Παρουσίαση της στρατηγικής των προορισμών στο πλαίσιο της 29ης PhiloxeniaΟλγα Κεφαλογιάννη: Κοινό βηματισμό με τις Περιφέρειες στην επικοινωνιακή πολιτική για τον τουρισμό

Την ανάγκη διαμόρφωσης ολοκληρωμένης εθνικής στρατηγικής επικοινωνίας, για την κοινή προβολή της Ελλάδας στο εσωτερικό και στο εξωτερικό, τόνισε η υπουργός Τουρισμού κυρία Ολγα Κεφαλογιάννη, σε ημερίδα εργασίας με τη συμμετοχή των Περιφερειών στο πλαίσιο της έκθεσης Philoxenia στη Θεσσαλονίκη.

Αναφερόμενη στους άξονες της στρατηγικής τόνισε ότι προϋποθέτουν τον κοινό βηματισμό ανάμεσα στο υπουργείο Τουρισμού, τις περιφέρειες και τους τουριστικούς φορείς της χώρας. Η ίδια εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι η Ελλάδα θα έχει καλά αποτελέσματα και το 2014, τονίζοντας ότι πρώτα μηνύματα είναι θετικά.

Αργότερα το απόγευμα της Παρασκευής, μιλώντας στη γενική συνέλευση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ), η υπουργός υπογράμμισε τον «κρίσιμο ρόλο» των εκπροσώπων του ξενοδοχειακού κλάδου στην ποιότητα των υπηρεσιών προς τον τουρίστα, καταδικάζοντας τη μαύρη εργασία. «Φαινόμενα όπως, για παράδειγμα, η αδήλωτη εργασία θα πρέπει να εκλείψουν. Ο κλάδος σας, τα συνδικαλιστικά και θεσμικά σας όργανα, πρέπει να καταγγέλλουν και να απομονώνουν απαράδεκτες περιπτώσεις παραβατικότητας», δήλωσε.

Αναλυτικά, οι άξονες της εθνικής στρατηγικής επικοινωνίας εστιάζουν στην αντιμετώπιση των στερεοτύπων που προκάλεσε η κρίση στη διεθνή κοινή γνώμη, στην ενίσχυση του brand Ελλάδα σε όλο τον κόσμο, στη σωστή παρουσίαση και ενίσχυση πολλών περιφερειακών προορισμών, καθώς και στην αύξηση αναγνωρισιμότητας τόσο του προορισμού Ελλάδα, με στόχο την τοποθέτησή του στους πέντε πιο γνωστούς, όσο και των περιφερειακών προορισμών. Στην ημερίδα συμμετείχαν ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ κ. Πάνος Λειβαδάς, ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας κ. Απόστολος Τζιτζικώστας,  ο Περιφερειάρχης Κρήτης κ. Σταύρος Αρναουτάκης, η Αντιπεριφεριάρχης Ν. Αιγαίου κυρία Λίτσα Φτακλάκη,  η Αντιπεριφερειάρχης Στερεάς Ελλάδος κυρία Φανή Παπαθωμά, εκπρόσωποι από τις άλλες περιφέρειες και τους δήμους της χώρας, στελέχη της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, του HATTA, ΣΕΤΕ, ΞΕΕ, ΞΕΘ, AEGEAN και εκπρόσωποι τουριστικών επιχειρήσεων. Στις εργασίες της ημερίδας συμμετείχε ο πρόεδρος της ABTA (Association of British Travel Agents) κ. Noel Iosephides και ο υπεύθυνος του Trip Advisor για την Ελλάδα κ. Chad Shrive.

Περιφέρεια Ν. Αιγαίου: «Ετος Πολιτισμού» το 2014

Εν τω μεταξύ, τη στρατηγική τους για τη νέα χρονιά παρουσίασαν προορισμοί και Περιφέρειες της χώρας, με αφορμή τη συμμετοχή τους στη διεθνή τουριστική έκθεση της Θεσσαλονίκης. Στον πολιτισμό και την παράδοση εστιάζει η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου ανακηρύσσοντας το 2014 «Ετος Πολιτισμού». Την παρουσίαση της στρατηγικής της Περιφέρειας έκανε η αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού κυρία Λίτσα Φτακλάκη, σε συνέντευξη τύπου την Παρασκευή. «Πρόκειται για ένα Αρχιπέλαγος Πολιτισμού», σημειώνει η κυρία Φτακλάκη, αναφερόμενη στα 48 νησιά – προορισμούς της Περιφέρειας και την ανάγκη αξιοποίησης των πολιτιστικών και λαογραφικών τους στοιχείων. Στην κατεύθυνση αυτή συνθέτονται προϊόντα, όπως διαδρομές στο Νότιο Αιγαίο, οι οποίες περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων μοναστήρια, αρχαιολογικούς χώρους, παραδοσιακά καφενεία κ.α., ενώ προτεραιότητα αποτελεί και η ανάδειξη παραδοσιακών χωριών. Τα στοιχεία αυτά θα συνθέτουν το περιεχόμενο της διαδικτυακής πλατφόρμας www.aegeanislands.gr, η οποία θα βρίσκεται στον «Διαδικτυακό αέρα» τον ερχόμενο Φεβρουάριο, ενώ στόχος είναι και η δημιουργία θεματικών προϊόντων σε συνεργασία με Tour Operators. Παράλληλα θα υποστηριχθεί η διεκδίκηση διεθνών διοργανώσεων από προορισμούς (π.χ. υποψηφιότητα της Ρόδου ως πρωτεύουσα νεολαίας για το 2017). Για τις δράσεις σε ό,τι αφορά την τουριστική προβολή η Περιφέρεια αξιοποιεί κονδύλια ύψους ενός εκατ. ευρώ με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ και ίδιους πόρους.

