Τι συμβαίνει με τους 7000 επίορκους – Τα έξι νέα οργανογράμματα των υπουργείων Εξωτερικών, Τουρισμού, Εσωτερικών, Υγείας, Ναυτιλίας και της Γραμματείας Μέσων Ενημέρωσης
Αναβρασμός επικρατεί στο υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, με συνεχείς συσκέψεις, τις τελευταίες ημέρες, για την συλλογή στοιχείων που δείχνουν ότι οι δράσεις του φέρνουν αποτέλεσμα στον στόχο για λιγότερο κράτος.
Η πολιτική του ηγεσία βλέπει τον κλοιό να σφίγγει γύρω της, εν όψει νέων επαφών που αναμένεται να έχει με τους επικεφαλής της Τρόικας (ΕΕ-ΕΚΤ-ΔΝΤ), παρόντος αυτή τη φορά και του κ. Πολ Τόμσεν (εκπροσώπος ΔΝΤ), ο οποίος δεν μετείχε στην τελευταία συνάντηση του κλιμακιου της τριμερούς με τον κ. Αντ. Μανιτάκη.
Την Τρίτη (6.3.2013) και ενώ ήταν σε εξέλιξη οι συζητήσεις των εκπροσώπων των δανειστών με τους υπουργούς Οικονομικών, Ανάπτυξης και Εργασίας, επιστήμονες και επιτελείο κυβερνητικών στελεχών (ομάδα υποστήριξης) βρίσκονταν επί ποδός στο κτίριο του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης. Ολοκλήρωναν τις αλλαγές στα οργανογράμματα των τελευταίων τεσσάρων υπουργείων στα οποία εκκρεμμούσε η αξιολογηση των υπηρεσιών τους, ώστε τις επόμενες ημέρες να εγκριθούν από το Κυβερνητικό Συμβούλιο Μεταρρύθμισης υπό τον Πρωθυπουργό.
Με αυξανόμενη την πίεση από την Τρόικα, που αξιολογεί στην Αθήνα τις κυβερνητικές δράσεις, αλλά και με δεδομένες τις μνημονιακές δεσμεύσεις, η κυβέρνηση έχει αποδυθεί σε έναν αγώνα να αποδείξει ότι έχει υλοποιήσει, εντός των χρονοδιαγραμμάτων, όσα είχε συμφωνήσει με τους δανειστές και προχωρά κανονικά. Σε διελκυστίνδα , κατά τις διαπραγματεύσεις, -είτε στο επικοινωνιακό επίπεδο είτε στο πλαίσιο του τρόπου υλοποίησης ανειλημμένων υποχρεώσεων με βάση πολιτικές επιλογές- εξελίσσεται το σχέδιο κινητικότητας, η ένταξη σε καθεστώς διαθεσμότητας 12.500 υπαλλήλων ως τον Ιούνιο και άλλων τόσων μέχρι το τέλος του 2013 (συνολικά 25.000), αλλά και οι υποχρεωτικές αποχωρήσεις, ώστε να μειωθούν κατά 150.000 οι εργαζόμενοι στον δημόσιο τομέα το 2015.
Τι θα γίνει με τους επίορκους
Ο κ. Μανιτάκης συγκεντρώνει στοιχεία για να δείξει ότι επέρχεται δημοσιονομική εξοικονόμηση και μείωση του κράτους μέσα από τη συρρίκνωση υπηρεσιών και προσωπικού σε υπουργεία, οργανισμούς, φορείς του στενού και ευρύτερου δημόσιου τομέα. Επιταχύνει τις διαδικασίες και εστιάζει σε στοιχεία που αφορούν επιόρκους δημόσιους υπαλλήλους, χωρίς προσώρας να δημοσιοποιεί τον αριθμό τους, αν και τον αναζητά, γνωρίζοντας ότι η Τρόικα θέλει συγκεκριμένες αναφορές και όχι γενικόλογες εκτιμήσεις.
Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, ο αριθμός των 7000 επιόρκων που κάνει το γύρο της ειδησεογραφίας, αφορά αριθμό εκκρεμών υποθέσεων, στη βάση πορίσματος του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, οι οποίες περιλαμβάνουν και πλήθος περιπτώσεων υπαλλήλων με ήπια πειθαρχικά παραπτώματα, που δεν επισύρουν ερωτήματα οριστικής παύσης.
