Γιατί αποκαθηλώθηκε η προβολή του σημαντικού έργου «Stills» του Kris Verdonck στην Κλαυθμώνος από τη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών; Γιατί προσέβαλλε ιερωμένο!
Γυμνοί γίγαντες, ανθρωπόμορφες φιγούρες,εγκλωβισμένες σε λίγα μέτρα χώρου «συγκρατούν» ένα βαρύ κτήριο συμβολίζοντας το σύστημα. Η μάλλον «συγκρατούσαν» και συμβόλιζαν. Οι «Καρυάτιδες» του Kris Verdonck, ή αλλιώς η προβολή του περίφημου έργου του «Stills» στη συμβολή των οδών Παρνασσού και Παπαρηγοπούλου (πλατεία Κλαυθμώνος), δεν υπάρχουν πιά. Η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών υποχρεώθηκε να διακόψει την προβολή του έργου στο πλαίσιο του Fast Forward Festival 2 μετά από διαμαρτυρία ιερωμένου που έτυχε να περνά από εκεί.
Συγκεκριμένα, μετά από ολιγοήμερη προβολή μεταξύ 22:00 και 01:00 τη νύχτα, ιερωμένος που περνούσε από εκεί, έκανε καταγγελία και πέτυχε την αποκαθήλωση του έργου πριν την προγραμματισμένη ολοκλήρωση του video-performance.
Η ανακοίνωση της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών
«Στο πλαίσιο του Fast Forward Festival 2 η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση ενημερώνει το κοινό ότι υποχρεώθηκε να διακόψει την προβολή του έργου με τον τίτλο “Stills” του Kris Verdonck στη συμβολή των οδών Παρνασσού και Παπαρηγοπούλου (πλατεία Κλαυθμώνος) κατόπιν καταγγελιών επί του περιεχομένου αυτού.
Η βιντεοπροβολή στη συμβολή των οδών Σίνα 8 και Βησσαρίωνος συνεχίζεται κανονικά έως τις 31 Μαΐου.»
Στήριζαν, λοιπόν, το σύστημα οι περίφημες «Καρυάτιδες» του βέλγου δημιουργού μέχρι που … καταπλακώθηκαν απ’ αυτό. Οι ελπίδες, πάντως, να ξαναπροβληθεί είναι ακόμα ζωντανές.
Όπως όλοι μας δεν ξέρουμε γιατί συνεχίζουμε…
«Τα πρώτα Stills τα έκανα στη Ρώμη. Μου ζήτησαν να προβάλλω επάνω σε κτήρια της περιόδου του Μουσολίνι. Πήγα στην περιοχή EUR ένα μεγαλεπήβολο σχέδιο με 15 κτήρια που κάποτε ήταν γραφεία και σήμερα έχουν μετατραπεί σε διαμερίσματα. Θα πρόβαλα εικόνες επάνω σε ένα σύμβολο του πιο σκληρού και άκαμπτου συστήματος. Σκέφτηκα τις Καρυάτιδες, ανθρωπόμορφες φιγούρες που συγκρατούν ένα βαρύ κτήριο που συμβολίζουν το σύστημα. Αποφάσισα να κάνω τις δικές μου Καρυάτιδες, ένας άντρας και μια γυναίκα, κουρασμένοι, επιθυμούν να συγκρατούν το σύστημα, το στηρίζουν παγιδευμένοι. Έχουν εξουθενωθεί αλλά συνεχίζουν. Όπως όλοι μας δεν ξέρουμε γιατί συνεχίζουμε… », δήλωσε ο καλλιτέχνης στη Lifo.
thetoc