ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΙΣΤο Δημόσιο ενδιαφέρεται να πουλήσει το ποσοστό που κατέχει στο «Ελ. Βενιζέλος» είτε εξ ολοκλήρου (55%) είτε περίπου το 30%

Σημαντικές αλλαγές στο αεροπορικό τοπίο της χώρας σηματοδοτούν η είσοδος στη β΄φάση των υποψηφίων για την αξιοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων αλλά και η αλλαγή σελίδας για το αεροδρόμιο της Αθήνας «Ελευθέριος Βενιζέλος», καθώς πριν από λίγες ημέρες υπεγράφη από τους υπουργούς Οικονομικών και Υποδομών η απόφαση για την ολοκλήρωση της μεταβίβασης του 26,7% του μετοχικού κεφαλαίου του ΔΑΑ από τη Hoch-tief στην καναδική PSP Investments.

Με το ποσοστό αυτό παραχωρείται στους Καναδούς ουσιαστικά και το management του Αεροδρομίου, αφού βάσει της σύμβασης ο κάτοχος του συγκεκριμένου ποσοστού προτείνει πρόσωπο της επιλογής του για τη θέση του εκτελεστικού διευθυντή ακόμα και εάν υπάρξει στο μέλλον άλλος πλειοψηφών μέτοχος. Με την επιλογή θα πρέπει να συμφωνεί και το ελληνικό Δημόσιο, το οποίο αποτελεί ακόμα τον μεγαλύτερο μέτοχο του Αεροδρομίου.

Ωστόσο, από το κάδρο του αεροδρομίου δεν βγαίνει και η Hochtief, εφόσον αυτή θα διαχειρίζεται το μετοχικό πακέτο των Καναδών.

Το επόμενο βήμα για το αεροδρόμιο είναι η περαιτέρω ιδιωτικοποίησή του, καθώς το Δημόσιο ενδιαφέρεται να πουλήσει το ποσοστό που κατέχει στο ΔΑΑ είτε εξ ολοκλήρου (55%) είτε περίπου το 30%.

Επιπλέον ήδη γίνονται προσπάθειες για επέκταση της σύμβασης για άλλα είκοσι χρόνια, καθώς τα 13 χρόνια που απομένουν μέχρι τη λήξη της θεωρούνται λίγος χρόνος για να αποδώσει η επένδυση ενός νέου παίκτη.

Αν και μέχρι στιγμής ενδιαφέρον για το «Ελ. Βενιζέλος» έχουν δείξει αρκετές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων των κινεζικών ομίλων Shenzhen Airport και Friedmann Pacific Asset Management αλλά και πολλά από τα σχήματα που ενδιαφέρονται για τα περιφερειακά αεροδρόμια, κυβερνητικές πηγές θεωρούν πιθανότερο το σενάριο αυτοί που θα θελήσουν να προχωρήσουν αυξάνοντας το ποσοστό τους στο «Ελ. Βενιζέλος» να είναι οι Καναδοί.

Κι αυτό γιατί εκτιμούν ότι δύσκολα θα επένδυε κάποιος άλλος σε εταιρεία στην οποία ουσιαστικά δεν θα είχε τον πρώτο λόγο στο management. Θεωρούν μάλιστα πιθανό οι μελλοντικοί επενδυτές του ΔΑΑ να σχετίζονται λιγότερο ή περισσότερο με το καναδικό fund.

Το ΤΑΙΠΕΔ
Στο μεταξύ, στην επόμενη φάση περνά και η ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων, καθώς, όπως ανακοίνωσε το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), στη διαδικασία συνεχίζουν επτά από τα έντεκα κοινοπρακτικά σχήματα που είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον.

Σύμφωνα με πληροφορίες, μεταξύ των σχημάτων που δεν συνεχίζουν στη διαδικασία συγκαταλέγονται οι δύο τουρκικοί όμιλοι αλλά και η πρόταση από εταιρεία του Ισραήλ.

Υπενθυμίζεται ότι τα αεροδρόμια έχουν διαχωριστεί σε δύο ομάδες. Η πρώτη περιλαμβάνει τους αερολιμένες Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, Καβάλας και η δεύτερη τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου.

Μέχρι τη δημοσίευση της Πρόσκλησης Υποβολής Προσφοράς, το ΤΑΙΠΕΔ μπορεί να συμπεριλάβει μέχρι τρία από τα αεροδρόμια Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Καλαμάτας και Νέας Αγχιάλου για την Ομάδα Α και τα αεροδρόμια Χίου, Καρπάθου, Νέας Αγχιάλου και Λήμνου για την Ομάδα Β.

Οι επενδυτές πρόκειται αναλάβουν τη διαχείριση των αεροδρομίων για διάστημα 30-35 ετών, ενώ υπάρχει η δυνατότητα επέκτασης της σύμβασης.

ΜΑΡΙΑ ΛΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.