Επιπλέον 133 υπάλληλοι απολυθηκαν από το δημόσιο τομέα, για ποινικούς ή πειθαρχικούς λόγους, μεταξύ Σεπτεμβρίου και Δεκεμβρίου 2014, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία που παρουσιάζει πλέον σε τετράμηνη βάση το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και τα οποία αποδεικνύουν ότι έχει ενισχυθεί η πειθαρχική ευθύνη στη Δημόσια Διοίκηση και έχουν επιταχυνθεί επιτάχυνση οι πειθαρχικές διαδικασίες.
Ανάμεσα τους είναι εκπαιδευτικός ο οποίος προέβη σε ασέλγεια επί μαθητή που παρέδιδε ιδιαίτερο μάθημα, προϊσταμένη οικονομικής υπηρεσίας για παράβαση καθήκοντος κατά τον Ποινικό Κώδικα, καθώς υπεξαίρεσε χρήματα και πλαστογράφησε υπογραφές, υπάλληλος υπουργείου, για αδικαιολόγητη αποχή από την εκτέλεση των καθηκόντων για 944 ημέρες, εφοριακός για κατ’ εξακολούθηση απιστία κατά του δημοσίου με ιδιαίτερα τεχνάσματα, εκδίδοντας πλαστές φορολογικές ενημερότητες και αλλοίωσε ατομικά δελτία χρεών εταιρίας.
«Πριν από ενάμιση χρόνο το ΥΔΜΗΔ έθεσε σε εφαρμογή ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα ενίσχυσης της διαφάνειας και καταπολέμησης της διαφθοράς στη Δημόσια Διοίκηση. Με πληθώρα οριζόντιων ελέγχων, θεσμικά μέτρα, σωστό συντονισμό και πλήρη εποπτεία, το πρόγραμμα έφερε σημαντικά αποτελέσματα και εδραίωσε την αντίληψη ότι η εποχή της ατιμωρησίας παρήλθε ανεπιστρεπτί» αναφέρει σχετική ανακοίνωση του υπουργείου.
Συνολικά, το 2014, μέσα από την ποινική και πειθαρχική διαδικασία, απομακρύνθηκαν 695 δημόσιοι υπάλληλοι. Τα τρία προηγούμενα έτη είχαν απομανκρυνθεί για τους ίδιους λόγους, συνολικά 351 υπάλληλοι.
Συγκεκριμένα:
● 77 το 2011
● 133 το 2012
● 218 το 2013
Οι συστηματικές προσπάθειες που καταβλήθηκαν τους τελευταίους 18 μήνες (Ιούλιος 2013 – Δεκέμβριος 2014), οδήγησαν εκτός Δημοσίου, μέσα από τις προβλεπόμενες διαδικασίες, για ποινικούς και πειθαρχικούς λόγους, συνολικά 828 υπαλλήλους, όταν από τις αρχές του 2012 έως και τον Ιούνιο του 2013, το αμέσως προηγουμένο δηλαδή παρόμοιο χρονικό διάστημα, απολύθηκαν για τους ίδιους λόγους μόλις 160 υπάλληλοι.
Ενδεικτικές περιπτώσεις υπαλλήλων που έχουν απολυθεί από το Δημόσιο από τις αρχές του έτους:
1. Υπάλληλος Δήμου, ο οποίος έλαβε χρηματικό ποσό – “φακελάκι” προκειμένου να μην βεβαιώσει και επιβάλλει πρόστιμο λόγω αναληθούς βεβαιώσεως ύψους.
2. Ιατρός του πρώην ΙΚΑ, ο οποίος ανέγραψε σε ασφαλισμένους ορθοπεδικά είδη πρόσθετης περίθαλψης που δεν ήταν αναγκαία με αποτέλεσμα να ζημιώσει το φορέα ασφάλισης τους.
3. Υπάλληλος πολεοδομίας λόγω υποβολής ανακριβούς δηλώσεως περιουσιακών στοιχείων.
4. Δόκιμος υπάλληλος περιφερειακής υπηρεσίας υπουργείου που υπέπεσε στο πειθαρχικό παράπτωμα της αδικαιολόγητης αποχής από την υπηρεσία του για πάνω από 22 ημέρες. Συγκεκριμένα ο εν λόγω υπάλληλος έκανε συστηματική χρήση αναρρωτικών αδειών άνω του επιτρεπτού ορίου.
5. Εκπαιδευτικός που αρνήθηκε να προσέλθει σε εξέταση στην αρμόδια υγειονομική επιτροπή και ο οποίος απουσίαζε για χρονικό διάστημα 120 ημερών από τα καθήκοντα του, άνευ αδείας.
6. Εκπαιδευτικός διευθυντής Σχολικής μονάδας ο οποίος δυσχέρανε τον έλεγχο πλαστών πιστοποιητικών αγγλικής, εκπαιδευτών της περιφέρειας του.
7. Εφοριακός για κατ’ εξακολούθηση απιστία κατά του δημοσίου με ιδιαίτερα τεχνάσματα, εκδίδοντας πλαστές φορολογικές ενημερότητες και αλλοίωσε ατομικά δελτία χρεών εταιρίας.