Χαλκιδική: Από τον οδικό τουρισμό οι μισοί επισκέπτες το 2013

Από τον οδικό τουρισμό προήλθαν οι μισές αφίξεις στη Χαλκιδική τη φετινή χρονιά, καθώς 250.000 επισκέπτες από τους 500.000 επισκέπτες συνολικά κινήθηκαν με αυτοκίνητο, τόσο από τα Βαλκάνια και την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη. Οπως τονίστηκε σε συνέντευξη τύπου της Ενωσης Ξενοδόχων Χαλκιδικής, στο πλαίσιο της Philoxenia, ο προορισμός παρουσιάζει μονοψήφια αύξηση για το 2014, σε συνέχεια των καλών επιδόσεων το 2013, με αύξηση 10% στις διανυκτερεύσεις και 7% στα συνολικά έσοδα. Παράλληλα, ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής παρουσίασε τη στρατηγική για το 2014. Κεντρικοί της άξονες είναι η α) συνέχιση της συνεργασίας με τα γραφεία Δημοσίων Σχέσεων στη Γερμανία, Τουρκία, Ιταλία και Βρετανία, για την προβολή του προορισμού (με διοργάνωση fam και press trips) και την τοποθέτηση όσο το δυνατόν περισσότερων καταλυμάτων στους καταλόγους των Tour Operators, β) συμμετοχή στις εκθέσεις της Σμύρνης, Κωνσταντινούπολης, Ουτρέχτης, Βαλκανίων, Βερολίνου, Στοκχόλμης, Μόσχας, Κιέβου, Λονδίνου γ) διαδικτυακή προβολή με μεταφράσεις της νέας ιστοσελίδας του Οργανισμού www.visit-halkidiki.gr σε επτά γλώσσες και έντονη παρουσία της Χαλκιδικής στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, δ) οργάνωση τουριστικών προϊόντων ειδικού ενδιαφέροντος π.χ. γαστρονομίας, με τη διάδοση του «Ελληνικού Πρωινού», την προώθηση προϊόντων από το «Κέρασμα Χαλκιδικής» και την οργάνωση Φεστιβάλ Γαστρονομίας σε συνεργασία με τη Λέσχη Αρχιμαγείρων Βόρειας Ελλάδας και ε) ενίσχυση του Οργανισμού με νέα συνδρομητικά μέλη (τουριστικά γραφεία, φορείς κ.λ.π.) και προώθηση συνεργειών με φορείς, όπως ο ΕΟΤ και η Marketing Greece για την ανάδειξη των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών του προορισμού όπως το Άγιο Όρος, ο Αριστοτέλης, τα Πετράλωνα κ.λ.π.


Ρέθυμνο: Θεματικός τουρισμός και επιμήκυνση της σεζόν

Η ανάπτυξη θεματικών μορφών τουρισμού με στόχο την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου είναι στο επίκεντρο του σχεδιασμού της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης του Δήμου Ρεθύμνης. Σύμφωνα με την αντιδήμαρχο Τουρισμού και Πολιτισμού του Δήμου Ρεθύμνης, κυρία Πέπη Μπιρλιράκη – Μαμαλάκη, ήδη το καρναβάλι του Ρεθύμνου τον Φεβρουάριο έχει δημιουργήσει πόλο έλξης εκτός τουριστικής σεζόν για την πόλη, ενώ εφέτος τα προγράμματα των Tour Operators ολοκληρώνονται στις 25 Νοεμβρίου, καθιστώντας το 2013 μια χρονιά με αύξηση έως 15% σε αφίξεις και έσοδα. Εν τω μεταξύ, οι δράσεις που αναπτύσσονται περιλαμβάνουν είδη, όπως ο καταδυτικός τουρισμός στο θαλάσσιο μέτωπο του Ρεθύμνου, ο γαστρονομικός,  με την παρουσίαση τοπικών προϊόντων με αιχμή το κρασί στον Δημοτικό κήπο, αλλά και τη δημιουργία δικτύου στα χωριά, σε συνεργασία με αγροτικούς συνεταιρισμούς. Στα σχέδια της δημοτικής αρχής είναι η ανάπτυξη του εκκλησιαστικού τουρισμού, με την ανάδειξη βυζαντινών μοναστηριών και η διοργάνωση αθλητικών διοργανώσεων, καθώς έχει αναπτυχθεί ένα δίκτυο ποδηλατοδρόμων μήκους 6,5 χλμ. το οποίο θα επεκταθεί κατά 3 χλμ. Προτεραιότητα αποτελεί και η προσέλκυση τουριστών τρίτης ηλικίας, καθώς έχει διαμορφωθεί ένα πρόγραμμα διάρκειας μιας έως τεσσάρων εβδομάδων, σε συνεργασία με ταξιδιωτικά γραφεία και αγροτουριστικές μονάδες του νομού.

Πουτέτση Χριστίνα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.