Ένας εκπληκτικός Kimi πήρε με τη Lotus την πρώτη νίκη της χρονιάς
Το ξεκίνημα της σεζόν για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1 δικαίωσε την ανυπομονησία με την οποία το περίμεναν οι φίλοι της. Το Grand Prix Αυστραλίας ήταν ο πρώτος αγώνας και μια ιδανική ευκαιρία για να δείξει ο Kimi Raikkonen τις απίθανες ικανότητές του μέσα σε ένα μονοθέσιο.
Ο Φινλανδός οδήγησε μαγικά στο Albert Park και συνδυάζοντας ιδανικά ταχύτητα και στρατηγική έφερε τη Lotus στην πρώτη θέση και κατάκτησε την πρώτη νίκη του 2013, στέλνοντας ισχυρό μήνυμα ότι δεν θα αστειεύεται φέτος.
Ο Fernando Alonso εμφανίστηκε πανίσχυρος με το μονοθέσιο της Ferrari και κατάκτησε τη 2η θέση, αποδεικνύοντας ότι με κι αυτός δεν θα είναι φοβερός αντίπαλος για όλους φέτος.
Ο Sebastian Vettel απέτυχε να δείξει στον αγώνα την ίδια κυριαρχία που έδειξε στις κατατακτήριες, ωστόσο ανέβηκε στο βάθρο με την 3η θέση που πήρε και φυσικά είναι μέσα στα πράγματα. Ο Felipe Massa πήρε την 4η θέση, προσφέροντας πολλούς βαθμούς στη Ferrari και ακολούθησαν οι Lewis Hamilton, Mark Webber, Adrian Sutil, Paul di Resta, Jenson Button και Romain Grosjean.
Εκκίνηση
Τα μονοθέσια πήραν τις θέσεις τους στο grid σε μια στεγνή πίστα, με την εξαίρεση του Νico Hulkenberg, ο οποίος δεν κατάφερε ξεκινήσει λόγω βλάβης και εγκατάλειψε προτού καν ξεκινήσει ο αγώνας. Επομένως, όλοι οι οδηγοί είχαν slick ελαστικά στα μονοθέσιά τους και οι ομάδες είχαν το ένα μάτι στον ουρανό καθώς η απειλή της βροχής ήταν μεν μικρή αλλά υπαρκτή. Μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα οι δύο Red Bull από την πρώτη σειρά δεν ξεκίνησαν ιδιαίτερα καλά, με τον Sebastian Vettel όμως να διατηρεί την πρώτη θέση. Αντίθετα, ο Mark Webber έπεσε πολύ πίσω και είδε τουλάχιστον άλλα 5 μονοθέσια να τον προσπερνούν στις πρώτες στροφές.
Πολύ καλή εκκίνηση έκανε ο Felipe Massa με τη Ferrari, ο οποίος ανέβηκε στη 2η θέση, μπροστά από τον Lewis Hamilton, και με τον Fernando Alonso να ακολουθεί και τον Kimi Raikkonen να έρχεται λίγο πιο πίσω. Ο Alonso επιτέθηκε αμέσως στον Hamilton και κατάφερε να τον περάσει προτού συμπληρωθεί ο πρώτος γύρος. Ο Hamilton στη συνέχεια δέχτηκε πίεση και από τον Kimi Raikkonen και έχασε άλλη μία θέση από τη σαφώς ταχύτερη Lotus.
Pit stop
Τα πολύ μαλακά ελαστικά της Pirelli φθείρονταν πάρα πολύ γρήγορα και ήδη από τους πρώτους γύρους οι οδηγοί που τα είχαν στα μονοθέσιά τους μπήκαν στα pit για να τα αλλάξουν. Ο Jenson Button έκανε την και σταδιακά ακολούθησαν οι υπόλοιποι. Λίγο πριν από το pit stop οι Ferrari είχαν αρχίσει να πλησιάζουν τον Vettel αλλά μετά την αλλαγή ελαστικών ο Vettel έμεινε μπροστά από τους Massa και Alonso. Την έκπληξη ωστόσο έκαναν οι Mercedes. Τη στιγμή που όλοι πάλευαν με την πολύ μαλακή γόμα, οι Hamilton και Rosberg έκαναν 5-6 γύρους παραπάνω μέχρι να κάνουν το δικό τους pit stop.
