http://img.protothema.gr/89B5C4F51C2A66E4195AC6385B8DD14F.jpg

Την τρίτη του pole position στη Κίνα και πρώτη με τη νέα του ομάδα πανηγύρισε ο Λούις Χάμιλτον! Η Mercedes επιβεβαίωσε τις προβλέψεις και επικράτησε με τον Βρετανό να είναι ταχύτερος στο Q1, το Q2 αλλά και το Q3 όπου σταμάτησε τα χρονόμετρα στο 1.34.484.

Η επίδοση αυτή ήρθε στο φινάλε των κατατακτήριων, όπου λόγω της υπέρμετρης φθοράς των ελαστικών, οι ομάδες επέλεξαν να περιορίσουν στο μέγιστο δυνατό τους γύρους στην πίστα. Ήταν λοιπόν δραματικά τα τελευταία λεπτά της διαδικασίας αλλά ο παγκόσμιος πρωταθλητής του 2008 κατάφερε να πετύχει τον τέλειο γύρο τη κατάλληλη στιγμή και να πανηγυρίσει την 27η pole της καριέρας του στη Formula 1.«Είναι υπέροχο συναίσθημα. Είμαι πολύ χαρούμενος που βρίσκομαι ξανά, μετά από καιρό στη pole. Ο γύρος μου ήταν πολύ καλός, η ομάδα μας αποδίδει εξαιρετικά αυτό το τριήμερο και ελπίζω να συνεχίσουμε έτσι και αύριο. Περιμένω ένα δύσκολο αγώνα αλλά ελπίζω να παραμείνω στη πρώτη θέση», δήλωσε ο 28χρονος.

Δίπλα στον Χάμιλτον θα εκκινήσει ο Κίμι Ράικονεν για λογαριασμό της Lotus, στο καλύτερο πλασάρισμά του σε κατατακτήριες μετά την επιστροφή του στη κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Οι κατατακτήριες δοκιμές έλαβαν χώρα στη πίστα της Σαγκάης με ηλιοφάνεια, θερμοκρασία αέρα στους 27 βαθμούς Κελσίου και θερμοκρασία οδοστρώματος στους 41. Εξ αρχής ήταν ξεκάθαρο πως θα βλέπαμε περιορισμένη δράση αφού το πρώτο δεκάλεπτο πέρασε χωρίς μονοθέσια στη πίστα αφού ουδείς ήθελε να σπαταλήσει ένα επιπλέον σετ ελαστικών της Pirelli, που στον αγώνα αυτό έχει επιλέξει τη μαλακή γόμα που δεν έχει τύχει θερμής υποδοχής και τη μέση, που είναι αυτή που θα χρησιμοποιηθεί στο μεγαλύτερο κομμάτι του αγώνα.

Εκτός από τους συνήθεις υπόπτους, τις Marussia και τις Caterham (όπου ο Ζουλς Μπιανκί ξεχώρισε έναντι των άλλων τριών οδηγών), θύματα του Q1 ήταν ο Βαλτερί Μπότας της Williams και ο Εστεμπάν Γκουτιέρεζ της Sauber, δύο rookies που μέχρι τώρα δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες.

Οι πρώτες εκπλήξεις ήρθαν στο Q2, με μεγάλο θύμα τον Μαρκ Γουέμπερ. Τρεις εβδομάδες μετά τον εμφύλιο με τον Σεμπάστιαν Φέτελ, ο Αυστραλός τέθηκε νωρίς εκτός μάχης με πρόβλημα στην πίεση καυσίμου το οποίο διερευνάται αυτή τη στιγμή από τη Red Bull Racing. Μάλιστα, αν η αυστριακή ομάδα δεν καταφέρει να παραδώσει στη FIA το απαιτούμενο δείγμα καυσίμου, είναι πολύ πιθανό από τη 14η θέση να μεταφερθεί ακόμα πιο πίσω, στην ουρά του grid.

Πάντως το «καγκουρό» τον καλύτερο αγώνα του στη Κίνα τον έκανε με παρόμοιες συνθήκες αγώνα, όπου εκκίνησε μόλις 18ος αλλά κατάφερε να τερματίσει στις θέσεις του βάθρου. Στη ζώνη αποκλεισμού από το Q3 έμειναν οι δύο Force India, o Σέρχιο Πέρεζ σε άλλη μία χαμηλή πτήση για λογαριασμό της McLaren, ο Παστόρ Μαλντονάντο για λογαριασμό της Williams και ο Ζαν-Ερίκ Βερν της Toro Rosso.

