Παρέμβαση ΓΣΕΕ για τις προσλήψεις ελληνόφωνου προσωπικούRYANAIR

Με ενισχυμένη παρουσία στα μεγάλα αεροδρόμια επενδύει πλέον στην ελληνική αγορά η ιρλανδική αεροπορική εταιρεία Ryanair, αποβλέποντας σε «καρπούς» από τη δυναμική του τουριστικού ρεύματος προς την Ελλάδα.

Κάνοντας στροφή στην πολιτική της, η εταιρεία δημιουργεί βάση στην Αθήνα, η οποία θα λειτουργήσει από την 1η Απριλίου, ενώ σκοπεύει να προσλάβει ελληνόφωνο προσωπικό καμπίνας, τουλάχιστον για τις πτήσεις εσωτερικού.

Σε δηλώσεις του στην Αθήνα, ο διευθυντής Μάρκετινγκ της Ryanair για την Ιταλία, την Ελλάδα και την Κροατία κ. Τζον Αλμποράντε, επισήμανε ότι ο στόχος για το 2014 είναι η διακίνηση τεσσάρων εκατ. επιβατών, από τα συνολικά 11 αεροδρόμια της χώρας στα οποία έχει παρουσία, ενώ απέφυγε να σχολιάσει πόσες θέσεις εργασίας (άμεσες και έμμεσες) θα δημιουργήσει η αεροπορική εταιρία χαμηλού κόστους.

Ωστόσο, σε ό,τι αφορά την πρακτική των προσλήψεων και την παρέμβαση της ΓΣΕΕ την Παρασκευή, ο ίδιος σημείωσε ότι οι προσλήψεις και η εκπαίδευση των πληρωμάτων καμπίνας γίνεται από τρίτη εταιρεία. «Συνεργαζόμαστε με πέντε εταιρείες για τις προσλήψεις που κάνουμε. Ο,τι συμβαίνει στην εκπαίδευση, δεν σχετίζεται με τη Ryanair. Εμείς απλά θέλουμε έτοιμο και εκπαιδευμένο προσωπικό», δήλωσε ο κ. Αλμποράντε, συμπληρώνοντας ότι στις προθέσεις της εταιρείας είναι να υπάρχει τουλάχιστον ένα άτομο στο πλήρωμα καμπίνας, που θα γνωρίζει ελληνικά στις πτήσεις εσωτερικού.

Από τον Απρίλιο, η Ryanair, θα εκτελεί πτήσεις εκτός από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, ενώ ήδη διαθέτει βάση στα Χανιά. Στην Αθήνα θα σταθμεύσουν δύο αεροσκάφη, τα οποία θα εκτελούν δρομολόγια προς Θεσσαλονίκη, Ρόδο, Χανιά, Πάφο, Λονδίνο και Μιλάνο. Στη Θεσσαλονίκη θα σταθμεύει ένα αεροπλάνο, το οποίο θα κάνει πτήσεις προς Αθήνα, Πίζα και Βαρσοβία, ενώ ένα ακόμη αεροπλάνο θα σταθμεύει στα Χανιά. Σύμφωνα με τον κ. Αλμποράντε οι προοπτικές της Αθήνας και της Ελλάδας είναι πολύ μεγάλες. Στο πλαίσιο αυτό η εταιρεία αφαίρεσε δέκα δρομολόγια από το Μπέργκαμο (Ιταλία), μεταφέροντας τα αεροσκάφη της στην Ελλάδα. Παράλληλα, έχει προχωρήσει σε επανασχεδιασμό του επιχειρησιακού της προφίλ, επενδύοντας πλέον σε μητροπολιτικά αεροδρόμια, όπως Αθήνα, Λισαβόνα και Ζάβεντεμ, κοντά στις Βρυξέλλες και περισσότερο στους πελάτες business class. Τη σημασία που δίνεται στην Ελλάδα ενισχύει και το ενδεχόμενο της παρουσίας του ιδιοκτήτη της εταιρίας κ. Μάικλ Κέβιν Ο’ Λίρι στην έναρξη των δρομολογίων της Ryanair από την Αθήνα.

Εν τω μεταξύ, η ΓΣΕΕ ζητά την άμεση παρέμβαση του υπουργείου Εργασίας και των αρμοδίων αρχών, για την πρακτική των προσλήψεων της αεροπορικής εταιρείας, καθώς σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδα της συνεργαζόμενης εταιρείας, η οποία έχει αναλάβει την πρόσληψη προσωπικού για τη Ryanair, όσοι πληρούν τις προϋποθέσεις για να προσληφθούν πληρώνουν δίδακτρα εκπαίδευσης, που ξεπερνούν συνολικά τα 3.000 ευρώ, χωρίς όμως να κατοχυρώνεται η πρόσληψή τους. Οι πρακτικές που χρησιμοποιεί η Ryanair έχουν απασχολήσει και τη Βουλή των Κοινοτήτων στη Μεγάλη Βρετανία, η οποία κλήθηκε να εξετάσει περιπτώσεις καταγγελιών, οι οποίες ανέφεραν ότι η εταιρεία πληρώνει το ιπτάμενο προσωπικό της μόνο για τις ώρες που το αεροσκάφος βρίσκεται στον αέρα και όχι όταν βρίσκεται στο έδαφος.

 

 

Πουτέτση Χριστίνα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.