Ο κ. Μανιτάκης επιμένει ότι επί υπουργίας του θα γίνει τομή στο ζήτημα των επιόρκων, οδηγώντας τους στην έξοδο, «χωρίς καμμιά ανοχή», αλλά «στο πλαίσιο των κατακτήσεων του νομικού πολιτισμού και του κράτους δικαίου». Εν τω μεταξύ, στην αιχμή του δόρατος για να μεγαλώσει τη δεξαμενή των προς διαθεσιμότητα υπαλλήλων έχει θέσει την ενίσχυση των πειθαρχικών συμβουλίων αλλά και τη διερεύνηση για να οδηγήσει προς την έξοδο υπαλλήλους που δεν προσέρχονταν στην εργασία τους ή την ασκούν πλημμελώς.
Στον προθάλαμο της διαθεσιμότητας υπάλληλοι υπουργείων, λόγω νέων οργανογραμμάτων
Εδωσαν και πήραν οι πληροφορίες ότι κατέφθασε στο υπουργείο την Τρίτη εσπευσμένα ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών κ. Χρήστος Σταϊκούρας για να φέρει μήνυμα της Τρόικας προς τον κ. Μανιτάκη με την απαίτηση συγκεκριμένων αριθμητικών δεσμεύσων για άμεσες απολύσεις, περιλαμβανομένων αυτών που αφορούν επίορκους. Τις «ξόρκισε» το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, ως διαρροές που δεν βασίζονται επί πραγματικού, λέγοντας ότι κυβερνητικά στελέχη έφτασαν εκεί στο πλαίσιο της προετοιμασίας για το Κυβερνητικό Συμβούλιο Μεταρρύθμισης σχετικά με την έγκριση των αλλαγών στα οργανογράμματα των τεσσάρων υπουργείων που εκκρεμούσαν.
Εκείνη την ημέρα στο κτίριο του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης η Ομάδα υποστήριξης κατέληξε, ώστε να εγκριθεί σε επόμενη φάση από το Κυβενρητικό Συμβούλιο Μεταρρύθμισης, στη νέα δομή που θα έχουν τα υπουργεία Οικονομικών, Ανάπτυξης, Αμυνας, Δημόσιας Τάξης.
Οι προσθαφαιρέσεις συνεχείς ώστε να υπολογισθεί ποιος είναι ο αριθμός των υπαλλήλων που θα βρεθούν στον προθάλαμο της διαθεσιμότητας από τα υπουργεία και τους εποπτευόμενους από αυτούς φορείς.
Είχε προηγηθεί η έγκριση των οργανογραμμάτων, κατά σειρά των υπουργείων Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Υπουργείου Περιβάλλοντος, και ακολούθησαν τα υπουργεία Δικαιοσύνης, Εργασίας, Αγροτικής Ανάπτυξης και Μακεδονίας-Θράκης . Σε αυτά προέκυψε συνολικά μείωση στη στελέχωσή τους – κεντρική υπηρεσία και εποτευόμενοι φορείς – που κυμαίνεται από 392 έως 712 υπαλλήλους, χωρίς να περιλαμβάνονται συνταξιοδοτήσεις και άρσεις αποσπάσεων.
Την προηγούμενη εβδομάδα το Κυβερνητικό Συμβούλιο οριστικοποίησε τις αλλαγές στις δομές των υπουργείων Εξωτερικών, Τουρισμού, Εσωτερικών, Υγείας, Ναυτιλίας και της Γραμματείας Μέσων Ενημέρωσης και Επικοινωνίας (πρώην γενική γραμματεία Τύπου). Μάλιστα, δεν είναι τυχαίο ότι την Τρίτη (6.3.2013) , επέλεξε η Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης να αναρτήσει τα στοιχεία γι αυτά τα υπουργεία στην ιστοσελίδα της (http://www.minpress.gr/minpress/index/other_pages-2/dioikitiki_metarithmisi_2013.htm).