Μετά το τέλος των πρώτων pit stop στην πρώτη θέση είχε βρεθεί προσωρινά ο Adrian Sutil, ο οποίος είχε ξεκινήσει τον αγώνα με τη μεσαία γόμα. Πίσω του βρίσκονταν οι πρωτοπόροι του αγώνα, κατά σειρά: Vettel, Massa, Alonso, Raikkonen, Hamilton, Rosberg, Button, Webber και Di Resta με τις διαφορές μεταξύ τους να είναι μικρότερες από 1 δευτερόλεπτο αλλά να μη φαίνεται να μπορούν να απειλήσουν τον Γερμανό της Force India σε εκείνο το σημείο.
Στον 21ο γύρο ο Fernando Alonso και η Ferrari και έκαναν την κίνησή τους μπαίνοντας για 2η φορά για αλλαγή ελαστικών λίγο νωρίτερα από ότι αναμενόταν. Στον επόμενο γύρο μπήκαν οι Sutil και Vettel, ωστόσο το πλεονέκτημα που είχε κερδίσει ο Ισπανός της Ferrari ήταν αρκετό για να τον κρατήσει μπροστά τους. Λίγο αργότερα ο Vettel κατάφερε να περάσει τον Sutil και να αρχίσει να κυνηγάει τον Alonso. Ο Massa έκανε τη δική του αλλαγή δύο γύρους αργότερα και βγήκε στην πίστα πίσω από αυτήν την 3άδα. Έτσι, στις πρώτες θέσεις έμειναν οι Kimi Raikkonen, Lewis Hamilton και Nico Rosberg, οι οποίοι προφανώς ακολουθούσαν διαφορετική στρατηγική. Ο αγώνας του Nico Rosberg ολοκληρώθηκε πρόωρα, όταν στον 27ο γύρο ο Γερμανός της Mercedes πάρκαρε στην άκρη της πίστας με το μονοθέσιό του ακινητοποιημένο από κάποια μηχανική βλάβη. Λίγο πριν από αυτό είχε εγκαταλείψει ο Pastor Maldonado, όταν ύστερα από έξοδο βρέθηκε στην αμμοπαγίδα.
Και λίγη βροχή
Μόλις ο αγώνας έφτασε στο μέσον του, μια ελαφριά βροχή έκανε την εμφάνισή της αλλά δεν ήταν αρκετή για να αναγκάσει τους οδηγούς να βάλουν ενδιάμεσα ελαστικά. Εκείνος που εντυπωσίαζε ήταν ο Kimi Raikkonen, ακολουθούσε στρατηγική ενός pit stop λιγότερου και βρισκόταν στην κορυφή, με αρκετά μεγάλη διαφορά από τον Alonso, ενώ προβλεπόταν να κάνουν τα ίδια pit stop μέχρι το τέλος. Ο Φινλανδός έκανε την αλλαγή ελαστικών του στον 34ο γύρο, με την προοπτική να φτάσει μέχρι το τέλος του αγώνα, αφήνοντας τον Alonso στην πρώτη θέση.
Ο Alonso σε εκείνο το σημείο του αγώνα «πετούσε» ανοίγοντας τη διαφορά από τον Vettel, o οποίος δεν μπορούσε να ακολουθήσει παρόμοιο ρυθμό. Πιο πίσω ακολουθούσαν οι Sutil, Massa, Raikkonen, Hamilton, Webber, Button, Grosjean και Vergne.
