Βρεγμένο ή στεγνό ο Φέτελ είναι εδώ…
Υπό βροχή και χρησιμοποιώντας τα ενδιάμεσα ελαστικά ο Γερμανός πρωταθλητής πήρε για 2η συνεχή φορά την pole φέτος και 38η στην καριέρα του συνολικά.
Οι κατατακτήριες δοκιμές σήμερα στην πίστα της Σεπάνγκ στη Μαλαισία έκρυβαν αρκετό δράμα. Το Q1 ήταν εντελώς στεγνό αλλά με την απειλή της τροπικής καταιγίδας να είναι έντονα ορατή. Ο ρυθμός των μονοθεσίων με κινητήρα Mercedes έδειχνε ταχύτερος απ’ των υπολοίπων και εντυπωσιακός με βάση τα τώρα δεδομένα. Ειδικά στα χέρια του Άντριαν Σούτιλ η Force India φιγουράριζε για αρκετή ώρα στην κορυφή των χρόνων.
Αρκετοί πιλότοι όπως οι Φέτελ και Γουέμπερ άργησαν να βγουν στην πίστα και τελικά χρησιμοποίησαν κατευθείαν την μέση γόμα της Pirelli την πιο μαλακή εκ των δυο διαθέσιμων γομών. Η σκληρή γόμα δείχνει ότι θα χρησιμοποιηθεί αύριο κατά κόρον κατά τη διάρκεια του αγώνα εφόσον το οδόστρωμα είναι στεγνό.
Εκτός Q1 βρέθηκαν οι τέσσερις οδηγοί των δυο μικρών ομάδων Marussia, Caterham και οι Βερν με την Toro Rosso και Μπότας με τη Williams.
Στο Q2 η βροχή άρχισε να πέφτει μετά το μέσον της και άλλαξε τα δεδομένα. Πιάστηκαν εξ απίνης πιλότοι όπως ο Πέντρο ντε λα Ρόσα με την Force India που βρέθηκε στο φινάλε να προσπαθεί υπό βροχή να βελτιώσει το χρόνο του ώστε να μπει στη δεκάδα. Πράγμα που φυσικά ήταν αδύνατον. Στην ίδια δυσχερή θέση βρέθηκε και ο Ρομέν Γκροζάν με τη Lotus.
Στη 10αδα συνέχισαν οι δυο McLaren, οι δυο Mercedes, οι δυο Ferrari οι δυο Red Bull η Force India του Σούτιλ και η Lotus του Ράικονεν.
Στο Q3 το βρεγμένο οδόστρωμα επέβαλλε τη χρήση ενδιάμεσων ελαστικών που φόρεσαν όλα τα μονοθέσια. Τελικά το κλειδί για την επίτευξη καλύτερου χρόνου ήταν η αλλαγή ενδιάμεσων ελαστικών. Όσοι χρησιμοποίησαν δεύτερο σετ στο φινάλε βρέθηκαν να σημειώνουν με μεγάλη διαφορά τους ταχύτερους χρόνους.
Αυτό εξηγεί και τη διαφορά του poleman Σεμπάστιαν Φέτελ από τις Ferrari που επίσης άλλαξαν λάστιχα αλλά και συνολικά των τριών πρώτων από τους υπόλοιπους στη δεκάδα.
Μετά τη λήξη των δοκιμών οι αγωνοδίκες απεφάνθησαν μελετώντας τα αντίστοιχα replay πως ο Ράικονεν έκλεισε το Ρόσμπεργκ και του επέβαλλαν ποινή 3 θέσεων στην εκκίνηση. Έτσι ο Φινλανδός νικητής στην πρεμιέρα του πρωταθλήματος θα εκκινήσει αύριο από την 10η θέση παρότι κατετάγη 7ος.
Συνολικά οι σημερινοί χρόνοι ήταν:
Θέση Πιλότος Ομάδα Χρόνος Διαφορά |
1. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m49.674s 2. Felipe Massa Ferrari 1m50.587s + 0.913s 3. Fernando Alonso Ferrari 1m50.727s + 1.053s 4. Lewis Hamilton Mercedes 1m51.699s + 2.025s 5. Mark Webber Red Bull-Renault 1m52.244s + 2.570s 6. Nico Rosberg Mercedes 1m52.519s + 2.845s 7. Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1m52.970s + 3.296s 8. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m53.175s + 3.501s 9. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1m53.439s + 3.765s 10. Sergio Perez McLaren-Mercedes 1m54.136s + 4.462s Χρόνος εισόδου στο Q3:1m37.342s Διαφορά από 1ο Q2 |
11. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m37.636s + 1.446s |
12. Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari 1m38.125s + 1.935s |
13. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1m38.822s + 2.632s |
14. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m39.221s + 3.031s |
15. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m44.509s + 8.319s |
16. Pastor Maldonado Williams-Renault no time |
Χρόνος εισόδου στο Q2:1m37.931s Διαφορά από 1ο Q1 |
17. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1m38.157s + 1.348s |
18. Valtteri Bottas Williams-Renault 1m38.207s + 1.398s |
19. Jules Bianchi Marussia-Cosworth 1m38.434s + 1.625s |
20. Charles Pic Caterham-Renault 1m39.314s + 2.505s |
21. Max Chilton Marussia-Cosworth 1m39.672s + 2.863s |
22. Giedo van der Garde Caterham-Renault 1m39.932s + 3.123s |