Πολυγλωσσία στο χώρο της Παιδείας
Από τα συνολικά 60 Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία (ΠΠΣ) μόνο πέντε θα προκριθούν, με κριτήριο την ιστορικότητα και όχι την αξιολόγησή τους, για να υπαχθούν στο καθεστώς των Προτύπων στα οποία θα εισάγονται με εξετάσεις άριστοι μαθητές. Τα υπόλοιπα 55 ΠΠΣ, παρότι έχουν αξιολογηθεί θετικά, θα μείνουν μόνο Πειραματικά, με τον κίνδυνο να εκφυλιστούν σε σχολεία της γειτονιάς, όπως πριν από το 2011.
Η απόφαση προκαλεί οξείες αντιδράσεις μεταξύ γονιών, καθώς τα παιδιά θα συνωστισθούν για μια θέση στα 5 Πρότυπα, όπως γράφει η «Καθημερινή».
Βέβαια, προχθες στο υπουργείο Παιδείας υπήρχε σύγχυση, καθώς ο αναπληρωτής υπουργός Τάσος Κουράκης φέρεται να διαφωνεί με την παραπάνω απόφαση που αποδίδεται στον υπουργό Αριστείδη Μπαλτά, την ίδια στιγμή που ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας δήλωσε, κατά τον Σταύρο Θεοδωράκη, ότι δεν έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις.
Ειδικότερα, ο κ. Μπαλτάς έχει αποφασίσει από τα υπάρχοντα ΠΠΣ πέντε να συνεχίσουν με το καθεστώς των Προτύπων: το Βαρβάκειο, η Ιωνίδειος Πειραιά, το Ζάννειο, τα Ανάβρυττα, η Ευαγγελική Σχολή. Το επιχείρημα είναι η ιστορικότητα των σχολείων, καθώς το κληροδότημα της ίδρυσής τους προέβλεπε εξετάσεις για την εισαγωγή των μαθητών.
Ουσιαστικά, η απόφαση συνιστά ένα βήμα πίσω από την προηγούμενη ανακοίνωση του Τ. Κουράκη για κατάργηση όλων των ΠΠΣ. Από την άλλη, χθες η τομεάρχης Παιδείας των ΑΝΕΛ, Σταυρούλα Ξουλίδου, συναντήθηκε με τον κ. Μπαλτά και φέρεται να έλαβε τη διαβεβαίωση ότι φέτος θα γίνουν κανονικά οι εξετάσεις εισαγωγής σε όλα τα ΠΠΣ.
Στην πολυγλωσσία στο χώρο της Παιδείας συνέβαλε και ο κ. Τσίπρας διά του κ. Θεοδωράκη. Ο επικεφαλής του «Ποταμιού», ύστερα από συνάντηση με τον κ. Τσίπρα στο Μέγαρο Μαξίμου, δήλωσε: «Η προσπάθεια να καταργηθούν τα πρότυπα σχολεία είναι εκτός λογικής, να σπρώξουμε δηλαδή τον κόσμο ξανά στα ιδιωτικά σχολεία. Επίσης, είναι κακό μήνυμα ότι ουσιαστικά εκδιώχνονται οι Ελληνες πανεπιστημιακοί του εξωτερικού, οι οποίοι έχουν έρθει στη χώρα για να προσφέρουν αφιλοκερδώς στα ΑΕΙ. Ο πρωθυπουργός μου είπε, κι εγώ το άκουσα με μεγάλη χαρά, ότι στο θέμα της Παιδείας πρέπει να γίνει μια εθνική συζήτηση και να μη θεωρώ τίποτα τελειωμένο, καθώς όλα θα πρέπει να συζητηθούν».