Το success story ενός ανδρόγυνου που δεν έφυγε για Λονδίνο και έφτιαξε μια φάρμα στην Εύβοια
Από την εποχή της Κλεοπάτρας, διαχρονικού προτύπου ομορφιάς, ως την αριστοκρατική Ευρώπη της Αναγέννησης και την τελευταία αυτοκρατορική δυναστεία της Κίνας, ο χρυσός ταίριαζε απόλυτα στις βασίλισσες όχι μόνο ως σύμβολο πλούτου, αλλά και ως πηγή νεότητας και ευεξίας.
Αυτές ακριβώς οι ιδιότητες έδωσαν την ιδέα στον κ. Γιάννη Καρυπίδη και στη σύζυγό του κυρία Σταυρούλα Θεοδώρου να συνδυάσουν το ελληνικό θυμαρίσιο μέλι με βρώσιμα φύλλα χρυσού 24 καρατίων για να δημιουργήσουν τη δική τους «Vasilissa».
Αυτή η ιδέα, η οποία προέκυψε μόλις τον Μάιο του 2012, τους κράτησε μάλιστα στην Ελλάδα, καθώς ήταν αποφασισμένοι λόγω της δύσκολης οικονομικής συγκυρίας να ετοιμάσουν τις βαλίτσες τους για Λονδίνο, αναζητώντας ένα καλύτερο μέλλον. «Η σύζυγός μου κρατάει από τρίτη γενιά μελισσοκόμων, οπότε από την οικογένειά της είχαμε τη μαγιά και ανθρώπους να μας μάθουν την τέχνη της μελισσοκομίας» αναφέρει στο «Βήμα» ο κ. Καρυπίδης. Από εκεί και πέρα, η επιχείρηση μπήκε άμεσα σε εφαρμογή.
Στην οικογενειακή βιολογική φάρμα τους στην Εύβοια, με την ονομασία Stayia Farm – από τα αρχικά των μικρών τους ονομάτων -, φτιάχνουν σήμερα τη δική τους σειρά μελιού με «ναυαρχίδα» φυσικά το μέλι 24 καρατίων με τη χαρακτηριστική ονομασία Vasilissa.
«Ο βρώσιμος χρυσός είναι πραγματικός χρυσός καθαρότητας 24 καρατίων σε πολύ λεπτά φύλλα, τα οποία είναι γνωστά για τις πλούσιες αντιοξειδωτικές τους ιδιότητες» εξηγεί ο κ. Καρυπίδης στο «Βήμα». Η ευεργετική του δράση μεταφέρεται στον οργανισμό μέσω της ουσίας γ-PGA αντιμετωπίζοντας δραστικά, σύμφωνα με έρευνες, τις ελεύθερες ρίζες.
Μέλι, ο ελληνικός χρυσός
Εκτός όμως από το ξεχωριστό αυτό προϊόν, το οποίο έχει κερδίσει Βραβείο Καινοτομίας Τροφίμων, τα υπόλοιπα προϊόντα της συλλογής δεν στερούνται φαντασίας. «Στόχος μας είναι να συνδυάζουμε τις εξαιρετικές ιδιότητες του ελληνικού μελιού με συστατικά τέτοια που θα του δώσουν το αποτέλεσμα μιας σούπερ τροφής» επισημαίνει ο ιδιοκτήτης.
Ο πλούτος της ελληνικής φύσης σε αρωματικά φυτά, βότανα και άνθη προσδίδει στο ελληνικό μέλι πλούσια γεύση και ξεχωριστό άρωμα. Οι θεραπευτικές ιδιότητες αυτών των φυτών μεταφέρονται στο ελληνικό μέλι δίνοντάς του ξεχωριστή αξία. Με βάση αυτά τα χαρακτηριστικά, η συλλογή «Vasilissa» – πιστοποιημένη με ISO 22000 – περιλαμβάνει πάντα αγνό ελληνικό μέλι με τις ιδιότητες του βασιλικού πολτού, της μαστίχας Χίου, του ξύλου κανέλλας, της λεβάντας, του θιβετιανού γκότζι μπέρι και της καυτερής κόκκινης πιπεριάς.
Στόχος η εξωστρέφεια και η συνεχής βελτίωση των προϊόντων
Σήμερα, μόλις έξι μήνες μετά την κυκλοφορία του πρώτου της προϊόντος, η εταιρεία έχει μπει ήδη σε καταστήματα ντελικατέσεν στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, ενώ μόλις τον Νοέμβριο έκανε την πρώτη της εξαγωγή στο Λονδίνο, στο ελληνικό παντοπωλείο «The Life Goddess». Σύντομα η συλλογή της θα φιλοξενείται σε δύο καταστήματα με ελληνικά προϊόντα στο Μπορντό της Γαλλίας, ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα προϊόντα της δείχνουν οι αγορές της Ρωσίας και των αραβικών κρατών.
