Οι υπηρεσίες streaming περιέκοψαν δραστικά τη δυναμική της παραδοσιακής μουσικής βιομηχανίαςΟι πωλήσεις ψηφιακής μουσικής έπεσαν για πρώτη φορά το 2013

Για πρώτη φορά από την εποχή που το iTunes Store άνοιξε τις πύλες του, η αμερικανική μουσική βιομηχανία έκλεισε τη χρονιά μετρώντας απώλειες στις πωλήσεις ψηφιακών δίσκων.

Και μάλιστα η ελεύθερη πτώση της αγοράς ψηφιακής μουσικής δεν δείχνει σημάδια άμεσης ανάκαμψης.

Όπως αποκαλύπτουν τα μεγέθη της Nielsen SoundScan, οι πωλήσεις ψηφιακής μουσικής σημείωσαν πτώση για πρώτη φορά εδώ και μια ολόκληρη δεκαετία!

Σύμφωνα εξάλλου με το Billboard, οι πωλήσεις μεμονωμένων κομματιών σημείωσαν το 2013 πτώση κατά 5,7% (από 1,34 δισεκατομμύρια τραγούδια το 2012 στα 1,26 δισ.), την ίδια στιγμή που οι πωλήσεις ψηφιακών άλμπουμ ανήλθαν στα 117,6 εκατομμύρια, μετρώντας πτώση της τάξης του 0,1% σε σχέση με πέρυσι (117,7 εκατομμύρια).

Κι ενώ η πτώση στους δίσκους είναι ομολογουμένως μικρή, παράγοντες της μουσικής βιομηχανίας κάνουν λόγο για γενικότερη τάση.

Η Nielsen δεν έχει δώσει βέβαια στη δημοσιότητα στοιχεία για τη χρήση των υπηρεσιών streaming, το Billboard ωστόσο επικαλείται ιθύνοντες της αγοράς που βλέπουν πίσω από υπηρεσίες όπως τα Spotify και Pandora τους κύριους υπαίτιους για τον «κανιβαλισμό» της ψηφιακής μουσικής.

Όσο για τις πωλήσεις CD, γνώρισαν και αυτές πτώση κατά 14,5% (165,4 εκατομμύρια κομμάτια σε σχέση με τα 193,4 εκατ. του 2012), την ίδια βέβαια ώρα που οι πωλήσεις βινυλίων εκτοξεύτηκαν κατά 31,9% (6 εκατ. δίσκοι από τους 4,55 εκατ. του 2012), λόγος που πιθανότατα οφείλεται στη νοσταλγία για το χειροπιαστό μέσο αλλά και τα νέα πικάπ που κυκλοφόρησαν στην αγορά…

newsbeast

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.