Περιορίζονται τα έσοδα μετά τη μαζική κατάθεση πινακίδων
Ριζικές αλλαγές προωθεί το υπουργείο Οικονομικών σε όλο το φάσμα φορολόγησης των αυτοκινήτων, με ουδέτερο δημοσιονομικό αποτέλεσμα, αλλά με εσωτερικές μειώσεις στους φόρους που θα οδηγήσουν, σύμφωνα με τους υπολογισμούς, σχεδόν στην εξάλειψη του φαινομένου μαζικής κατάθεσης πινακίδων.
Όπως δημοσιεύουν Τα Νέα, σκοπός είναι ο περιορισμός της κατάθεσης πινακίδων αναμένεται να χρηματοδοτήσει τις ελαφρύνσεις. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ τα κεντρικά σημεία της εισήγησης που έχει τεθεί στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών αποτελούν:
- Η κατάργηση του φόρου πολυτελείας που επιβάλλεται σήμερα στα ακριβά αυτοκίνητα. Κρίνεται πως είναι ίσως ο πιο αποτυχημένος φόρος που επιβλήθηκε τα τελευταία χρόνια. Η διάταξη που προβλέπει την επιβολή φόρου πολυτελείας με συντελεστές από 10% έως και 30% για αυτοκίνητα με τιμή χονδρικής (κατασκευαστή) από 17.000 ευρώ και πάνω ψηφίστηκε το 2010.
- Η μείωση κατά 30% των τεκμηρίων διαβίωσης για τα Ι.Χ. Στην εισήγηση που έχει υποβληθεί στην ηγεσία του υπουργείου, πληροφορίες θέτουν τον πήχη της προτεινόμενης μείωσης στα τεκμήρια στο 30%. Αν προχωρήσει αυτή η πρόταση, για ένα Ι.Χ 1.400 κυβικών εκατοστών, ηλικίας έως 5 ετών, το τεκμήριο θα υποχωρήσει από τα 5.200 ευρώ στα 3.640 ευρώ. Αντίστοιχα για ένα αυτοκίνητο 2.500 κυβικών το τεκμήριο θα μειωθεί από τα 13.300 στα 9.310 ευρώ. Η μείωση των τεκμηρίων θα επηρεάσει απευθείας το ύψος του φόρου πολυτελείας. Ο φόρος αυτός υπολογίζεται σε ποσοστό 5% επί του ετήσιου τεκμηρίου διαβίωσης για οχήματα από 1.929 έως 2.500 κυβικά και με συντελεστή 10% για αυτοκίνητα μεγαλύτερου κυβισμού. Έτσι, η μείωση του τεκμηρίου για ένα αυτοκίνητο 2.000 κυβικών από τα 8.800 στα 6.160 ευρώ θα περιορίσει απευθείας το φόρο πολυτελούς διαβίωσης από τα 440 στα 308 ευρώ.
Παράλληλα το υπουργείο Οικονομικών σχεδιάζει ειδικές παρεμβάσεις για:Πολύτεκνους.
Ο φόρος πολυτελείας, επειδή επιβάλλεται με μοναδικό κριτήριο τον κυβισμό, χωρίς να υπολογίζεται η αξία των Ι.Χ έχει ως αποτέλεσμα να πιάνει στην τσιμπίδα του και πολλούς πολύτεκνους οι οποίοι – αξιοποιώντας ορισμένοι και τα κίνητρα που είχαν δοθεί προ κρίσης για αγορά μεγάλου κυβισμού Ι.Χ- έχουν στην κατοχή τους «μεγάλα» αυτοκίνητα, μικρής όμως αξίας.
Το πρόβλημα ήταν σαφές από την ψήφιση της διάταξης για την επιβολή του φόρου πολυτελούς διαβίωσης και σήμερα, ένα χρόνο μετά , το υπουργείο Οικονομικών φέρεται διατεθειμένο να προχωρήσει σε διορθώσεις.
Μεταχειρισμένα. Με το ισχύον καθεστώς, η ηλικία εισαγόμενων μεταχειρισμένων Ι.Χ καθορίζεται από το έτος πρώτης κυκλοφορίας τους στην Ελλάδα. Αυτό σημαίνει πως ένα μεταχειρισμένο εισαγόμενο αυτοκίνητο το οποίο κυκλοφορούσε για παράδειγμα για δέκα χρόνια στην Γερμανία, με την εισαγωγή του στην Ελλάδα καταγράφεται ως «καινούργιο» για την Εφορία και επομένως υπάγεται σε φόρο πολυτελούς διαβίωσης.
Η αλλαγή που προωθείται προβλέπει ότι η ηλικία του αυτοκινήτου θα μετρά από το έτος πραγματικής πρώτης κυκλοφορίας σε οποιαδήποτε χώρα. Έτσι, ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης θα διαγραφεί για εισαγόμενα μεταχειρισμένα άνω των 10 ετών.
koolnews