«Αρχή μας είναι να μην ανοιχτούμε σε αγορά την οποία δεν θα μπορούμε στη συνέχεια να καλύψουμε. Προσπαθούμε τα βήματά μας να είναι αργά και σταθερά» τονίζουν οι ιδιοκτήτες, υπολογίζοντας τη δυναμικότητα της φάρμας τους σε 10 τόνους ανά παραγωγικό έτος. Στις αρχές του επόμενου έτους αναμένουν το νέο τους εγχείρημα, με καλλιέργειες θυμαριού, ρίγανης και δενδρολίβανου, να αποδώσει καρπούς ώστε να επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους. Παράγοντας το δικό τους θυμάρι θα αυξήσουν σημαντικά τις πιθανότητες το θυμαρίσιο μέλι της φάρμας τους να έχει την υψηλότερη ποιότητα.
Το γεγονός ότι η επιχείρηση στήθηκε σε χρόνο-ρεκόρ για τα ελληνικά δεδομένα, με ίδια μάλιστα κεφάλαια, οφείλεται όχι μόνο στο πάθος με το οποίο ξεκίνησαν οι δυο εμπνευστές της, αλλά και σε αυτό που ονομάζουμε στήριξη της οικογένειας. «Είμαστε τυχεροί γιατί για κάθε δουλειά είχαμε κι έναν δικό μας άνθρωπο, από τη μεταφορά τεχνογνωσίας μέχρι τη δημιουργία της ετικέτας μας» τονίζει ο κ. Καρυπίδης, εξηγώντας ότι μια επιχείρηση μπορεί να δαπανήσει περισσότερα από 10.000 ευρώ για την ετικέτα της, δαπάνη που δεν χρειάστηκε στη δική τους περίπτωση.
Ένα success story που επιβραβεύεται με 20.000 ευρώ
«Στη σκιά ενός καταπράσινου δάσους, γεμάτο από πεύκα, έλατα και αρωματικά φυτά, λουσμένα με τη δροσιά του Αιγαίου, φτιάξαμε την Stayia Farm, μία οικογενειακή βιολογική φάρμα, στην Εύβοια. Την ποτίσαμε με πείσμα, κόπο και υπομονή και με τον καιρό βλάστησε ένας γοητευτικός μικρόκοσμος. Παράγουμε υγιεινά τρόφιμα, μακριά από χημικά, διατηρώντας τα φυτά και το έδαφος τους φυσικά και υγιεινά». Mε τις λίγες αυτές αράδες οι άνθρωποι της εταιρείας συστήθηκαν στο ευρύ κοινό μέσα από την επίσημη σελίδα του διαγωνισμού «Share your success» στο Facebook, τον οποίο διοργάνωσε η Cosmote στα πλαίσια της κοινωνικής υπευθυνότητας.
Χάρη σε αυτά τα λίγα λόγια κέρδισαν την προτίμηση των χρηστών του εν λόγω κοινωνικού δικτύου και αναδείχθηκαν σε μία από τις τρεις «ιστορίες επιτυχίας» στις οποίες δίδεται το έπαθλο των 20.000 ευρώ, με τη μορφή ενός πακέτου ολοκληρωμένης διαφημιστικής προβολής. «Μόνο με τη συμμετοχή μας στον διαγωνισμό είχαμε τη δυνατότητα να στείλουμε 25.000 προσωπικά μηνύματα προωθώντας έτσι την προσπάθειά μας» επισημαίνει ο κ. Καρυπίδης στο «Βήμα». Οικογένεια και φίλοι έκαναν τη δική τους εκστρατεία μέσω των κοινωνικών δικτύων ενημερώνοντας για τον διαγωνισμό, με αποτέλεσμα η ιστορία της Stayia Farm να αποσπάσει 7.495 likes.
«Το γεγονός ότι κερδίσαμε τελικά και το έπαθλο είναι μία ακόμη επιβράβευση του αγώνα μας, αλλά και σημαντική βοήθεια για μια οικογενειακή επιχείρηση η οποία τολμά να αναπτυχθεί σε αυτή τη δύσκολη περίοδο» αναφέρει ο κ. Καρυπίδης, προτρέποντας κι άλλες μεγάλες εταιρείες να ακολουθήσουν το παράδειγμα της Cosmote και να ενισχύσουν με τον δικό τους τρόπο την καινοτόμο επιχειρηματικότητα.