Στον 39ο γύρο που έκανε την τελευταία αλλαγή ελαστικών ο Fernando Alonso διαμορφώθηκε ξεκάθαρα η εικόνα των στρατηγικών για τα ελαστικά. Οι Ferrari και Red Bull έκαναν τρεις στάσεις, όπως και ο Hamilton, ενώ οι Raikkonen και Sutil έκαναν 2 αλλάγές. Ο Sutil μάλιστα καθυστέρησε αρκετά τη δεύτερη δική του στάση γιατί στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα ήταν υποχρεωμένος να βάλει την πολύ μαλακή γόμα. Ευνοημένος ήταν ο Raikkonen, ο οποίος προσπέρασε τον Sutil και πέρασε στην πρώτη θέση, με μόνο τον Alonso να είναι ο μόνος που τον καταδίωκε.
Στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα αποθεώθηκε η διαχείριση ελαστικών της Lotus, που στα χέρια του Kimi Raikkonen βρήκε τον ιδανικό εκφραστή της. Ο Φινλανδός οδήγησε με την ίδια μαεστρία που έδειξε σε όλο τον αγώνα και ουσιαστικά δεν απειλήθηκε μέχρι την καρό σημαία, για να πάρει την πρώτη νίκη της σεζόν. Ο Fernando Alonso έδειξε πάρα πολύ ισχυρός και τερμάτισε στη 2η θέση, δείχνοντας πανέτοιμος να παλέψει μέχρι το τέλος για άλλο ένα πρωτάθλημα. Ο Sebastian Vettel έφτασε μέχρι την 3η θέση, και ακολούθησαν οι Felipe Massa, Lewis Hamilton, Mark Webber, Adrian Sutil (που έκανε εκπληκτικό αγώνα και μόνο στο τέλος έχασε μερικές θέσεις), Paul di Resta, Jenson Button και Romain Grosjean.
Ήταν ένας πάρα πολύ ενδιαφέρων αγώνας και κάνει ακόμα μεγαλύτερη την ανυπομονησία για το επόμενο αγώνα, που είναι το Grand Prix Μαλαισίας σε μία εβδομάδα, το 3ήμερο 22-24 Μαρτίου.
Συνολικά τα αποτελέσματα και η βαθμολογία διαμορφώθηκαν ως εξής:
Τελική κατάταξη: |
Θέση Πιλότος Ομάδα Χρόνος |
1. Raikkonen Lotus-Renault 1’30:03.225 |
2. Alonso Ferrari + 12.451 |
3. Vettel Red Bull-Renault + 22.346 |
4. Massa Ferrari + 33.577 |
5. Hamilton Mercedes + 45.561 |
6. Webber Red Bull-Renault + 46.800 |
7. Sutil Force India-Mercedes + 1:05.068 |
8. Di Resta Force India-Mercedes + 1:08.449 |
9. Button McLaren-Mercedes + 1:21.630 |
10. Grosjean Lotus-Renault + 1:22.759 |
11. Perez McLaren-Mercedes + 1:23.367 |
12. Vergne Toro Rosso-Ferrari + 1:23.857 |
13. Gutierrez Sauber-Ferrari + 1 γύρος |
14. Bottas Williams-Renault + 1 γύρος |
15. Bianchi Marussia-Cosworth + 1 γύρος |
16. Pic Caterham-Renault + 2 γύροι |
17. Chilton Marussia-Cosworth + 2 γύροι |
18. van der Garde Caterham-Renault + 2 γύροι |
Ταχύτερος γύρος: Raikkonen, 1:29.274 |
Εγκατέλειψαν: |
Πιλότος Ομάδα Γύρος |
Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 40 |
Rosberg Mercedes 26 |
Maldonado Williams-Renault 25 |
Hulkenberg Sauber-Ferrari 1 |
Βαθμολογία: |
Πιλότοι: Κατασκευαστές: |
1. Raikkonen 25 1. Ferrari 30 |
2. Alonso 18 2. Lotus-Renault 26 |
3. Vettel 15 3. Red Bull-Renault 23 |
4. Massa 12 4. Mercedes 10 |
5. Hamilton 10 5. Force India-Mercedes 10 |
6. Webber 8 6. McLaren-Mercedes 2 |
7. Sutil 6 |
8. Di Resta 4 |
9. Button 2 |
10. Grosjean 1 |