Στο Q3, όλα κρίθηκαν όπως είπαμε στο φινάλε. Ο Κίμι βρέθηκε προσωρινά στη κορυφή με το χρονόμετρο να έχει μηδενίσει αλλά τελικά ο Χάμιλτον του πήρε τη μπουκιά από το στόμα. Στη δεύτερη σειρά της εκκίνησης θα είναι η Ferrari του Φερνάντο Αλόνσο, με την F138 να αποδεικνύεται γρήγορη στον ένα γύρο και να έχει αφήσει υποσχέσεις για τη ταχύτητά της σε ρυθμούς αγώνα. Δίπλα του θα έχει την άλλη Mercedes, με τον περυσινό νικητή του αγώνα, Νίκο Ρόζμπεργκ.

Ο Φελίπε Μάσα δεν κατάφερε να συνεχίσει τη «παρενόχληση» του teammate του, αυτή τη φορά έμεινε πίσω του και θα μοιραστεί τη τρίτη σειρά του grid με τη Lotus E21 του Ρομέν Γκροζάν. Εντυπωσιακός ο Ντάνιελ Ρικάρντο που για πρώτη φορά φέτος έφερε τη Toro Rosso στο Q3 και θα εκκινήσει έβδομος καθώς τρία μονοθέσια δεν σημείωσαν χρόνο.

Ο Τζένσον Μπάτον που όμως πέρασε τη γραμμή του τερματισμού και θα εκκινήσει με τα ελαστικά που κατετάγη. Επιλογή του, σε αντίθεση με τους πρώτους επτά, θα είναι η μέση γόμα της Pirelli, με τη McLaren να προσπαθεί να καλύψει την υστέρησή της έναντι του ανταγωνισμού, μέσω διαφορετικής στρατηγικής.

Ο Σεμπάστιαν Φέτελ «φορούσε» επίσης τη μέση γόμα αλλά δεν έγραψε χρόνο και όπως και ο Νίκο Χούλκενμπεργκ (Sauber), έχει το δικαίωμα να επιλέξει στρατηγική σε ό, τι αφορά στα ελαστικά στον αγώνα.

Αναλυτικά η κατάταξη στις κατατακτήριες της Κίνας:

Θέση Πιλότος Ομάδα Χρόνος Διαφορά

1. Lewis Hamilton Mercedes 1m34.484s
2. Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1m34.761s + 0.277
3. Fernando Alonso Ferrari 1m34.788s + 0.304
4. Nico Rosberg Mercedes 1m34.861s + 0.377
5. Felipe Massa Ferrari 1m34.933s + 0.449
6. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m35.364s + 0.880
7. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1m35.998s + 1.514
8. Jenson Button McLaren-Mercedes 2m05.673s + 31.189
9. Sebastian Vettel Red Bull-Renault no time
10. Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari no time
Χρόνος εισόδου στο Q3:1m36.261 Διαφορά από 1ο Q2

11. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m36.287s + 1.209s

12. Sergio Perez McLaren-Mercedes 1m36.314s + 1.236s

13. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1m36.405s + 1.327s

14. Mark Webber Red Bull-Renault 1m36.679s + 1.601s

15. Pastor Maldonado Williams-Renault 1m37.139s + 2.061s

16. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1m37.199s + 2.121s

Χρόνος εισόδου στο Q2:1m37.508 Διαφορά από 1ο Q1

17. Valtteri Bottas Williams-Renault 1m37.769s + 1.976

18. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m37.990s + 2.197

19. Jules Bianchi Marussia-Cosworth 1m38.780s + 2.987

20. Max Chilton Marussia-Cosworth 1m39.537s + 3.744

21. Charles Pic Caterham-Renault 1m39.614s + 3.821

22. Giedo van der Garde Caterham-Renault 1m39.660s + 3.867

Ο τρίτος αγώνας της χρονιάς διεξάγεται σήμερα Κυριακή στις 10 το πρωί

και θα μεταδοθεί στις 14:00 από την ΕΤ1 και την ΕΡΤ HD. Παρότι έχει κηρύξει απεργία η ΕΣΗΕΑ το Σαββατοκύριακο στην ΕΡΤ έχει δοθεί εξαίρεση για το σχολιασμό της F1.

ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.