάφη προκειμένου να βοηθήσουν στις έρευνες για τον εντοπισμό του αεροσκάφους της EgyptAir με 66 επιβαίνοντες, ανάμεσά τους 15 Γάλλοι, που χάθηκε από τα ραντάρ ενώ πραγματοποιούσε την πτήση από το Παρίσι στο Κάιρο, ανακοίνωσε σήμερα ο γάλλος υπουργός Εξωτερικών Ζαν-Μαρκ Ερό.
«Πρέπει να καταβληθεί κάθε προσπάθεια για να βρεθεί το αεροπλάνο. Για τον λόγο αυτό είμαστε σε επαφή με τις αιγυπτιακές αρχές, έχουμε κινητοποιηθεί και είμαστε έτοιμοι να στείλουμε τα στρατιωτικά μας μέσα, αεροσκάφη και πλοία, για τον εντοπισμό του αεροπλάνου», είπε ο Ερό στους δημοσιογράφους μετά το υπουργικό συμβούλιο με τον πρόεδρο Ολάντ.
Ο υπουργός Μεταφορών Αλέν Βινταλίς πρόσθεσε ότι δεν υπήρχε φορτίο στο επιβατικό αεροσκάφος Airbus A320.
Το γαλλικό υπουργείο Εξωτερικών επιβεβαίωσε ότι στο αεροσκάφος επέβαιναν 15 Γάλλοι. «Προφανώς, μπορούμε να φανταστούμε την αγωνία των οικογενειών των επιβαινόντων, μεταξύ αυτών και 15 Γάλλοι», δήλωσε ο Ερό.
Eurocontrol: Δεν υπήρχαν άσχημες καιρικές συνθήκες
Δεν υπήρχαν άσχημες καιρικές συνθήκες την ώρα και στην περιοχή όπου το αεροσκάφος της EgyptAir στο οποίο επέβαιναν 66 άνθρωποι εξαφανίστηκε σήμερα το πρωί, ανέφερε η υπηρεσία διαχείρισης του ευρωπαϊκού δικτύου αεροπορικής κυκλοφορίας Eurocontrol.
Δεν είναι ακόμη γνωστό τι συνέβη στο αεροπλάνο, το οποίο εξαφανίστηκε από τα ραντάρ νωρίς σήμερα το πρωί πάνω από τη νότια Μεσόγειο ενώ πετούσε από το Παρίσι στο Κάιρο.
«Δεν υπάρχει σημαντική επίπτωση στην κυκλοφορία αυτή την ώρα, αν και διεξάγονται επιχειρήσεις Έρευνας και Διάσωσης στην περιοχή», ανέφερε σε ανακοίνωσή του το Eurocontrol.
Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας
Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) εξέδωσε σχετικό για το αιγυπτιακό αεροσκάφος δελτίο Τύπου στο οποίο αναφέρεται στιγμή προς στιγμή οι ενέργειες ώσπου το αεροπλάνο χάθηκε από τα ραντάρ:
«Η πτήση MSR 804, A320 των Αιγυπτιακών Αερογραμμών, που εκτελούσε το δρομολόγιο Παρίσι – Κάιρο εισήλθε στο FIR Αθηνών στις 02:24 π.μ. τοπική ώρα. Αναγνωρίσθηκε και εξουσιοδοτήθηκε από τον αρμόδιο Ελεγκτή Εναερίου Κυκλοφορίας, για την πορεία της πτήσης του.
Στις 02:48 π.μ. μεταβιβάζεται στον επόμενο τομέα Ελέγχου και εξουσιοδοτείται από τον αρμόδιο ελεγκτή, για το σημείο εξόδου από το FIR Αθηνών. Ο πιλότος ήταν ευδιάθετος και ευχαρίστησε στα ελληνικά.
Στις 03:27 π.μ. το Κέντρο Ελέγχου Περιοχής Αθηνών προσπάθησε να επικοινωνήσει με το αεροσκάφος για μεταβίβαση επικοινωνίας και ελέγχου από το FIR Αθηνών στο FIR Καΐρου.
Παρά τις επανειλημμένες κλήσεις το αεροσκάφος δεν ανταποκρίθηκε, οπότε ο ελεγκτής εναερίου κυκλοφορίας κάλεσε στη συχνότητα κινδύνου χωρίς απόκριση από την πλευρά του αεροσκάφους.
Στις 03:29 βρίσκεται πάνω στο σημείο εξόδου.
Στις 03:29:40 π.μ. χάνεται το στίγμα του αεροσκάφους από το ραντάρ περίπου 7 ν.μ. νότια/νοτιοανατολικά από το σημείο ΚUMBI, εντός του FIR Καΐρου.
Άμεσα ζητήθηκε η συνδρομή των ραντάρ της Πολεμικής Αεροπορίας για πιθανό εντοπισμό στόχου, χωρίς αποτέλεσμα.
Στις 03:45 π.μ. ενεργοποιήθηκαν οι διαδικασίες έρευνας και διάσωσης μέσω ΕΚΣΕΔ, ΕΚΑΕ και ΚΕΝΑ, με παράλληλη ενημέρωση του Κέντρου Ελέγχου Περιοχής Καΐρου».
το βήμα