Τον δικό τους… Γολγοθά ανεβαίνουν οι υποψήφιοι των πανελλαδικών εξετάσεων, καθώς η προετοιμασία του διεξάγεται κάτω από αντίξοες συνθήκες εν μέσω της πανδημίας.
Μπορεί τη Δευτέρα να επιστρέφουν στα θρανία οι περισσότεροι μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ωστόσο, δε θα γίνει το ίδιο με τους μαθητές των λυκείων που βρίσκονται στις λεγόμενες «κόκκινες» περιοχές.
Η παρατεταμένη απουσία των μαθητών από τις σχολικές αίθουσες τους έχει φέρει στα όριά τους, καθώς είναι αναγκασμένοι να βρίσκονται καρφωμένοι για πολλές ώρες μπροστά από έναν υπολογιστή για τις ανάγκες της τηλεκπαίδευσης.
Ειδικά οι μαθητές που βρίσκονται στην Γ΄ λυκείου, εκτός από την τηλεκπαίδευση, κάνουν και τα φροντιστηριακά τους μαθήματα – που είναι αναγκαίο κακό για πολλούς από αυτούς – μέσω υπολογιστή.
Υπενθυμίζεται ότι οι μαθητές γυμνασίων και λυκείων έχουν να πατήσουν το… πόδι τους σε σχολική αίθουσα από τις 5 Νοεμβρίου, ενώ κάποιοι εξ αυτών, δεν θα επιστρέψουν ούτε αύριο, Δευτέρα.
Η Αττική η οποία λόγω έξαρσης στον αριθμό των κρουσμάτων πέρασε από την Παρασκευή στην…. κόκκινη πλευρά του επιδημιολογικού χάρτη, βάζει φρένο στην επιστροφή των μαθητών λυκείων στη δια ζώσης διδασκαλία.
Ο «πονοκέφαλος» για όσους προετοιμάζονται για τις πανελλαδικές εξετάσεις είναι ακόμη μεγαλύτερος, καθώς οι εν λόγω μαθητές έχουν χάσει την επαφή τους με την εκπαιδευτική διαδικασία, με τους καθηγητές τους ενώ ο μόνιμος εγκλεισμός σε ένα σπίτι περνώντας πολλές ώρες την ημέρα μπροστά από τον υπολογιστή, έχει προκαλέσει πλήθος προβλημάτων.
Παραμένει δε άγνωστο πότε θα επιστρέψουν οι μαθητές των κόκκινων περιοχών στα θρανία καθώς ουδείς μπορεί να προβλέψει πως θα εξελιχθεί η πανδημική κρίση το επόμενο διάστημα.
Οι οιωνοί πάντως μόνο καλοί δεν είναι, καθώς πληθαίνουν οι φωνές που μιλούν για επικείμενο τρίτο κύμα.
Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως θέλοντας να εξηγήσει γιατί δεν επετράπη η επιστροφή των μαθητών λυκείων στις «κόκκινες» περιοχές, διευκρίνισε χθες πως ακολουθήθηκαν οι εισηγήσεις των ειδικών και πως τα παιδιά στα λύκεια έχουν πιο έντονη επαφή μεταξύ τους.
Και στο… βάθος η ελάχιστη βάση εισαγωγής
Δεν έφτανε μόνο η προετοιμασία των υποψηφίων για τις πανελλαδικών η οποία διεξάγεται μετ΄ εμποδίων.
Οι μαθητές της Γ΄ λυκείου θα βρουν μπροστά τους στην προσπάθειά τους να εισαχθούν στις σχολές της αρεσκείας τους ένα νέο μέτρο που θα λειτουργήσει ως «κόφτης» για χιλιάδες υποψηφίους.
Η θεσμοθέτηση της ελάχιστης βάσης εισαγωγής, ως προϋπόθεση για να περάσουν το κατώφλι των ΑΕΙ, έχει προκαλέσει έναν ακόμη προβληματισμό μεταξύ των μαθητών.
Η ελάχιστη βάση εισαγωγής θα καθορίζεται από τα ίδια τα πανεπιστημιακά ιδρύματα καθώς το υπουργείο Παιδείας θέλει με αυτό το μέτρο που προωθεί και έχει προκαλέσει ήδη πλήθος αντιδράσεων να βάλει φρένο στην εισαγωγή φοιτητών με πολύ χαμηλές βαθμολογίες.
Πώς θα λειτουργήσει
Με το σύστημα των ΕΒΕ (Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής) θα εξεταστούν από το καλοκαίρι του 2021 οι υποψήφιοι των πανελλαδικών εξετάσεων.
Όπως αναφέρεται στο νομοσχέδιο «Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας, αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» για τον υπολογισμό της ΕΒΕ ανά επιστημονικό πεδίο υπολογίζονται τα μόρια που συγκεντρώνει κάθε υποψήφιος στα τέσσερα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.
Για τον υπολογισμό των μορίων υπολογίζονται και οι σχετικοί συντελεστές βαρύτητας. ο υπουργείο Παιδείας θα δίνει το εύρος το εύρος της διακύμανσης της βάσης, ( πιθανότατα από 80% έως 120% και το κάθε πανεπιστημιακό Τμήμα), το οποίο ονομάζεται συντελεστής ΕΒΕ.
Αν είναι η ΕΒΕ είναι για ένα πεδίο 12 (μέσος όρος των βαθμών όλων των υποψηφίων του πεδίου) και το Τμήμα επιλέξει να βάλει συντελεστή 90% τότε η βάση για το συγκεκριμένο Τμήμα διαμορφώνεται σε 10,8. Αν η ΕΒΕ είναι 11/20 τότε με το 90% κατεβαίνει στο 9,9 για το ίδιο Τμήμα.
Το νέο αυτό μέτρο που βρίσκει απέναντι την πλειοψηφία των μαθητών, είναι βέβαιο ότι θα αφήσει εκτός σχολών αρκετούς υποψηφίους.
Από τη φετινή αλλαγή ωστόσο, δεν αναμένεται να επηρεαστούν οι υποψήφιοι που στοχεύουν σε υψηλόβαθμα και περιζήτητα τμήματα, στα οποία έτσι κι αλλιώς δίνουν κάθε χρόνο μάχη αριστούχοι μαθητές για την εισαγωγής τους.
Το μέτρο θα λειτουργήσει ως «κόφτης» σε μαθητές που θα συγκεντρώσουν βαθμολογίες κάτω των 10.000 μορίων, καθώς με την ελάχιστη βάση εισαγωγής, αρκετά τμήματα δεν θα ανοίξουν τις πύλες τους για πολλούς υποψηφίους.