Απόλυτος κυρίαρχος ο Sebastian Vettel πήρε την 3η νίκη του στη σειρά

Όπως ακριβώς προβλεπόταν, ο Sebastian Vettel έκανε με τη Red Bull μια κυριαρχική εμφάνιση στο Grand Prix Σιγκαπούρης και στον εντυπωσιακό νυχτερινό αγώνα ήταν σαν να έτρεχε μόνος του, για να φτάσει σε μια νίκη, την 3η του στη σειρά, χωρίς να απειληθεί ούτε για μια στιγμή σε όλη τη διάρκειά του. Ο Fernando Alonso με τη Ferrari πήρε τη 2η θέση, εκμεταλλευόμενος της εκπληκτική του εκκίνηση και την πολύ σωστή στρατηγική της ομάδα του. Ακόμα πιο εντυπωσιακή ήταν η 3η θέση του Kimi Raikkonen, ο οποίος ξεκίνησε από τη 13η θέση για να φτάσει μέχρι την 3η, επίσης με τη βοήθεια της στρατηγικής της Lotus. Ακολούθησαν οι Nico Rosberg, Lewis Hamilton, Felipe Massa, Jenson Button, Sergio Perez, Nico Hulkenberg και Adrian Sutil.

Κάτω από το εντυπωσιακό σκηνικό που δημιουργούσαν οι προβολείς στο λιμάνι της Σιγκαπούρης τα μονοθέσια πήραν τις θέσεις τους στο grid. Τα κόκκινα φώτα έσβησαν και οι δύο οδηγοί της πρώτης σειράς, Sebastian Vettel και Nico Rosberg, έφτασαν στην πρώτη στροφή δίπλα-δίπλα, ωστόσο ο Γερμανός της Red Bull ήταν πιο αποφασιστικός και κράτησε την πρωτοπορία. Πιο πίσω ο Fernando Alonso έκανε εκπληκτική εκκίνηση και κέρδισε 4 θέσεις, για να πεταχτεί από την 7η στην 3η και να αφήσει πίσω του τους Webber και Grosjean.

Σχετικά καλή εκκίνηση έκανε και ο Felipe Massa, ο οποίος ύστερα από ωραία μάχη με τον Lewis Hamilton κατάφερε να κρατηθεί μπροστά του και να διατηρήσει την 6η θέση. Ο Nico Hulkenberg ανέβηκε στην 9η θέση, περνώντας τον Gutierrez και πιέζοντας τον Jenson Button για την 8η θέση. Ακόμα πιο πίσω ο Kimi Raikkonen δεν κέρδισε θέσεις στην εκκίνηση αλλά με καλή οδήγηση στους πρώτους γύρους προσπέρασε τους Di Resta, ο οποίος έκανε επίσης πολύ καλή εκκίνηση, και Gutierrez για να ανέβει στην 11η θέση.

Στους πρώτους γύρους η εικόνα του αγώνα σταθεροποιήθηκε, με τον Sebastian Vettel να εξαφανίζεται στην πρώτη θέση και τους υπόλοιπους να συμβιβάζονται με τις θέσεις τους περιμένοντας τα pit stop. Αυτό που έκανε πάντως ο Vettel ήταν ιδιαίτερα εντυπωσιακό καθώς έφτιαξε διαφορά 4 δευτερολέπτων από τον Rosberg στο ήδη από το τέλος του 2ου γύρου.

Ο χορός των pit stop ξεκίνησε με τον Kimi Raikkonen στον 11ο γύρο, ο οποίος μπήκε πρώτος από όλους για να αλλάξει τα πολύ μαλακά ελαστικά με άλλο ένα σετ ίδιας γόμας. Την ίδια επιλογή έκανε στον επόμενο γύρο ο Gutierrez αλλά ο Massa που μπήκε αμέσως μετά άλλαξε την πολύ μαλακή γόμα με τη μεσαία. Την ίδια επιλογή με τη Ferrari  έκαναν και στη Red Bull, όταν φώναξαν τον Mark Webber. Το ίδιο έκαναν οι Button, Hulkenberg, Alonso, Rosberg και Hamilton ενώ αξιοσημείωτη ήταν η επιλογή της Lotus να βάλει ξανά τα πολύ μαλακά ελαστικά. Τελευταίος από τους πρωτοπόρους μπήκε στα pit ο Sebastian Vettel στον 18ο γύρο, βάζοντας τη μεσαία γόμα και φυσικά επιστρέφοντας στην πίστα 1η θέση.