Από τα έξι νέα οργανογράμματα (των υπουργείων Εξωτερικών, Τουρισμού, Εσωτερικών, Υγείας, Ναυτιλίας και της Γραμματείας Μέσων Ενημέρωσης), προκύπτει μείωση διοικητικών δομών κατά 32% έως 50% και εκτιμώμενη μείωση δημοσιονομικής δαπάνης 7% έως 16% σε πρώτη φάση. Επίσης, επέρχεται μείωση στη στελέχωσή τους που κυμαίνεται από 615 έως 706 υπαλλήλους, οι οποίοι θα βρεθούν στον προθάλαμο της διαθεσιμότητας .
Οι αναδιαρθρώσεις στα έξι υπουργεία
Υπουργείο Εξωτερικών
Οι οργανικές μονάδες στο ΥΠΕΞ μειώνονται κατά το 32% (από 224 σε 153). Οσον αφορά τη στελέχωση της Κεντρικής Υπηρεσίας του ΥΠΕΞ (δεν περιλαμβάνονται δηλαδή οι Αρχές του Εξωτερικού) , θα επέλθει μείωση σε προσωπικό που κυμαίνεται από 143 έως 193 άτομα (σήμερα υπάρχουν 927 υπάλληλοι και με το νέο οργανόγραμμα θα είναι 734-784 υπάλληλοι). Μάλιστα, έχει υπολογισθεί ότι η συνολική δημοσιονομική εξοικονόμηση θα φτάσει στο ποσό των 1.016.364 ευρώ (268.200 ευρώ από κατάργηση θέσεων πολιτικής ευθύνης και 748.164 ευρώ από κατάργηση θέσεων μετακλητών).
Οι κύριες αλλαγές που επέρχονται με το νέο οργανόγραμμα του υπουργείου Εξωτερικών συνοψίζονται στις εξής:
-Αναδιάρθρωση των ΓενικώνΔιευθύνσεων και μείωση των επιτελικών από έξι σε τρεις.
-Κατάργηση των θέσεων μετακλητών Γενικών Γραμματέων Ευρωπαϊκών Υποθέσεων, Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων & Διεθνούς Αναπτυξιακής Συνεργασίας.
-Κατάργηση της Γ.Γ. Αποδήμου Ελληνισμού και της Ε.Γ. Αξιοποίησης Διεθνών Προγραμμάτων.
-Περιορισμός του αριθμού μετακλητών, ειδικών συμβούλων και ειδικών συνεργατών και αποσπασμένων στα πολιτικά γραφεία κατά 49%.
-Ενίσχυση του ρόλου της Γενικής Επιθεώρησης.
-Συρρίκνωση της Μεταφραστικής Υπηρεσίας & υπαγωγή στη νέα Δ’ Γενική Διεύθυνση. Περιορίζεται στη μετάφραση εγγράφων για την Προεδρία της Δημοκρατίας, τη Βουλή, το ΥΠΕΞ και άλλα υπουργεία.
Υπουργείο Εσωτερικών
Οι οργανικές μονάδες του Υπουργείου Εσωτερικών μειώνονται από 110 σε 66 (ποσοστοό 40%), ενώ θα είναι 65 λιγότεροι οι υπάλληλοι σε σχέση με την υφιστάμενη στελέχωση (το νέο οργανόγραμμα προσδιορίζει σε 730 τους υπαλλήλους του ΥΠΕΣ από 795 που είναι σήμερα).
Το συνολικό δημοσιονομικό όφελος υπολογίζεται σε 2.226.609 ευρώ, ποσό το οποίο προέρχεται από εξοικονόμηση δαπανών όσον αφορά στην κτιριακή υποδομή και τα μισθώματα Κτιρίων (1.605.609 ευρώ), λειτουργικές δαπάνες (230.000 ευρώ), μισθοδοσία και πρόσθετες Απολαβές (391.000 ευρώ).
Η αναδιάρθρωση των οργανικών δομών του Υπουργείου Εσωτερικών στηρίζεται στις εξής αλλαγές :
-Συγκέντρωση της οικονομικής διαχείρισης, εποπτείας και παρακολούθησης των δημοσιονομικών μεγεθών της Κεντρικής Υπηρεσίας, των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων & των ΟΤΑ σε μια ενιαία δομή.
