Οι μαθητές του νηπιαγωγείου και του δημοτικού θα επιστρέψουν στα σχολεία τους την ερχόμενη Δευτέρα 1η Ιουνίου.
Επίσης θα ανοίξουν και οι βρεφονηπιακοί σταθμοί. Όπως είπε χθες η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, τα τμήματα θα λειτουργούν εκ περιτροπής Δευτέρα Τετάρτη και Παρασκευή, Τρίτη Πέμπτη και αντίστροφα με έως 15 μαθητές.
Στην περίπτωση που οι μαθητές δεν υπερβαίνουν τους 15 τα μαθήματα θα γίνονται καθημερινά. Τα μαθήματα θα παραταθούν έως και την Παρασκευή 26 Ιουνίου, ενώ για τους εκπαιδευτικούς η λήξη του διδακτικού έτους θα είναι η 30η Ιουνίου και για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, οι συμβάσεις τους θα παραταθούν έως τις 30 Ιουνίου. Τα ολοήμερα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν ακόμα ενώ όπως είπε η κ. Κεραμέως «εδώ είμαστε να το επανεξετάσουμε». Σε ότι αφορά στην έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς η κ. Κεραμέως είπε ότι υπάρχει σχεδιασμός για εκκίνηση νωρίτερα από την 1η Σεπτεμβρίου, χωρίς να έχει ληφθεί ακόμα η οριστική απόφαση.
Η κυρία Κεραμέως είπε ότι δεν υπάρχει επιστροφή στην κανονικότητα χωρίς το άνοιγμα των σχολείων ενώ όπως είπε το ποσοστό επιστροφής των μαθητών γυμνασίων και Α και Β λυκείου κυμαίνεται στο 60%-70%.Όπως είπε η υπουργός «Υπάρχει η δυνατότητα απουσίας μαθητή, στη βάση απλής υπεύθυνης δήλωσης γονέα ή κηδεμόνα περί ύπαρξης ατόμου στο σπίτι που ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου ή που νοσεί. Υπάρχει η δυνατότητα για σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία από εκπαιδευτικούς για όσους μαθητές εμπίπτουν σε κατηγορίες που δικαιολογούν την απουσία τους».
Τα ειδικά σχολεία θα επαναλειτουργήσουν την 1η Ιουνίου μέχρι τις 12 Ιουνίου για την δευτεροβάθμια και μέχρι την 26η Ιουνίου για τα πρωτοβάθμια. Για τον λόγο αυτό συνεδριάζει η αρμόδια υπό-επιτροπή των λοιμωξιολόγων για να δώσει ειδικές οδηγίες για την επαναλειτουργία των εκπαιδευτικών μονάδων ειδικής αγωγής.
Στις αίθουσες θα υπάρχουν αντισηπτικά ενώ προβλέπεται καθαρισμός δύο φορές την ημέρα, και κατά τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου και μετά το τέλος των μαθημάτων . Έχει προβλεφθεί ειδική νομοθετική ρύθμιση και επιπλέον κονδύλια για την τροποποίηση των συμβάσεων του προσωπικού καθαριότητας, καθώς επίσης υπάρχει η δυνατότητα για πρόσληψη επιπλέον προσωπικού καθαριότητας– Προβλέπονται διαλείμματα σε διαφορετικές ώρες για τη μείωση του συγχρωτισμού, και προβλέπεται απαγόρευση λειτουργίας των κυλικείων
Επίσης, προβλέπεται φυσικός αερισμός των αιθουσών, η χρήση της μάσκας είναι προαιρετική για εκπαιδευτικούς και μαθητές ,και στο σχολείο και στα αλλά και στα σχολικά λεωφορεία, ειδικές οδηγίες ΕΟΔΥ θα αποσταλούν τις επόμενες ημέρες σε όλες τις δομές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, και σημαντικό μέρος της πρώτης ημέρας θα αφιερωθεί στην επεξήγηση των οδηγιών αυτών. Επίσης υπάρχει ιδιαίτερη μέριμνα για εκπαιδευτικούς που εμπίπτουν στην κατηγορία ειδικών αδειών απουσίας όπως αυτές έχουν οριστεί από το Υπουργείο Εσωτερικών.
