Την Ανοιξη του 2019, δια της υψηλής εμπνεύσεως Γαβρόγλου (ο οποίος διετύπωσε προς τον τότε πρωθυπουργό το εκπαιδευτικό δόγμα περί συγχωνεύσεων στην τριτοβάθμια Εκπαίδευση,) ανακοινώθηκε η ίδρυση και λειτουργία δύο Τμημάτων του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας στα Γρεβενά.
Το τμήμα Στατιστικής και Ασφαλιστικής Επιστήμης και το Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας!
Τα μόρια εισαγωγής για το πρώτο τμήμα (γιατί το δεύτερο ούτε έγινε ποτέ, ούτε θα γίνει) ήταν τα 3.950!!! και η δυνατή δυναμικότητά του οι 300 σπουδαστές!
Ανακάτεψαν τότε την τριτοβάθμια εκπαίδευση ,θέλοντας να προσθέσουν πανεπιστημιακές Σχολές βάρους και εγκυρότητας , στις έδρες των παλαιών περιφερειών, άντε και, σε κάποιον Νομό που διέθετε ισχυρά ερείσματα στην τότε κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ!
Επέφεραν αβασάνιστα έναν νέο πανεπιστημιακό υδροκεφαλισμό για τον οποίο αγωνίζεται και ο τωρινός πρύτανης του Πανεπιστημίου Δυτ. Μακεδονίας, πετώντας στους παρίες της υπόλοιπης επαρχίας ψιχία εκπαιδευτικής ανάπτυξης, ανακαλύπτοντας κατά τις εισηγήσεις των τότε ειδικών, νέα εύηχα Τμήματα Πανεπιστημίου, τα οποία πέρασαν κακήν-κακώς στα ετήσια μηχανογραφικά!
Εάν, ως καλοπροαίρετοι δεχθούμε, ότι όντως σε επίπεδο κοινωνικής και κυρίως οικονομικής άποψης , το Τμήμα Στατιστικής και Ασφαλιστικής Επιστήμης των Γρεβενών προσθέτει 80 έως 150 σπουδαστές στους ήδη υπάρχοντες του Τμήματος Διοίκησης και Οργάνωσης Επιχειρήσεων του ΤΕΙ Γρεβενών,ως συνειδοτοποιημένοι πολίτες οφείλουμε να παρατηρήσουμε με προσοχή ότι:
-Χωρίς ορθολογικό σχεδιασμό και χωρίς την αντίληψη μιας ουσιώδους ανάταξης η οποία οδηγεί έξω από το τέλμα και την εκπαιδευτική στασιμότητα, δεν μπορεί κανείς να κόπτεται για εκπαιδευτικές τομές και νέες προοπτικές στην Παιδεία!
-Απαιτούνται όντως και πρωτοπόρες απόψεις και ιδεατές επεξεργασίες ειδικών ,για να τελεσφορήσει επιτέλους μία εκπαιδευτική αναγέννηση η οποία θα εμπεριέχει και την επαρκή αποκεντρωμένη εκπαίδευση και την υψηλή στάθμη σπουδών και απαιτήσεων!
-Πρόχειρα πειράματα συγχωνεύσεων, αυθαίρετων αναδοχών και μεροληπτικών παρεμβάσεων ,έξω από κάθε αξιακή αναφορά και εκπαιδευτική ανάταση ,δεν συνιστούν εκπαιδευτική πολιτική ,αλλά έναν συνεχή αχταρμά μικροτήτων και ευτελισμών!
-Η στρατηγική εκπαιδευτική πρόταση για τα Γρεβενά, αταλάντευτα πρέπει να είναι, η ίδρυση Πανεπιστημιακής Σχολής, υψηλού επιπέδου σπουδών, υψηλής προτίμησης στα μηχανογραφικά (γιατί θα δελεάζει), με αντικείμενο σπουδών ,ότι προσιδιάζει στα φυσικά και μορφολογικά χαρακτηριστικά του Νομού Γρεβενών. Δάσος, Νερό ,Αέρας, Χειμερινός Τουρισμός, Βουνά, Οικολογία!
-Η βάση του 10, ή η όποια βάση ,δεν αναφέρεται απλά για να γίνεται συζήτηση!Αφορά τον βαθμό εκπαιδευτικής ή ευρύτερης αξιοσύνης εκείνου ή εκείνης που εισάγεται στην τριτοβάθμια κατηγορία! Αλήθεια, μπορεί να υπάρξει νοήμων πολίτης ,που να αποδέχεται την εισαγωγή σε πανεπιστημιακές σχολές βαρύτητας ,με βαθμούς 2 και 4; (Σ αυτή την περίπτωση η πρόταση είναι να οδηγηθούμε στην είσοδο στις σχολές άνευ εξετάσεων και την μαζική καρατόμηση ανά έτος, εντός των Πανεπιστημίων! Ασε που οι οι υποδομές στη χώρα μας δεν επιτρέπουν καν τέτοιες σκέψεις).
-¨Άποψή μας είναι ότι ο Δήμος Γρεβενών οδηγήθηκε στο σχετικό ψήφισμα λαμβάνοντας υπόψη ότι η κατάργηση ενός Τμήματος θα πλήξει “έτι περαιτέρω” κοινωνικά και οικονομικά την πόλη και την περιοχή ευρύτερα. Λογικό!
Φάνηκε όμως να ακολουθεί, τον παρατεταμένο και υποκριτικό οδυρμό όψιμων τιμητών ,που παριστάνουν τώρα τους διεκδικητές και τους θεματοφύλακες ,αντί να απολογούνται για ότι δεν έπραξαν χθές!
Γρεβενά 26-1-2021
Για την Ν.Ε
Ο Α Γραμματέας
Κλεισιαρης Κώστας