-Απλούστευση και ανασχεδιασμός των βασικών επιχειρησιακών διαδικασιών των νέων Γενικών Διευθύνσεων του Υπουργείου Εσωτερικών με βασικό στόχο να καταστούν οι νέες δομές πιο λειτουργικές και αποτελεσματικές
-Επανεξέταση για την άρση των επικαλύψεων, που δεν εντοπίστηκαν στην πρώτη φάση, μεταξύ των επιχειρησιακών αντικειμένων των νέων δομών του Υπουργείου Εσωτερικών και των δομών άλλων Υπουργείων ή/και φορέων-νομικών προσώπων.
-Εκπόνηση μιας συνολικής μελέτης – πρότασης για τον επαναπροσδιορισμό του ρόλου της Αποκεντρωμένης Διοίκησης σε σχέση με τις λειτουργίες της Κεντρικής Διοίκησης που ασκούνται από αποκεντρωμένες δομές των Υπουργείων (για παράδειγμα αποκεντρωμένες υπηρεσίες Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, Υπ. Τουρισμού).
-Μετεγκατάσταση των υπηρεσιών του ΥΠΕΣ σε ένα ενιαίο διοικητικό κέντρο – κτίριο, με βασικό άξονα την αξιοποίηση κτιρίου του δημοσίου.
Υπουργείο Ναυτιλίας
Στο υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου επέρχεται μείωση οργανικών μονάδων σε ποσοστό 34% (από 254 που είναι σήμερα οι οργανικές μονάδες γίνονται 168). Η συνολική δημοσιονομική εξοικονόμηση υπολογίζεται σε ποσό 1.970.000 ευρώ, με τη μερίδα του λέοντος να προέρχεται από τη Γενική Γραμματεία Ασφάλειας Ναυσιπλοίας ενώ ελάχιστή είναι η εξοικονόμηση από την κατάργηση θέσεων πολιτικής ευθύνης (61.585 ευρώ ). Σήμερα οι εργαζόμενοι στο υπουργείο Ναυτιλίας είναι 8132 (ένστολοι 7480 και πολιτικό προσωπικό 652 άτομα). Με το νέο οργανόγραμμα, η προτεινόμενη στελέχωση ορίζει ότι οι υπάλληλοι θα είναι 7890 (πολιτικό προσωπικό 590 και ένστολο 7300), δηλαδή 242 λιγότεροι εργαζόμενοι από όσους είναι σήμερα
Οι βασικές αλλαγές που επέρχονται στο υπουργείο Ναυτιλίας & Αιγαίου αφορούν σε :
-Επανένταξη του Λιμενικού Σώματος Υ.Ν.Α. με παράλληλη αναδιάρθρωση της δομής του
-Απλούστευση των βασικών επιχειρησιακών διαδικασιών των νέων Γενικών Διευθύνσεων – Κλάδων του Υπουργείου Ναυτιλίας & Αιγαίου –
– Αναδιάρθρωση της δομής και της λειτουργίας των Οικονομικών Υπηρεσιών με σκοπό τη βελτίωση της οικονομικής διαχείρισης, εποπτείας και παρακολούθησης των δημοσιονομικών μεγεθών.
-Ανασχεδιασμός των επιχειρησιακών στόχων με την προσθήκη του στρατηγικού προγραμματισμού και της προώθησης ναυτιλιακών επενδύσεων, θαλάσσιας οικονομίας και θαλάσσιου τουρισμού.
Υπουργείο Υγείας
Η πρόταση αναδιοργάνωσης του υπουργείου Υγείας επιφέρει μείωση οργανικών μονάδων κατά 39% (από 131 οι μονάδες γίνονται 80). Με βάση το νέο οργανόγραμμα θα εργάζονται 65-106 λιγότεροι υπάλληλοι , καθώς από 791 που είναι σήμερα θα μειωθούν σε 685-720.
Η πρόταση στελέχωσης του ΣΕΥΥΠ (Σώμα Επιθεωρητών Υπηρεσιών Υγείας και Πρόνοιας) εξαρτάται από τον αριθμό των αποσπασμένων υπαλλήλων και θα οριστικοποιηθεί κατά τη φάση της εφαρμογής.
Το σύνολο του δημοσιονομικού οφέλους από τις αναδιαρθρώσεις στο υπουργείο Υγείας αφορά σε 1.042.958 ευρώ, εκ των οποίων 605.758 ευρώ από έξοδα για κτιριακή υποδομή & μισθώματα κτιρίων, 250.000 ευρώ από μείωση λειτουργικών δαπανών-συντήρησης, 187.200 ευρώ από μισθοδοσία & πρόσθετες απολαβές.
