afto-708

Οι ιδιοκτήτες πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων μπαίνουν στο στόχαστρο του υπουργείου Οικονομικών, καθώς, σύμφωνα με τον σχεδιασμό του ΥΠΟΙΚ, αναμένεται να βάλουν το χέρι στην τσέπη και να πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας για το 2016.

Σύμφωνα με τον «Ελεύθερο Τύπο», το μέτρο αφορά τα ντιζελοκίνητα Ι.Χ. έως 1.600 κυβικά, που εκλύουν κάτω από 100 μικρογραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, δηλαδή αφορά περίπου 150.000 ιδιοκτήτες που την τελευταία πενταετία αγόρασαν τα συγκεκριμένα μοντέλα.

Υπενθυμίζουμε ότι το αρμόδιο υπουργείο, πέραν της επιβολής τελών στα πετρελαιοκίνητα μέχρι 1.600 κυβικά, σχεδιάζει πρόσθετες επιβαρύνσεις, κυμαινόμενες από 30 ευρώ έως και 200 ευρώ, σε χιλιάδες φορολογούμενους οι οποίοι κατέχουν υβριδικά ή ηλεκτροκίνητα Ι.Χ. αυτοκίνητα, καθώς επίσης και βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα ηλικίας μέχρι πέντε ετών, με κινητήρες άνω των 1.800 κυβικών εκατοστών.



Η στροφή προς τα πετρελαιοκίνητα

Από τον Νοέμβριο του 2011, οπότε και ήρθη η απαγόρευση της πετρελαιοκίνησης, ολοένα και περισσότεροι Έλληνες στράφηκαν σταδιακά στο diesel.

Τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), τα οποία παρουσιάζει ο «Ελεύθερος Τύπος», είναι ενδεικτικά της αλλαγής που επήλθε στις αγοραστικές συνήθειες των εγχώριων καταναλωτών, προς όφελος του περιβάλλοντος, αλλά εις βάρος των βενζινοκίνητων οχημάτων.

Αναλυτικά, ενώ το 2011 οι πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων έως 1.600 κυβικά υπολείπονταν κατά πολύ σε σχέση με αυτές των βενζινοκίνητων (7.349 έναντι 80.986), τις επόμενες χρονιές αυξήθηκαν ως εξής:

  • Το 2012 «άγγιξαν» τις 20.877, έναντι 32.540 των βενζινοκίνητων
  • Το 2013, δε, οι νέες ταξινομήσεις των ντιζελοκίνητων Ι.Χ. έως 1.600 κυβικά ξεπέρασαν αυτές των βενζινοκίνητων (31.004, έναντι 23.293)
  • Τους πρώτους εννέα μήνες του 2015 φέρεται να έχουν κυκλοφορήσει στους ελληνικούς δρόμους περισσότερα από 33.000 πετρελαιοκίνητα οχήματα 1.600 κυβικών, σε αντίθεση με τα βενζινοκίνητα, ο αριθμός των οποίων ξεπέρασε κατά τι τα 20.000 Ι.Χ.

Στις κατηγορίες έως 2.000 κυβικά ισχύουν τα εξής:

Από 1.468 ταξινομήσεις πετρελαιοκίνητων Ι.Χ. το 2011 έφτασαν το εννεάμηνο του 2015 τις 1.837, σε αντίθεση με τις ταξινομήσεις βενζινοκίνητων που από 5.389 το 2011 έπεσαν στις μόλις 457 εφέτος.

Στις κατηγορίες άνω των 2.000 κυβικών ισχύουν τα εξής:

Το 2012 ταξινομήθηκαν 39 ντιζελοκίνητα περισσότερα (203 έναντι 164) και σήμερα 203 (260 πετρελαιοκίνητα έναντι 57 βενζινοκίνητα).

Αξίζει να σημειωθεί ότι πριν από πέντε χρόνια οι πωλήσεις συνολικά των επιβατικών αυτοκινήτων υπολογίζονταν σε 974.179, ενώ σήμερα δεν ξεπερνούν τις 431.417, λόγω της οικονομικής κρίσης.

iefimerida

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.