ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ “ΣΥΛΛΕΓΩ ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ”
Το 1ο και 2ο τμήμα της ΣΤ΄ τάξης του 1ου δημοτικού σχολείου μαζί με τις δασκάλες τους Νεκταρία Κόγιου και Θωμαή Τζήκα επισκέφθηκαν στις 5/4/2016 τη βιβλιοθήκη μας.
Τα παιδιά και οι δασκάλες τους ενημερώθηκαν από τις βιβλιοθηκονόμους, για το πολιτιστικό και εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Ταξίδι προς το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος», το βασικό σκοπό την γνωριμία του κοινού με το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ) και τη φιλοσοφία του.
Το ΚΠΙΣΝ, που πλησιάζει στην ολοκλήρωσή της κατασκευής του στην περιοχή του Δέλτα Φαλήρου αποτελεί ένα έργο που θα περιλαμβάνει τις νέες σύγχρονες εγκαταστάσεις της Εθνικής Λυρικής Σκηνής και της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος, καθώς και το Πάρκο Σταύρος Νιάρχος συμβάλλοντας στην προαγωγή της Τέχνης, της Παιδείας και της περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης.
Σημερινά αντικείμενά μας ήταν ο ασπρόμαυρος κινηματογράφος και η αφήγηση βιβλίου μέσω του προγράμματος «Συλλέγω εμπειρίες». Ήταν μια ιδιαίτερη εμπειρία, μιας και καλεσμένος μας στην θέση του συντονιστή της δράσης ήταν ο ηθοποιός Μανούσος Γακηλάζος.
Στην αρχή, μέσω θεατρικού παιχνιδιού, γνωριστήκαμε και εξοικειωθήκαμε με την ιδέα της έκθεσής μας προς τους ακροατές μας. Τα παιδιά στην πορεία της συνεργασίας μας μπορούσαν να εκφραστούν πιο ελεύθερα προς το σύνολο ακόμα και τα πιο ντροπαλά.
Συνεχίσαμε με αφήγηση του βιβλίου «η μικρή Σάρλοτ σκηνοθέτης» όπου ο κάθε μαθητής(αρχικά με την βοήθεια του βιβλίου και στη συνέχεια χωρίς αυτό) έπαιρνε τον ρόλο του αφηγητή και εξέλισσε την ιστορία μέσα από ομαδική αφήγηση.
Υπό την καθοδήγηση του Μανούσου, παίχθηκαν αυτοσχεδιαστικές σκηνές που στη συνέχεια, οι μικροί μας ηθοποιοί κλήθηκαν να τις μετατρέψουν σε βουβές σκηνές. Με αφορμή την παρατήρηση αυτών, εξηγήθηκαν λόγοι που ο βουβός κινηματογράφος παίζονταν με αυτόν τον τρόπο.
Οι επί μέρους δράσεις ήταν φτιαγμένες έτσι ώστε κατά τη διάρκειά τους να γεννούν απορίες για την ιστορία του κινηματογράφου, δίνοντας μεγαλύτερη έμφαση στον ασπρόμαυρο καθώς και στην εξέλιξή του στο πέρασμα του χρόνου.
Με επιπρόσθετο σκοπό την βελτίωση της ομαδικότητας και της συνεργασίας χωριστήκαμε σε υποομάδες και προσπαθήσαμε να φέρουμε εις πέρας διάφορες αποστολές που απαιτούσαν την συλλογική σκέψη.
(συγκέντρωση στοιχείων/δραματοποίηση-παίξιμο έργου από βιβλία που έγιναν ταινίες)
Σε σημεία της παρουσίασης υπήρχε διάλογος όπου φαίνονταν το ενδιαφέρον τους για το θέατρο και τον κινηματογράφο.
Λόγω της ιδιότητας του εμψυχωτή μας τα παιδιά άρπαξαν την ευκαιρία να λύσουν απορίες σχετικές όχι μόνο με τα γενικά θεωρητικά του κινηματογράφου αλλά και με πιο εξειδικευμένα θέματα όπως τεχνικές που χρησιμοποιούνται στο παίξιμο των ηθοποιών ή στα οπτικά εφέ των ταινιών.
Από την συνάντησή μας δημιουργήθηκε μια μικρή ταινία με σκοπό να αντιληφθούν πώς το μοντάζ, επηρεάζει το τελικό αποτέλεσμα.
ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