Κερδισμένος από τα pit stop ήταν ο Lewis Hamilton που πέρασε μπροστά από τον Felipe Massa ενώ εντυπωσίαζε ο Paul di Resta ο οποίος έκανε 21 γύρους με την πολύ μαλακή γόμα. Ο Σκοτσέζος της Force India μέχρι να μπει στα pit βρισκόταν στην 3η θέση, έχοντας σχηματίσει πίσω του ένα τρενάκι που το αποτελούσαν οι Alonso, Webber και Grosjean ενώ είχε πλησιάσει και ο Hamilton.

Καθώς ο αγώνας είχε αρχίσει να γίνεται κάπως ανιαρός, στον 25ο γύρο ο Daniel Riciardo έχασε τον έλεγχο της Toro Rosso στη στροφή 18 και έμεινε «καρφωμένος» στην μπαριέρα. Το αποτέλεσμα ήταν να βγει στην πίστα το Αυτοκίνητο Ασφαλείας για να απομακρυνθεί το μονοθέσιο. Αυτό έδωσε την ευκαιρία σε διάφορους οδηγούς να κάνουν το 2ο pit stop τους, ανάμεσά τους και ο Alonso, ενώ οι Vettel, Rosberg, Webber και Hamilton δεν το έκαναν. Αυτό τους έδωσε τις 4 πρώτες θέσεις ενώ ο Alonso ακολουθούσε στην 5η, μπροστά από τους Grosjean και Di Resta.

Στην επανεκκίνηση ο Vettel δεν είχε πρόβλημα για άλλη μία φορά να φύγει μπροστά και να εξαφανιστεί ενώ ο Rosberg ήταν το πρώτο μονοθέσιο σε ένα τρενάκι πολλών μονοθεσίων. Ο Vettel άνοιγε τη διαφορά με ρυθμό πάνω από 2 δευτερόλεπτα ανά γύρο. Έτσι, όταν λίγους αργότερα ο Romain Grosjean κλήθηκε από τη Lotus στα pit λόγω ενός προβλήματος στην εισαγωγή αέρα του κινητήρα, ο Vettel είχε ήδη διαφορά πάνω από 8 δευτερόλεπτα από τον Rosberg. Ο Grosjean λίγους γύρους αργότερα εγκατέλειψε τον αγώνα.

Ο Vettel προσπαθούσε και κατάφερνε να ανοίξει μια καλή διαφορά που θα του επέτρεπε να κάνει το τελευταίο του pit stop χωρίς να ανησυχεί για όσους μετά το SC δεν θα έκαναν άλλη στάση. Τέτοια ήταν η περίπτωση των Alonso και Button, που είχαν τη μεσαία γόμα της Pirelli στα μονοθέσιά τους και είχαν τη επιλογή να πάνε με αυτήν μέχρι το τέλος.

Στον 41ο γύρο άνοιξε ο χορός των pit stop με τον Mark Webber και στους επόμενους γύρους το pit lane ήταν γεμάτο μονοθέσια που έμπαιναν για αλλαγή ελαστικών. Πρώτος κερδισμένος ήταν ο Mark Webber, ο οποίος βγήκε μπροστά από τον Nico Rosberg. Οι υπόλοιποι δεν άλλαξαν θέσεις μεταξύ τους αλλά όλοι αυτοί βρέθηκαν πίσω από όσους είχαν κάνει pit stop στο SC. Ο Vettel μπήκε τελευταίος για pit stop και με όλη του την άνεση ξαναβγήκε στην πρώτη θέση. Πίσω του ακολουθούσαν οι Alonso, Button, Raikkonen, Perez, Hulkenberg, Gutierrez, Webber, Rosberg και Hamilton.

Με τον Vettel να γράφει ταχύτερους γύρους, καθώς για το τελευταίο stint είχε βάλει τα πολύ μαλακά ελαστικά, και να απομακρύνεται με καταιγιστικό ρυθμό από τον Alonso, το μόνο ερώτημα ήταν πώς ακριβώς είχαν διαμορφώσει τη στρατηγική τους – κυρίως αν θα έκανε κάποιος 3ο pit stop. Εκτός από αυτό όμως είχαν διαμορφωθεί μερικές μάχες μέσα στην πίστα. Ο Kimi Raikkonen είχες φτάσει πίσω από τον Jenson Button Και τον απειλούσε για την 3η θέση.  Πιο πίσω οι δύο Mercedes είχαν φτάσει τον Mark Webber, ο οποίος όμως πήρε ανάσα προσπερνώντας τον Gutierrez.

Στους τελευταίους γύρους ο Webber ήταν το πιο γρήγορο μονοθέσιο στην πίστα, εκτός από τον Vettel, φυσικά, και πλησίαζε προς τη μάχη των Button και Raikkonen για το βάθρο. Ο Webber, τον οποίο βέβαια ακολουθούσαν από κοντά οι Mercedes, πέρασε πρώτα τον Nico Hulkenberg και άρχισε να πιέζει τον Sergio Perez. Πιο μπροστά όμως ο Kimi Raikkonen έκανε μια εκπληκτική προσπέραση από την εξωτερική πάνω στον Button για να πάρει την 3η θέση.

