ΕΡΕΥΝΕΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΕΔΑΦΟΣ ΤΗΣ ΚΙΝΑΣ
Θα μπορούσε ένα αεροσκάφος όπως το Boeing 777 των Μαλαισιανών γραμμών να «ξεγελάσει» τα ραντάρ και να προσγειωθεί χωρίς να εντοπιστεί; Το καίριο αυτό ερώτημα προβληματίζει και διχάζει τους ερευνητές, καθώς 10 ημέρες μετά την εξαφάνιση του μοιραίου αεροσκάφους με τους 239 επιβαίνοντες, δεν έχει εντοπιστεί κανένα ίχνος του.
Αναλυτές που μίλησαν στο CNN υποστηρίζουν ότι υπάρχουν «τυφλά σημεία» και είναι δυνατόν να πετάξει ένα αεροσκάφος σε χαμηλότερο ύψος ώστε να μην εντοπιστεί.
Ωστόσο οι ειδικοί είναι διχασμένοι ως προς το κατά πόσον αυτό θα ήταν εφικτό με το συγκεκριμένο Boeing, προσθέτοντας ότι ακόμη και η προσγείωση ενός τέτοιου αεροσκάφους θα αποτελούσε σύνθετο πρόβλημα, εφόσον θα απαιτούνταν μεταξύ άλλων μεγάλος διάδρομος.
Παράλληλα Αμερικανοί αξιωματούχοι σημειώνουν ότι δεν πιστεύουν πως το αεροσκάφος κατευθύνθηκε βόρεια, πάνω από την ξηρά όταν άλλαξε όπως φαίνεται πορεία, επισημαίνοντας σε μια τέτοια περίπτωση, κάποιο ραντάρ θα το είχε εντοπίσει.
Σύμβουλος ασφαλείας και πρώην ειδικός πράκτορας του FBI πάντως εξηγεί ότι θα μπορούσε ένας έμπειρος πιλότος να πετάξει μέσα από τα βουνά και να αποφύγει όλες τις γνωστές θέσεις των ραντάρ, εντοπίζοντας τα «τυφλά σημεία», όπως είχαν κάνει και οι Αμερικανοί όταν μετέβησαν στο Πακιστάν όπου και σκότωσαν τον Οσάμα Μπιν Λάντεν.
Αυτή την εκδοχή υιοθέτησε και η μαλαισιανή εφημερίδα New Straits Times, η οποία -επικαλούμενη ανώνυμες πηγές- έγραψε ότι το Βoeing πετούσε πολύ χαμηλά, στα 5.000 πόδια ή και λιγότερο, αξιοποιώντας τα βουνά για «κάλυψη».
Το ρεπορτάζ δεν έχει επιβεβαιωθεί, ενώ ορισμένοι ειδικοί υποστηρίζουν ότι τα 5.000 πόδια δεν είναι βέβαιο ότι σου εξασφαλίζουν «κάλυψη».
Αν και το σενάριο που θέλει το Boeing να ξεγέλασε τα ραντάρ, μοιάζει απίθανο, δεν μπορεί να αποκλειστεί, λένε αναλυτές στο CNN, προσθέτοντας ότι ενδεχομένως θα μπορούσαν να έχουν υπερκτιμηθεί και οι δυνατότητες των ραντάρ ορισμένων χωρών.
Έρευνες στο έδαφος της Κίνας – Περιόρισε την ζώνη η Αυστραλία
Η Κίνα ανακοίνωσε ότι ξεκίνησε επιχειρήσεις αναζήτησης του αεροσκάφους στο έδαφός της, ενώ η Αυστραλία έκανε γνωστό ότι περιόρισε την ζώνη των ερευνών στο νότιο Ινδικό Ωκεανό, στα 600.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα.
Το Πεκίνο άρχισε την έρευνα καθώς από τον εναέριο χώρο της Κίνας περνά ο βόρειος αεροδιάδρομος των πιθανών «δρόμων» του αεροπλάνου, που είχε απογειωθεί από τη Κουάλα Λουμπούρ της Μαλαισίας με προορισμό το Πεκίνο, όπως δήλωσε ο πρεσβευτής της Κίνας στη Μαλαισία.
Στο βόρειο ημισφαίριο, οι έρευνες περιλαμβάνουν ένα τόξο που ξεκινά από τη Μαλαισία και εκτείνεται προς τη βόρεια Ταϊλάνδη, τη Μιανμάρ, την Κίνα και το Καζακστάν.
Παράλληλα η Αρχή Ναυτικής Ασφάλειας της Αυστραλίας (AMSA) ανακοίνωσε σήμερα ότι έχει περιορίσει δραστικά την ζώνη όπου πραγματοποιεί έρευνες για το Boeing, σε μία έκταση 600.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων στον νότιο Ινδικό Ωκεανό, ωστόσο η ζώνη παραμένει εξαιρετικά μεγάλη, ενώ τα ισχυρά ρεύματα και οι κακές καιρικές συνθήκες δυσχεραίνουν ακόμη περισσότερο τις έρευνες.
Η AMSA διευκρίνισε ότι η νότια ζώνη ερευνών για το χαμένο αεροσκάφος μειώθηκε από τα 19 εκατομμύρια τετραγωνικά χιλιόμετρα που ήταν αρχικά με βάση την ανάλυση των δορυφορικών στοιχείων που πραγματοποιήθηκε από το Εθνικό Κέντρο Ασφάλειας των Μεταφορών των Ηνωμένων Πολιτειών, ενώ η ίδια η AMSA περιόρισε ακόμη περισσότερο τη ζώνη με βάση τις κινήσεις των θαλασσίων ρευμάτων κατά το διάστημα των τελευταίων δέκα ημερών.