Βρισκόμαστε στην εξέλιξη του δεύτερου κύματος της πανδημίας και στα πρόθυρα ενός τρίτου σύμφωνα με τους επιστήμονες. Πέρα από όλες τις άλλες συνέπειες της διαχείρισης της πανδημίας από την κυβέρνηση, από τις πιο σημαντικές είναι η κατάσταση με την λειτουργία των εκπαιδευτικών δομών. Συνέπειες που έχουν να κάνουν με τους κοινωνικούς, μορφωτικούς, ψυχολογικούς και παιδαγωγικούς παράγοντες που συντελούν στην εκπαιδευτική διαδικασία και τελικά επιδρούν στις παιδικές και νεανικές προσωπικότητες. Να ληφθεί υπόψη ότι η νεολαία ζει σε μια ασφυκτική κατάσταση από κάθε άποψη, ότι σε κρίσιμες ηλικίες χάνεται η συγκροτημένη επαφή με τη σχολική γνώση, παρουσιάζονται φαινόμενα ψυχολογικής κόπωσης.
Μέσα σε αυτές τις συνθήκες η κυβέρνηση ανακοίνωσε το άνοιγμα των σχολείων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης χωρίς να παίρνει ουσιαστικά μέτρα για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων και ανακοινώνοντας μόνο ημερομηνίες. Από τις ανακοινώσεις του υπουργείου το άνοιγμα γίνεται περίπου με τους ίδιους όρους του Φθινοπώρου χωρίς να ικανοποιείται κανένα από τα αιτήματα των εκπαιδευτικών και των γονιών. Το γεγονός μάλιστα ότι τα σχολεία ανοίγουν με δόσεις, χωρίς να εντάσσονται στον σχεδιασμό τα Γυμνάσια και τα Λύκεια, αποτελεί ομολογία από την κυβέρνηση ότι δεν λαμβάνει ολοκληρωμένα και ουσιαστικά μέτρα.
Η κατάσταση αυτή έχει οδηγήσει γονείς σε δίλημμα μεταξύ της ανάγκης να στείλουν τα παιδιά τους στο σχολείο και του φόβου από την έλλειψη μέτρων προστασίας της υγείας τους.
Στα πλαίσια αυτά καλούμε τη δημοτική αρχή να προχωρήσει άμεσα σε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου με την παρουσία των φορέων των εκπαιδευτικών, των εργαζομένων, των γονιών ώστε να συζητηθούν τα μέτρα που θα πάρει ο Δήμος για το άνοιγμα και την ασφαλή λειτουργία δημοτικών σχολείων , νηπιαγωγείων, παιδικών σταθμών.
Για τη Λαϊκή Συσπείρωση
Ντάγκα Παναγιώτα
Κλεισιάρης Γιάννης