Οι μάχες είχαν ανάψει και ευτυχώς δεν διακόπηκαν όταν ο Paul di Resta είχε έξοδο στην 7η στροφή καθώς το μονοθέσιο της Force India απομακρύνθηκε πάρα πολύ γρήγορα. Ενώ ο Webber πέρασε τις δύο McLaren των Perez και Button, οι Mercedes είχαν μπροστά τους το εμπόδιο του Μεξικανού ενώ ταυτόχρονα έδιναν τη δική τους μάχη. Στο παιχνίδι είχε μπει και ο Felipe Massa, ο οποίος είχε κολλήσει πίσω από τον Hamilton. Με τις Mercedes να έχουν τα ελαστικά τους σε πολύ καλή κατάσταση και οι McLaren αναγκάστηκαν να υποκύψουν και οι Perez και Button είδαν να τους προσπερνούν, όπως έκανε και ο Felipe Massa.

Ο Webber κανονικά θα πίεζε τον Raikkonen αλλά στους τελευταίους γύρους αντιμετώπισε πρόβλημα με το κιβώτιο ταχυτήτων και αναγκάστηκε να κόψει ρυθμό. Στην πραγματικότητα ο Αυστραλός της Red Bull κινούταν στην πίστα σε πάρα πολύ αργό ρυθμό, μέχρι να αναγκαστεί να σταματήσει στον τελευταίο γύρο και να χάσει την 4η θέση.

Πολύ πιο μπροστά από όλα αυτά επικρατούσε απόλυτη ηρεμία, με τον Vettel να παίρνει μια από τις ευκολότερες νίκες της καριέρας του, που ήταν η 3η συνεχόμενη. Ο Alonso τερμάτισε στη 2η θέση και ο Raikkonen στην 3η, αμφότεροι εκμεταλλευόμενοι τη σωστή στρατηγική των ομάδων τους. Ακολούθησαν οι Nico Rosberg, Lewis Hamilton, Felipe Massa, Jenson Button, Sergio Perez, Nico Hulkenberg και Adrian Sutil.

Μετά το GP Σιγκαπούρης ο Vettel είδε τη διαφορά του από τον Alonso στη βαθμολογία να μεγαλώνει και να φτάνει στους 60 βαθμούς ενώ ο Hamilton παρέμεινε στην 3η θέση. Επόμενος αγώνας είναι το Grand Prix Κορέας το 3ήμερο 4-6 Οκτωβρίου.

Τα τελικά αποτελέσματα:

Θ. Οδηγός Ομάδα Χρόνος Διαφ. <> P
1 Sebastian Vettel RED BULL 1:55.868 2
2 Fernando Alonso FERRARI 1:54.973 32.600 2
3 Kimi Raikkonen LOTUS 1:54.157 43.900 11.200 2
4 Nico Rosberg MERCEDES 1:52.262 56.100 10.500 2
5 Lewis Hamilton MERCEDES 1:52.012 57.900 1.700 2
6 Mark Webber RED BULL 2:00.647 62.900 5.000 2
7 Felipe Massa FERRARI 1:51.877 65.700 2.700 3
8 Jenson Button MCLAREN 1:57.916 80.100 14.400 2
9 Sergio Perez MCLAREN 1:57.941 80.700 0.600 2
10 Nico Hulkenberg SAUBER 1:57.707 81.200 0.400 2
11 Adrian Sutil FORCE INDIA 1:57.893 81.800 0.600 3
12 Pastor Maldonado WILLIAMS 1:54.590 89.500 7.700 3
13 Esteban Gutierrez SAUBER 1:56.975 95.100 5.600 2
14 Jean-Eric Vergne TORO ROSSO 1:59.782 6.800 3
15 Valteri Bottas WILLIAMS 1:54.127 2.400 3
16 Giedo Van der Garde CATERHAM 1:56.166 1 L 32.400 3
17 Max Chilton MARUSSIA 1:56.137 1 L 7.100 3
18 Jules Bianchi MARUSSIA 1:58.960 1 L 7.100 4
19 Charles Pic CATERHAM 1:53.795 1 L 0.100 3
20 Paul di Resta FORCE INDIA ΕΓΚ/ΨΕ 7 L 6 L 9
21 Romain Grosjean LOTUS 0
22 Daniel Ricciardo TORO ROSSO 0

1 κατασκευαστες f1 οδηγοι

msfree

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.