Η ψήφιση της σύμβασης του Ε65 από τη Βουλή σηματοδοτεί το τέλος μιας εκκρεμότητας 14 ετών, σημείωσε ο πρωθυπουργός μιλώντας στη Βουλή και τη συζήτηση σχετικά με την κύρωση της συμφωνίας για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος ( Ε-65).

«Η Θεσσαλία γνωρίζει μια ακόμα ενσωμάτωση στον ελληνικό κορμό. Με τη κύρωση της μελέτης, κατασκευής και λειτουργίας του βόρειου σκέλους της Ε65, η μεγάλη αυτή Περιφέρεια εντάσσεται στο σύγχρονο εθνικό σχεδιασμό» είπε ενώ έκανε αναφορά στην «πανηγυρική η έγκριση του εθνικού σχεδίου Ελλάδα 2.0 από το Ecofin, ένα σχέδιο που σχέδιο ανταποκρίνεται στις αναπτυξιακές ανάγκες της χώρας», όπως είπε.

Ο Ε65 ήταν ένας από τους αυτοκινητοδρόμους που δημοπρατήθηκαν το 2007 και που σταμάτησε το 2011 λόγω της οικονομικής κρίσης, υπενθύμισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, σημειώνοντας ότι η κυβέρνησή του, κληρονόμησε «το απόλυτο κενό χρηματοδότησης» και για αυτό το έργο.

Πάνω από 1.000 θέσεις εργασίας

«Στις 20/12/2019 δεσμεύτηκα ότι το έργο αυτό θα προχωρούσε πάση θυσία», είπε προσθέτοντας ότι «πετύχαμε με επίπονες προσπάθειες να πάρουμε το πράσινο φως για την χρηματοδότηση του έργου που έμενε μετέωρο επί 15 χρόνια».

»» Έτσι επιβεβαιώσαμε το σύνθημα μας: το είπαμε, το κάναμε. Κατόπιν και δικής μου παρέμβασης στην Επιτροπή Ανταγωνισμού της ΕΕ, κατορθώσαμε να λάβουμε τη σχετική έγκριση. Διαψεύσαμε για μία φορά ακόμη όσους είχαν σπεύσει να χαρακτηρίσουν την εν λόγω εξέλιξη περίπου αδύνατη. Ο Ε- 65 Θα δημιουργήσει για την Θεσσαλία περίπου 1000 θέσεις κατά την κατασκευή του και περίπου 150 θέσεις κατά την λειτουργία του».

«Η ολέθρια επιλογή της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ της κατάτμησης της εθνικής οδού Πατρών – Πυργού εγκαταλείφθηκε και το έργο ενσωματώθηκε στη σύμβαση της Ολυμπίας Οδού» είπε ο πρωθυπουργός και υπογράμμισε ότι η νέα αρτηρία θα συνδέει τον Βόλο με την Ηγουμενίτσα και σημαντικά τουριστικά αξιοθέατα της ευρύτερης περιοχής.

Πράσινος δρόμος

«Η μεταφορά προιόντων θα γίνεται πολύ πιο εύκολα και πολύ πιο φθηνά. Ο Ε -65 είναι ένας πράσινος δρόμος, που οδηγεί στο μέλλον και οδηγεί την Θεσσαλία στην πράσινη μετάβαση. Πρόκειται για ένα έργο που θα συμβάλλει και στην ανάπτυξη της Δυτικής Μακεδονίας επιβραβεύοντας την τολμηρή απόφαση της Ελλάδος να περάσει σε μία εποχή γρήγορης απολιγνιτοποίησης. Η Δυτική Μακεδονία θα είναι, με την ολοκλήρωση του έργου, ενταγμένη στις διεθνείς εφοδιαστικές αλυσίδες. Ο Ε -65 αποτελεί μέρος του νέου αναπτυξιακού μοντέλου. Η ολοκλήρωση του έργου συμβολίζει τη βούληση της κυβέρνησης να χρησιμοποιήσει τις υποδομές ως εφαλτήριο ανάπτυξης, ενώ αποτελεί απόδειξη της προγραμματικής μας συνέπειας», σημείωσε και αναφέρθηκε στα μελλοντικά έργα που δρομολογούνται:

Ξεδιπλώνεται πρόγραμμα επενδύσεων 13ων δισ. ευρώ

«Υπάρχει η έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού της ΕΕ για τον δρόμο Πάτρα – Πύργος, την περιμένουμε πολύ σύντομα, αναμένουμε τα μηχανήματα να πάρουν μπροστά πολύ γρήγορα, ώστε να εκλείψει αυτή η μαύρη τρύπα στο οδικό δίκτυο της Πελοποννήσου. Εξασφαλίσαμε, εξάλλου, πως η χρηματοδότηση του έργου μπορεί να επεκταθεί και πέραν του 2023. Αυτή τη στιγμή ξεδιπλώνεται στην χώρα ένα πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων, που αγγίζει τα 13 δις ευρώ. Με έργα τελματωμένα, που επιτέλους κινούνται, αλλά και νέα, που δρομολογούνται. Θυμίζω τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια και την γραμμή 4 του μέτρο, το μεγαλύτερο δημόσιο έργο, που θα γίνει στην χώρα. Στην τελική ευθεία είμαστε και για το μετρό της Θεσσαλονίκης, καθώς μετά την απόφαση του ΣτΕ ανοίγει ο δρόμος για την ολοκλήρωση του έργου με σεβασμό στην πολιτιστική κληρονομιά του έργου» είπε ο πρωθυπουργός, ενώ απευθυνόμενος σε βουλευτές της αντιπολίτευσης σημείωσε με νόημα: «Μην ανησυχείτε, θα σας καλέσουμε στην πραγματική λειτουργία του έργου, όχι στους μουσαμάδες».

Παράλληλα κάλεσε όλα όλα τα κόμματα να ψηφίσουν την κύρωση του Ε-65.

 

in

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.