Μειώσεις τιμών σε 246 προϊόντα, διατήρηση των τιμών σε 650 και ελάχιστες αυξήσεις, «μετρημένες στα δάχτυλα των δύο χεριών» σημειώθηκαν την τρίτη εβδομάδα εφαρμογής του καλαθιού του νοικοκυριού. Αυτό είπε ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης, μιλώντας στο Open TV, επισημαίνοντας ότι στο σύνολο της αξίας του καλαθιού, όλες οι αλυσίδες έχουν καλάθι μικρότερης αξίας αυτή την εβδομάδα, δηλαδή μείωση τιμών, για τρίτη συνεχόμενη εβδομάδα. Άρα, πρόσθεσε ο υπουργός, επικαλούμενος έρευνα του ΙΝΚΑ, το καλάθι, «γλιτώνει 12% την εβδομάδα σε όποιον επιλέγει να αγοράσει προϊόντα από αυτό και 4 στους 10 καταναλωτές έχουν ήδη αγοράσει προϊόντα από το καλάθι».
Λειτουργεί ο ανταγωνισμός, εντείνονται οι προσφορές
Σε σχέση με την επίδραση του καλαθιού στον ανταγωνισμό, ο αρμόδιος υπουργός είπε πως «έχει αρχίσει να δουλεύει ο ανταγωνισμός στα αλήθεια. Πλέον, οι αλυσίδες ενδιαφέρονται να μάθουν ποια αλυσίδα θα ανακοινώσω σήμερα το απόγευμα ότι έχει το φθηνότερο καλάθι και σε ποια θα είμαι αύριο το πρωί. Αύριο θα είμαι σε σούπερ μάρκετ της αλυσίδας με το φθηνότερο καλάθι».
Σε ό, τι αφορά τις προσφορές στα εκτός καλαθιού προϊόντα, ο Άδωνις Γεωργιάδης υποστήριξε ότι συνεχίζονται κανονικά και επιπλέον έχουν ενταθεί. Όπως εξήγησε, «επειδή μειωθήκαν οι τιμές στο καλάθι και ένα μεγάλο ποσοστό του καταναλωτικού κοινού πήγε προς τα εκεί, οι “εκτός καλαθιού” για να κρατήσουν τους πελάτες τους και να μη τους φύγουν κάνουν καλύτερες τιμές. Άρα, το καλάθι δεν μείωσε τις προσφορές αλλά αύξησε τις προσφορές».
Επαφές με τη βιομηχανία
Επιπλέον, πρόσθεσε ότι τις επόμενες μέρες θα έχει συνάντηση και με την πολυεθνική βιομηχανία. Όπως είπε χρακτηριστικά «και η βιομηχανία με την οποία έχω διαρκείς συναντήσεις και θα έχω και με την πολυεθνική βιομηχανία τις επόμενες ημέρες, απ’ ό,τι φαίνεται αρχίζει και βάζει πλάτη. Γιατί για να υπάρξουν οι νέες μειώσεις στις τιμές, αναγκαστικά έχουν μειωθεί τα κόστη».
Αλλαγές στην απεικόνιση του καλαθιού
«Στον δείκτη αυτή την εβδομάδα, έχουμε κάνει δύο καινοτομίες. Πρώτον, έχουμε σταθμίσει τις ποσότητες, ώστε να είναι πιο δίκαιες μεταξύ των καλαθιών, δηλαδή πόσο βάρος έχουν τα προϊόντα της κάθε αλυσίδας. Δεύτερον, έχουμε βάλει κι έναν αλγόριθμο που δίνει κάποιους πόντους στο καλάθι που έχει επώνυμα προϊόντα, σε σχέση με private label. Άρα, ενθαρρύνουμε και τις αλυσίδες να μην βάζουν μόνο ιδιωτικής ετικέτας προϊόντα αλλά να βάζουν και επώνυμα. Με αυτές τις δύο αλλαγές πιστεύω ότι θα είναι πιο δίκαιη η απεικόνιση του καλαθιού».
OT