aeroplano

Εχει περάσει ένας χρόνος και επτά μήνες από την εξαφάνιση της πτήσης MH370 των Μαλαισιανών αερογραμμών και ακόμα δεν

υπάρχει μια σαφή απάντηση για το τι οδήγησε στον θάνατο 239 επιβάτες.

Αλλος ένας εμπειρογνώμονας της αεροπορίας μιλώντας στο «Daily Beast» έχει μια νέα θεωρία για το τι θα μπορούσε να έχει συμβεί στο μοιραίο αεροσκάφος.

Ο Κλιβ Ιρβινγκ στέκεται στις νέες προειδοποιήσεις από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (FAA) που υπογραμμίζουν τον «άμεσο και επικίνδυνο κίνδυνο» που συνδέεται με τη μεταφορά μπαταριών ιόντων λιθίου, που χρησιμοποιούνται σε κινητά τηλέφωνα και φορητούς υπολογιστές σε επιβατικές πτήσεις.

Αξιωματούχοι της FAA την περασμένη εβδομάδα δήλωσαν στο Associated Press πως υπάρχουν αποδείξεις που θα μπορούσαν να προκαλέσουν «εκρήξεις και πυρκαγιές ικανές να καταστρέψουν ένα αεροπλάνο».

Τον Ιούλιο, η Μπόινγκ προειδοποίησε τις αεροπορικές εταιρίες να μην μεταφέρουν μεγάλα φορτία μπαταριών, δημιουργώντας κινδύνους πυρκαγιάς, και ζήτησε από τους μεταφορείς να σταματήσουν να δέχονται τέτοιο φορτίο, σύμφωνα με την Wall Street Journal.

Η πτήση MH370 είχε περίπου 200 κιλά μπαταρίας λιθίου, αναφέρει ο Ιρβινγκ. Αυτό που υποθέτει είναι πως η πυρκαγιά που προκλήθηκε ξεπέρασε το σύστημα πυρόσβεσης του αεροσκάφους.

«Το φορτίο του αεροπλάνου έχει μια ειδική επένδυση που προορίζεται να περιορίσει την πυρκαγιά μέχρι αυτή να κατασβεστεί. Η πυρκαγιά μπαταρίας θα μπορούσε να ήταν τόσο μεγάλη, ώστε να παραβιάσει την επένδυση και να επιτρέψει την ροή αέρα», αναφέρει.

«Εάν οι μπαταρίες είχαν πιάσει φωτιά και οι φλόγες ήταν αρκετά έντονες, τότε οι επιβάτες θα μπορούσαν να επηρεαστούν από τις αναθυμιάσεις», σύμφωνα με τον Δρ. Βίκτορ Ετελ, που επικαλείται ο Ιρβινγκ. Στοιχεία των μπαταριών λιθίου, όταν αποσυντίθεται σε υψηλές θερμοκρασίες δημιουργούν πολύ τοξικές αναθυμιάσεις.

Συντρίμμια της πτήσης από το νησί Ρεϊνιόν

Ο Ιρβινγκ έχει απάντηση και στο πώς το αεροπλάνο άλλαξε πορεία με τα συστήματα επικοινωνίας να έχουν κλείσει και τη πτήση να διατηρείται για ώρες πριν την πτώση στον ωκεανό.

Η φωτιά θα μπορούσε να σταματήσει και το σύστημα επικοινωνιών, χωρίς να αγγίξει τους κινητήρες του αεροσκάφους.

«Ακόμα και αν οι αναμεταδότες βρίσκονται σε διαφορετικά μέρη του αεροπλάνου θα μπορούσαν να έχουν απενεργοποιηθεί από την πυρκαγιά αντί με την εκούσια ενέργεια από μια πιλοτική ή μια τρομοκρατική κίνηση», υποστηρίζει ο Ετελ.

«Συνεπώς, είναι κατανοητό ότι τα ηλεκτρονικά και τα συστήματα πλοήγησης θα μπορούσαν να απενεργοποιηθούν, αφήνοντας μόνο τα υδραυλικά συστήματα εργασίας», προσθέτει.

Συντρίμμια της πτήσης από το νησί Ρεϊνιόν

Επειτα, η φωτιά θα μπορούσε να έχει περιοριστεί πριν καταστρέψει το υπόλοιπο αεροπλάνο, σύμφωνα με τον Ιρβινγκ, που ισχυρίζεται πως «μια πυρκαγιά είναι δυνατό να σβήσει όταν εκτίθενται σε εξαιρετικά ψυχρό αέρα».

Ενας ανώνυμος ειδικός της αεροπορίας αναφέρει στην «Daily Beast» πως τα Μπόινγκ 777 «είναι αναμφισβήτητα το καλύτερο και ασφαλέστερο μοντέλο που κατασκευάστηκες. Δεν έχω ίχνος αμφιβολίας στο μυαλό μου πως θα μπορούσε να πετάξει μετά από κάποιο περιστατικό ακόμα και με ανίκανο το πλήρωμα».

Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που μια θεωρία κάνει λόγο για μπαταρίες λιθίου. Το Popular Mechanics σημειώνει πως «οι κίνδυνοι πυρκαγιάς μαζικών αποστολών μπαταριών ήταν ήδη γνωστοί στη βιομηχανία» και πως πολλές αεροπορικές εταιρίες είχαν ήδη περιορίσει ή απαγορεύσει αποστολές σε επιβατικές πτήσεις.

Business Insider, iefimerida

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.