“Δεν είσαι προϊόν”. Το μανιφέστο μιας νέας ιστοσελίδας κοινωνικής δικτύωσης, αξίζει την προσοχή μαςελλο

Όλο και πιο γνωστό φαίνεται να γίνεται το Ello- ένα ιδιαίτερο, ad-free και invite-only ανεξάρτητο κοινωνικό δίκτυο, το οποίο συχνά χαρακτηρίζεται ως “anti-Facebook”.

Το Ello, υπόσχεται να μην καταγράψει τη συμπεριφορά και τα

προσωπικά δεδομένα κανενός χρήστη ούτε να τα πουλήσει σε διαφημιστές, γιατί πολύ απλά δεν έχει ίχνος διαφήμισης. Πρόκειται για μια δημιουργία του Paul Budnitz και παρόλο που βρίσκεται σε  φάση closed beta και απαιτεί μια αίτηση από κάθε ενδιαφερόμενο υποψήφιο χρήστη του για να του αποστείλει πρόσκληση, ο ιδρυτής του επισημαίνει ότι τις τελευταίες μέρες δέχεται 27.000 αιτήσεις ημερησίως.

Τι ακριβώς είναι το Ello;

Πρόκειται για  είναι ένα νέο, ελεύθερο κοινωνικό δίκτυο που κατασκευάστηκε από καλλιτέχνες και προγραμματιστές. Τα βασικά πράγματα που πρέπει να ξέρετε είναι ότι στο Ello δεν δείχνουν διαφημίσεις, ενώ οι δημιουργοί του ισχυρίζονται  ότι δεν θα πουλήσει τα δεδομένα σχετικά με εσάς σε τρίτους.

Το μανιφέστο του Ello έχει ως εξής: “το κοινωνικό σας δίκτυο κατέχεται από διαφημιστές. Κάθε post που μοιράζεστε, κάθε φίλος που κάνετε και κάθε link που ακολουθείτε ανιχνεύεται, καταγράφεται και μετατρέπεται σε δεδομένα. Οι διαφημιστές αγοράζουν τα δεδομένα σας έτσι ώστε να μπορούν να σας δείχνουν περισσότερες διαφημίσεις. Εσείς οι ίδιοι είστε το προϊόν το οποίο αγοράζεται και πωλείται. Πιστεύουμε ότι υπάρχει καλύτερος τρόπος. Πιστεύουμε στην τόλμη. Πιστεύουμε στην ομορφιά, την απλότητα και τη διαφάνεια. Πιστεύουμε ότι οι άνθρωποι που φτιάχνουν πράγματα και οι άνθρωποι που τα χρησιμοποιούν θα έπρεπε να συνεργάζονται. Πιστεύουμε ότι ένα κοινωνικό δίκτυο μπορεί να αποτελέσει εργαλείο ενδυνάμωσης. Όχι εργαλείο παραπλάνησης, εξαναγκασμού και χειραγώγησης, αλλά ένα μέρος όπου κάποιος μπορεί να διασυνδεθεί, να δημιουργήσει και να γιορτάσει τη ζωή. Δεν είστε προϊόν”.

Στη νέα ιστοσελίδα υπάρχει ένα Noise section, το οποίο δείχνει posts από άγνωστα άτομα, ενώ στο μέλλον θα προστεθούν χαρακτηριστικά όπως το μπλοκάρισμα ενός χρήστη, ενσωμάτωση μουσικής και βίντεο με το SoundCloud, private accounts, reposts, iPhone και Android app, private messaging και πολλά άλλα. Το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό του θα είναι ότι το timeline των αναρτήσεων θα ρέει αφιλτράριστο, χωρίς την παρέμβαση αλγορίθμων.

Όσον αφορά στο μοντέλο κερδοφορίας του Ello – εφόσον προωθείται και υπογραμμίζεται ως βασικό χαρακτηριστικό ο ad-free χαρακτήρας του- στο site αναγράφεται ότι το κοινωνικό δίκτυο είναι εντελώς δωρεάν, ωστόσο σύντομα θα αρχίσει η προσφορά “ειδικών χαρακτηριστικών” προς τους χρήστες.

Αφού δεν θα βγάζει χρήματα από τις διαφημίσεις, θα ζητά ένα μικρό αντίτιμο για τη χρήση των νέων featutes του.

Μπορεί να απειλήσει το Facebook;

Όπως αναφέραμε και παραπάνω το μανιφέστο του Ello, εκ των πραγμάτων έρχεται σε αντίθεση, με τις πρακτικές του Facebook. Για χρήστες που έχουν βαρεθεί να χρησιμοποιούνται τα στοιχεία τους εν αγνοία τους, το Ello προσφέρει μια εναλλακτική, ωστόσο το να πούμε ότι θα μπορούσε να πάρει τη θέση του Facebook, είναι μια παρακινδυνευμένη πρόβλεψη.

Τα τελευταία 10 χρόνια κάθε προσπάθεια (πχ Google+), να χάσει το στέμμα του ο βασιλιάς των κοινωνικών δικτύων έχει αποτύχει, αλλά το γεγονός ότι οι άνθρωποι, που ψάχνουν τις εναλλακτικές στο διαδίκτυο, μακριά από τον έλεγχο διαφημιστών και εταιρειών, αυξάνονται διαρκώς, είναι ένα στοιχείο που δεν μπορεί κανείς να παραβλέψει.

Πώς μπορείς να συμμετάσχεις;

Η ιστοσελίδα είναι ελεύθερη ωστόσο είναι ακόμα σε beta μορφή.

 wsj

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.