8. Προϊσταμένη οικονομικής υπηρεσίας για παράβαση καθήκοντος κατά τον Ποινικό Κώδικα, καθώς υπεξαίρεσε χρήματα και πλαστογράφησε υπογραφές.
9. Εκπαιδευτικός για χαρακτηριστικώς αναξιοπρεπή ή ανάξια υπαλλήλου διαγωγής εντός υπηρεσίας και παράβασης καθήκοντος κατά τον Ποινικό Κώδικα, καθώς βρέθηκε στην κατοχή της μεγάλη ποσότητα ναρκωτικών ουσιών.
10. Υπάλληλος Δήμου που λόγω αμέλειας και ατελούς τέλης των υπηρεσιακών του καθηκόντων, άσκηση εργασίας ή έργου χωρίς προηγούμενη άδεια της αρχής και φθοράς υλικών της υπηρεσίας του.
11. Υπάλληλος κεντρικής υπηρεσίες υπουργείου για αδικαιολόγητη αποχή από την εκτέλεση καθηκόντων για 169 ημέρες.
12. Υπάλληλος Δήμου για παράβαση καθήκοντος κατά τον Ποινικό Κώδικα καθώς που επί δύο και πλέον έτη εξέδιδε βεβαιώσεις στις οποίες ανέγραφε ψευδώς ότι αλλοδαποί υπέβαλλαν εμπροθέσμως αιτήσεις για ανανέωση άδειας παραμονής και σχετικά πλήρη δικαιολογητικά με σκοπό να προσπορίσει στον εαυτό του παράνομο περιουσιακό όφελος λαμβάνοντας χρηματικά ωφελήματα για την έκδοση των εν λόγω βεβαίωσεων ύψους 500.000 ευρώ.
13. Υπάλληλος υπουργείου που υπέπεσε σε σειρά σοβαρών ποινικών αδικημάτων (πλαστογραφία, υπεξαίρεση, παράβαση υπαλληλού καθήκοντος, απόκτηση παράνομου οικονομικού οφέλους του ιδίου) και υπεξαίρεσε 22.000 ευρώ από συλλογικά όργανα.
14. Εκπαιδευτικός ο οποίος παρέδιδε ιδιαίτερα μαθήματα επ’ αμοιβή και προέβη σε ασέλγεια επί μαθητή που παρέδιδε ιδιαίτερο μάθημα.
15. Υπάλληλος υπουργείου για παράβαση καθήκοντος κατά τον Ποινικό Κώδικα και αναξιοπρεπή συμπεριφορά, για εκποίηση ακινήτων που άνηκαν στο δημόσιο, σε ιδιώτες.
16. Υπάλληλος υπουργείου για παράβαση καθήκοντος κατά τον Ποινικό Κώδικα και αναξιοπρεπή συμπεριφορά καθώς έλαβε το ποσό των 30.000 ευρώ από ιδιωτική εταιρία προκειμένου να επισπεύσουν την επιστροφή ΦΠΑ, ποσού 473.270 ευρώ.
17. Υπάλληλος υπουργείου, για παράβαση καθήκοντος κατά τον Ποινικό Κώδικα, αναξιοπρεπή συμπεριφορά, αποδοχή υλικής εύνοιας ή ανταλλάγματος για το χειρισμό υπόθεσης καθώς χρηματίστηκε με μεγάλο ποσό προκειμένου να προβεί σε πράξη λύσης εξώδικής διαφοράς, μειώνοντας το προβλεπόμενο πρόστιμο της εταιρίας.
18. Υπάλληλος υπουργείου για παράβαση καθήκοντος κατά τον Ποινικό Κώδικα, αναξιοπρεπή συμπεριφορά, καθώς χρηματίστηκε με 50.000 ευρώ από επιχειρηματία απειλώντας τον ότι εάν δεν του κατέβαλλε το ποσό θα επέβαλλε στην επιχείρηση του πρόστιμο ύψους 700.000 ευρώ.
19. Υπάλληλος υπουργείου, για αδικαιολόγητη αποχή από την εκτέλεση των καθηκόντων για 944 ημέρες.
20. Υπάλληλος Δήμου για παράβαση καθήκοντος κατά τον Ποινικό Κώδικα, καθώς δεν απέδωσε στο Δήμο που υπηρετούσε ποσό ύψους 45.000 ευρώ, τα οποία παρακράτησε.
21. Προϊστάμενος Δασονομείου που αμέλησε να εκπληρώσει εγκαίρως τα καθήκοντα του, αρνήθηκε να εκτελέσει την υπηρεσία του και παραβίασε την αρχή της αμεροληψίας, καθώς αν και είχε την ιδιότητα του ανακριτικού υπαλλήλου, δεν συνέταξε τις σχετικές εκθέσεις, δεν πραγματοποίησε αυτοψία και δεν υπέβαλλε στο Δασαρχείο την προβλεπόμενη αναφορά για να διαβιβασθεί στον Εισαγγελέα, ενώ γνώριζε ότι υπήρχαν δασικές παραβάσεις, και παρέλειπε συστηματικά σε μεγάλο αριθμό υποθέσεων να προβεί στις επιβαλλόμενες ενέργειες του.
aftodioikisi