Γιατί κρίθηκε η πιο κατάλληλη στιγμή
Όπως είπε η υπουργός Παιδείας, η απόφαση αυτή της επιτροπής η οποία ήταν ομόφωνη βασίστηκε σε 6 σημεία:
1. Στην ομόφωνη εισήγηση της Επιτροπής Αντιμετώπισης Εκτάκτων Συμβάντων Δημόσιας Υγείας από Λοιμογόνους Παράγοντες για επαναλειτουργία των εν λόγω σχολικών δομών. Η εισήγηση αυτή ασφαλώς συνδέεται με τη σταθερά καθοδική πορεία της επιδημίας, με το ότι τα παιδιά κολλάνε και μεταδίδουν τον ιό πιο δύσκολα, το ότι τώρα που ανεβαίνει η θερμοκρασία είναι επιδημιολογικά η ασφαλέστερη περίοδος να ανοίξουν τα σχολεία.
2) Η συνολική αποκλιμάκωση των μέτρων έχει εξελιχθεί πολύ θετικά. Αναφορικά δε με τα σχολεία, η προηγούμενη εμπειρία από το άνοιγμα γυμνασίων και λυκείων είναι πολύ ενθαρρυντική. Τα μέτρα προστασίας και πρόληψης τηρούνται υποδειγματικά από τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας και όλα έχουν κυλήσει εξαιρετικά ομαλά.
3) Οφείλουμε να διασφαλίσουμε την επιστροφή όλων των μαθητών στο φυσικό τους χώρο, που δεν είναι άλλος από το σχολείο. Η μακρόχρονη απουσία από το σχολείο εμποδίζει τη μαθησιακή τους πορεία, την πνευματική, κοινωνική, ψυχική τους εξέλιξη. Οι μαθητές πρωτοβάθμιας βρίσκονται ήδη σχεδόν 3 μήνες εκτός σχολείου, και θα βρίσκονταν συνολικά 6 μήνες αν τα σχολεία δεν άνοιγαν τώρα.
4) Τα παιδιά είναι πιο ασφαλή στο σχολείο, όπου τηρούν κανόνες και ακολουθούν τα μέτρα προστασίας και πρόληψης, πάρα έξω στις γειτονιές και στις πλατείες χωρίς κανόνες.
5) Τα ανοιχτά σχολεία μειώνουν τις κοινωνικές ανισότητες και ενισχύουν τα παιδιά που προέρχονται από πιο ευάλωτα οικογενειακά περιβάλλοντα. Μαθητές που δεν έχουν σύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό, μαθητές που βιώνουν ένταση στο οικογενειακό τους περιβάλλον, μαθητές των μικρότερων κυρίως τάξεων που δεν έχουν οικογενειακή καθοδήγηση για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
6) Σχετικά με τα ειδικά σχολεία, οι μαθητές που φοιτούν στα σχολεία αυτά έχουν ιδιαίτερη ανάγκη να βρεθούν εκ νέου στο περιβάλλον του σχολείου τους, με τους εκπαιδευτικούς τους και τους συμμαθητές τους. Και το έχουν ανάγκη προφανώς για τη μαθησιακή τους εξέλιξη αλλά και για την ψυχοσυναισθηματική και κοινωνική τους εξέλιξη.
Κυριάκος Μητσοτάκης: Έχω μία υποχρέωση απέναντι στα παιδιά και τους γονείς τους να επανέλθουν τα παιδιά σε μία σχολική κανονικότητα.
Εξηγώντας την απόφασή του να ανοίξουν τα δημοτικά σχολεία, ο πρωθυπουργός Κυριάκος . Μητσοτάκης σε συνέντευξη που παραχώρησε χθες στο Star είπε ότι ακολούθησε τη γνώμη των ειδικών και όχι τις δημοσκοπήσεις. «Αν πήγαινα με τις δημοσκοπήσεις δεν θα έπρεπε να ανοίξω τα δημοτικά. Θεωρώ όμως ότι θα ήταν λάθος αν το έκανα» είπε. «Έχω μία υποχρέωση απέναντι στα παιδιά και τους γονείς τους να επανέλθουν τα παιδιά σε μία σχολική κανονικότητα, είπε ο πρωθυπουργός και τόνισε ότι η εμπειρία από τα Γυμνάσια και Λύκεια έδειξε ότι όλα πήγαν καλά. Τα παιδιά έχουν αλλάξει τις συνήθειές τους και αυτό είναι μία παρακαταθήκη, όταν θα επιστρέψει για παράδειγμα η γρίπη, ή από το φθινόπωρο αν επιστρέψει ο κορωνοϊός».
Εκπαιδευτικό συλλαλητήριο
Συλλαλητήριο θα πραγματοποιηθεί, σήμερα Τρίτη, στις 7 το βράδυ, στα Προπύλαια, με τη συμμετοχή της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ, που αντιδρούν σε διατάξεις του πολυνομοσχεδίου του υπουργείο Παιδείας.
pronews