Οι κυριότερες αλλαγές από την αναδιοργάνωση του υπουργείου Υγείας είναι:
-Συγχώνευση των Ειδικών Υπηρεσιών Διαχείρισης & Εφαρμογής Προγραμμάτων ΕΣΠΑ Τομέα Υγείας (ΕΥΤΥΚΑ & ΕΥΕΤΥΚΑ)
-Συγκέντρωση όλων των λειτουργιών (προγραμματισμός, ανάπτυξη, διαχείριση βάσεων δεδομένων, ανίχνευση εκπαιδευτικών αναγκών) σε μια ενιαία δομή που θα καλύπτει τις ανάγκες της Κεντρικής Υπηρεσίας , των εποπτευόμενων φορέων και των νομικών προσώπων του ΕΣΥ (νοσοκομεία).
-Ανασχεδιασμός της διάθρωσης και της αποστολής του ΣΕΥΥΠ με βασικό άξονα την ενδυνάμωση της λειτουργίας του Εσωτερικού Ελέγχου στους τομείς πολιτικής του Υπουργείου Υγείας.
-Αναδιοργάνωση του ΕΚΕΠΥ (Ερευνητικό Κέντρο για την Προαγωγή της Υγείας) με ανάληψη αρμοδιοτήτων διαχείρισης κρίσεων από δομές όπως η Διεύθυνση ΠΑΜ-ΠΣΕΑ και το Εθνικό Κέντρο Δηλητηριάσεων, προκειμένου να επιτευχθούν συνέργειες και συνεκτική αντιμετώπιση εκτάκτων περιστατικών – κρίσεων.
-Ανασχεδιασμός της δομής και αναβάθμιση της αποστολής της Ε.Σ.Δ.Υ. (Εθνική Σχολή Δημόισας Υγείας) με βασικούς άξονες τη διοίκηση των Υπηρεσιών Υγείας και την υλοποίηση της εκπαιδευτικής πολιτικής για το σύνολο των επαγγελματιών του Εθνικού Συστήματος Υγείας.
-Μετεγκατάσταση των υπηρεσιών του Υπουργείου, που στεγάζονται σε μισθωμένα κτίρια, σε κτίρια ιδιοκτησίας του.
Υπουργείο Τουρισμού – ΕΟΤ
Από τις αλλαγές στη δομή των υπηρεσιών του υπουργείου Τουρισμού επέρχεται συρρίκνωση των οργανικών μονάδων στην Κεντρική Υπηρεσία κατά 60% και στον στον ΕΟΤ κατά 81%, ενώ ως προς το στελεχιακό δυναμικό μειώνονται συνολικά οι υπάλληλοι από 875 σε 700. Εχει υπολογισθεί ότι το συνολικό δημοσιονομικό όφελος που προκύπτει αφορά 4.773.073 ευρώ (1.323.092 ευρώ από στέγαση και λειτουργικές δαπάνες Υπουργείου & ΕΟΤ , 1.897.665 ευρώ από Αμοιβές / Επιδόματα / Μισθοδοσία , 1.400.000 ευρώ από μείωση μονάδων Γραφείων Εξωτερικού , 152.316 ευρώ από μεταφορά αρμοδιοτήτων Διεύθυνσης Καζίνο).
Ο επανασχεδιασμός των αρμοδιοτήτων και της δομής του Υπουργείου Τουρισμού επιφέρει αλλαγές, όπως:
-Μεταφορά της αρμοδιότητας για την επεξεργασία Προτύπων Ποιότητας και Σημάτων (labeling) σχετικά με ειδικές μορφές τουρισμού από τον ΕΟΤ στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου.
-Αναδιάρθρωση των Περιφερειακών Υπηρεσιών Τουρισμού (ΠΥΤ), με περιοχές αρμοδιότητας αντίστοιχες με αυτές των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων (μείωσή τους σε επτά) και ανάληψη του συντονισμού και της εποπτείας αυτών από την Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου.
-Δυνατότητα ποιοτικής πιστοποίησης – ποιοτικού ελέγχου τουριστικών επιχειρήσεων και σε άλλους φορείς εκτός του Υπουργείου Τουρισμού (για παράδειγμα Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο) ή στον ιδιωτικό τομέα μέσω πιστοποίησης των φορέων αυτών.
-Απλούστευση διαδικασιών για χορήγηση Ειδικού Σήματος Λειτουργίας τουριστικών καταλυμάτων, για έκδοση οικοδομικής αδείας ανέγερσης τουριστικών καταλυμάτων.
-Μετά την κατάργηση του Οργανισμού Τουριστικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης , το έργο του αναλαμβάνει δομή της Κεντρικής Υπηρεσίας.
Οσον αφορά στον ΕΟΤ, ο Οργανισμός επικεντρώνει τη δράση του στην προώθηση-Προβολή Τουριστικού Προϊόντος. Προβλέπεται ενδυνάμωση του Τομέα Έρευνας Αγοράς με στόχο τη βελτιστοποίηση του προγραμματισμού των δράσεων για την ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος. Επίσης, ανασχεδιάζονται οι επιχειρησιακές διαδικασίες γραφείων ενώ αναθεωρείται ο κανονισμός προμηθειών με σκοπό τον εξορθολογισμό – έλεγχο της δημοσιονομικής δαπάνης.
Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης
Η αναδιοργάνωση της δομής της Γενικής Γραμματείας Μέσων Ενημέρωσης και της ΓΓ Ενημέρωσης και Επικοινωνίας οδηγεί σε μείωση των οργανικών μονάδων συνολικά κατά 49% (οι μονάδες ήταν 85 και γίνονται 43), τόσο όσον αφορά την Κεντρική υπηρεσία όσο κια τα γραφεία εξωτερικού.
Η συνολική δημοσιονομική εξοικονόμηση αφορά ποσό
1.579.800 ευρώ, το οποίο επιμερίζεται σε 500.000 ευρώ από λειτουργικές δαπάνες – Κτιριακή Υποδομή, 79.800 ευρώ από μισθοδοσία & πρόσθετες απολαβές ενώ 1.000.000 ευρώ από μείωση δαπάνης για διακίνηση Τύπου.
Ως προς τη στελέχωση τα στοχεία που δόθηκαν δείχνουν τάση μείωσης . Ετσι, το Δεκέμβριο του 2012 είχαν καταγραφεί στη Γραμματεία 582 άτομα ενώ για το 2013 αναφέρονται 517 ενώ το 2015 υπολογίζονται σε 427.
– Ενταξη σε μια ενιαία δομή των υποστηρικτικών λειτουργιών στο πλαίσιο της υλοποίησης μιας ολοκληρωμένης πολιτικής επικοινωνίας της Κυβέρνησης και προβολής της Ελλάδας στη διεθνή κοινή γνώμη.
-Εκσυγχρονισμός και συγκέντρωση του επιχειρησιακού αντικειμένου της συλλογής επεξεργασίας και διανομής εντύπων και ηλεκτρονικών αποδελτιώσεων.
-Η Γενική Γραμματεία Επικοινωνίας & Προβολής θα αναλάβει την αγορά διαφημιστικού χώρου – χρόνου για το σύνολο των φορέων του Δημοσίου με στόχο την επίτευξη οικονομιών κλίμακας, τη μείωση της δημοσιονομικής δαπάνης και την ενίσχυση της διαφάνειας και της λογοδοσίας.
-Αναδιάρθρωση, μετονομασία και ανασχεδιασμός της αποστολής των Γραφείων Επικοινωνίας και Προβολής στο Εξωτερικό. Προβλέπεται η συστέγαση, ο διαμοιρασμός πόρων και η δημιουργία συνεργειών με τις υπηρεσίες του ΕΟΤ και άλλων φορέων του Δημοσίου στο εξωτερικό.
-Εκπόνηση «οδικού χάρτη και σχεδίου δράσης για την αξιολόγηση, τον εκσυγχρονισμό και την αναδιοργάνωση της δομής, της αποστολής, των επιχειρησιακών αντικειμένων – διαδικασιών και του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας των εποπτευόμενων φορέων ΕΡΤ ΑΕ και ΑΠΕ-ΜΠΕ».